Eli en nyt oikeen tajua tota bitrate juttua yhtään. tiedän sen että se on se datan määrä sekunnissa. kai. mutta nyt kun olen pistämässä tollasia about 20 minuutin mittasia avi pätkiä dvd:lle ja ne muutetaan ensin svcd muotoon ja siellä pitää määrätä bitrate ja ohje sanoo muuttaa, että saadaan dvd-levylle sopivat tiedostot. Jos laitat vaikkapa kaksi leffaa/dvd, niin tee 2200MB kokoiset mpegtiedostot, kolmelle 1450MB jne. Ja käytössä on tosiaan dvd2svcd ja ohjeita tuohon avi:sta svcd:ksi muuttammiseen katson täältä http://www.nefernetti.com/avi2svcd.htm Siellä siinä kohdassa kun muutetaan niitä bitrate juttuja ni menee ihan ohi et mihin pitää mitäkin pistää. Vaikuttaako fps jotenkin bitrateen? AVIcodec nimisellä ohjelmalla katselin ythä noista pätkistä. Auttaakohan tuo siitä otettu screenshot mitään? Näkeekö tuosta sen bitraten. Jos näkee niin mikä se on? ja mihin kohtaan se pitää pistää tuolla dvd2svcd ohjelman bitrate välilehdellä?
hmm.. nyt laskin mielestäni oikein tuolla BBC:llä Ja sain seuraavan kuvan mukaisen tuloksen. Aika 168 tulee siitä että niistä divxistä on jokainen hitusen alle 21 minuuttia. Jos tuo bitrate on oikea niin enään pitäisi tietää mihin tuo kyseinen luku pistetään tuossa dvd2svcd ohjemassa. bitrate välilehdelle kyllä, mutta paikkoja on niin paljon että älli loppuu.
Millä hitolla sä saat 21 minuuttia muuttumaan muotoon 168 minuuttia?!? Kun katot sitä Bitrate välilehteä niin siellä lukee vasemmalla videon minuuttimääriä. Ohjelma pistää sen videon bitraten/levy jaon automaattisesti sen mukaan kuinka pitkä se video on. Se käyttää aina maksimaalista bitratea.
Varmaan olisi kysymys mennyt perille kaverilla myös yhdellä kysymysmerkillä ja ilman huutomerkkiä. Eikös kaverilla ollut useampi pätkä jotka piti saada mahtumaan samalle levylle. Eli 21min x 8 = 168min
Juu. näin on. 8 x 21 minuuttia. Eli laitanko siihen ekaan kohtaan vaan 20 - 22 minuuttia vai miten? kun teen noita 21 minuuttisia monta ja ne pitää kai kaikki tehdä erikseen. eli muuttaa jokainen erikseen svcd muotoon ja siitä sitten vasta dvdlab:illa dvd muotoon? Ja miten se sitten ku se on tosiaan 21 minuuttinen ja kokoa ei voi määrätä itse. Jos pistän ajaksi 21 minuuttia ja kun dvd:lle tulevat niin pistän dvd-r siihen niin bitrate on joku aika hulpea koska eihän se voi tietää että pistän niitä monta. Enkä voi tuota kyllä siihen 168 minuuttinkaan sijoittaa koska se tällä hetkellä tehtävä filmi on 21 minuuttia. Oon itekkin jo aika sekasin. Jeesatkaa jos pystytte. Olisin tosikiitollinen jos tää mulle nyt aukeis.
Bitrate = bittiä sekunnissa (bit per second) Siis jos haluat mahduttaa 1 min videon (= 60 s) 1 megatavuun (= 1 MB/s = 8 Mb/s = 8000 kb/s), lasket bitrateksi maksimissaan 8000 kb / 60s, siis ilman ääntä. Ns. variable bitrate: käytettäessä laskurit antavat vain likiarvon lopputuloksesta. Lisäksi on se vanha ongelma, tarkoittaako kili 1000 vai 1024.
Joo nyt ymmärrän dilemmasi...yhdistä ensin avit pötköön vaikka virtualdubilla ja sitten muutat ne mpeg muotoon.
Mutta sitten sinne dvd:lle menee vaan yksi filmi mikä sisältää monta ja se ei ole tarkoitus. Tarkoitus on nimen omaan tehdä niinkun ohjeen otsikkokin sanoo. tarkoitus on authoroida ja polttaa kaksi tai useampaa SVCD-leffaa DVD:lle, ja tehdä menut sekä chapterit. Ja mulla nyt tökkii homma vastaan jo ohjeen kohdassa kun muutetaan avi:t ensin tuohon svcd muotoon.
Muunna tmpgenc:llä suoraan, pitäisi tuo onnistua paljon helpommin. Ainakin jää pari hiusta enemmän päänahkaan. Voit kanssa koittaa laittaa suoraan dvd-formaattiin ja authoroida dvd-labilla. Kaikki soittimet nyt kun eivät svcd-dvd:itä tue. Ei muuten zilli ole nurmeslaisia?
Ok.. tota vois kyllä koittaakkin. et pistää suoraan jokaisen dvd muotoon. Ne voi kai pistää jokaisen yksitellen dvd:ksi ja sit dvd lab:illa authoroida ne yhteen klimppiin ja polttaa levylle? En ole nurmeslaisia. Enkä pellaa CS jos sitä zilliä mietit.
Nyt sain ton homman jotenkuten toimimaan.. Selostan tähän sen tollain hätäseen jos vaikka joku hakee samaa asiaa niin saa ehkä jonkin näköisen ratkaisun. Eli kun laitan kerran 8 x 21 minuutin filmiä dvd:lle niin muutan ne ensin mpv:ksi ja mp2:seksi tuolla TMPGEnc:llä noudattaen aika lailla http://www.afterdawn.com/guides/archive/convert_avi_to_dvd.cfm Olevia ohjeita. Bitrate on suht helppo tuossa ratkaista. itselläni oli kaikki 8 filmiä yhtä pitkiä joten pystyin helposti laskemaan yhden tarvitseman tilan joko megoina tai prosentteina. 100% / 8 = 12,5% jolloin pistin 12% TMPGEnc:n ruutuun "Makes File Size: ___% of disk capasity. Tietenkin pitää varmistaa että on alittuna siihen haluamasi levy. Minun tapauksessani dvd-r 4,7Gt. Sitten kun ne kaikki videot mitä levylle haluat on valmiita avaan DVDlab:in ja muutan ne äänet siellä sille sopivaan muotoon ja teen valikot ja siinä se. DVDlab:in käyttöön katselin ohjeita osoiteesta http://www.nefernetti.com/dvdlab.htm Tää meni kyllä jo ohi ton aiheen, mutta turha kai avata uutta topicia vastausta varten. :=) Joo. ne äänet pistetään TMPGEnc:n tekemästä mp2:sesta 48khz mpa:ksi. se tapahtuu tosiaan DVDlab:in kohdassa Tools --> Trascode audio. Sinne inputtiin se mp2:nen ja klikkaa suoraan transcode. hetken kuluttua samaan kansioon on ilmestynyt hiukan eritavalla nimetty mpa. Joku varmasti ihmettelee vieläkin miksi kirjottelen tänne, mutta selitys on hyvä. täältä voi itse käydä luntaamassa myöhemmin miten teki jonkun jutun ja ehkä näistä jollekkin muullekkin voi jotain hyötyä olla.