"piraatti" kortti

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi jm3000 20.10.2004.

  1. jm3000

    jm3000 Member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nurkissani lojuu galaxy matrix 3 digiboxi kaapeliverkkoon,ja onko siihen mahdollista saada piraattikortti,mistä ja jonkin laista hinta tietoakin olis kiva saada.
     
  2.  
  3. Pena33

    Pena33 Guest

    Ei taida olla kaapeliverkkoon mitään piraattia.
     
  4. dipoli

    dipoli Regular member

    Liittynyt:
    10.03.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Monennenko kerran tätäkin taas kysyttiin?? Huoh!
     
  5. effer

    effer Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2004
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sticky threadit auttaisivat asiaan, sikäli kuin nämä avuttomat osaisivat niitäkään katsoa vaikka olisivat tulikirjaimin foorumin alkusivulla.
    _X_X_X_X_X_[small]2xDB7000s,3xNokia,Humax,SamsungAY,110+SJ,60e-30w[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2004
  6. Pena33

    Pena33 Guest

    No onkos toi nyt sitten niin vaaralista jos joku kyselee samoja asioita , moni aloittelia ei edes tiedä oikein mitä hakee. Kohta täältä ei kukaan uskalla kysellä mitään, heti saa pelätä että saa haukkumiset. Mahtais olla aika tylsä foorumi jos ei kukaan kirjoittelisi tänne.
     
  7. effer

    effer Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2004
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Stickyistä saisi yleisimpiin perusasioihin tietoa, jota voi sitten normaaliin foorumin käyttö tapaan täydentää.

    Tämä käytäntö on käytössä lähes kaikilla alan foorumeilla ja selkeyttää ja tekee foorumin kättämisen mielekkääksi.

    Täältäkin löytyy muihin hommiin oppaita ym. Voisi aivan hyvin olla sat/digi vastaanotostakin samaan tapaan...

    Tätä ajan takaa.
    _X_X_X_X_X_[small]2xDB7000s,3xNokia,Humax,SamsungAY,110+SJ,60e-30w[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 21.10.2004
  8. Mitro

    Mitro Member

    Liittynyt:
    27.08.2003
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä olen efferin kanssa samaa mieltä.
    Tuosta kaapelin salauksesta on useita kysymyksiä vanhoissa threadeissa ja vastaus aina sama ei, nyt ja tulevaisuudessa.

    Itse hain just eilen ihan basic infoa bokseista maanpäälliseen verkkoon ni kyllä täytyy sanoa et kyllä se tieto on ripoteltuna sinne tänne vaikka käyttää tarkkojakin hakuja.

    Itelle ois ainakin eilen sticky ollu paikallaan kun
    aloin tutkailemaan t boxia c sijaan...

    Lisäks vaikka noita suoria linkkejä ei saakkaan mainita nois "piraatti" jutuissa ni kyllähän nykin niihin vastaillaan kattavasti tyyliin "stop,stop" tai "googleta se tai tämä"
    Kai stickyssäkin vois mainita et käytä googlea?
     
  9. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu...itse kun kirjoitan paljon tonne PS2 sekä XBOXI osioon niin myöskin tosi ankeaa koko ajan kirjoitella samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan.

    Sen takia voisi olla joku tiivistelmä näistä täällä.

    Meinaan ei sitä jaksa pidemmän päälle koko ajan kirjoitella turhautuneena samaa asiaa.

    Muuten tämä foorumi on kyllä niitä parhaimpia kirjoitella.

    Meinaan tiedän muutaman muun foorumin jossa kirjoittelen niin niissä pyörii jotain ale 20 porukkaa ainoastaan jotka kaiken lisäksi...hmmh..mites sen sanois...ovat erilaisia nuoria....
     
  10. pera70

    pera70 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Totta puhut Shadown. Olen itsekin pannut merkille tuon
    erään toisen foorumin muodonmuutoksen ihan tässä syksyn aikana.Ovat tainneet nämä nokkamiehet kääntyä uskoon kaikki samaan aikaan,kummallista tuollainen yht
    äkkinen herääminen kun vielä vajaa pari kuukautta sitten siltäkin foorumilta sai ihan hyvää infoa.Kaipa se Viasatin salauksen vaihtuminen antoi jonkinlaisen sysäyksen sille.Niin,foorumilla on jäseniä yli 2500 mutta äänessä taitaa olla noin 10-20 aktiivisinta jäsentä eli käytännössä sieltä saa lukea aina samojen ihmisten image ja hydra jutusteluja että melkein arvaa
    jo etukäteen mikä juttu sieltä uutena viestinä ensimmäiseksi esille putkahtaa.No niin tämä tällä kertaa
     
  11. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu...jäseniä on yleensä aika paljon verrattuna sitten äänessä oleviin.

    Useissa tapauksissa se johtuu siitä, että kielenkäyttö on sen mukaista, että se hylkii "nobeja".

    Tarkotan tällä, että käytetään paljon sisäpiiri sanastoa sun muuta.

    Tälläinen käyttäytyminen on yleistä foorumeilla, joissa paljon nuorta osaajaa, jotka tuntuu kirjoittavan lähinnä itselleen ja muille "tutuilleen" foorumeilla.

    Kun noille nuorille ei saa päähän taottua sitä tosi seikkaa, että kun vastaan tulee 30-50 vuotias henkilö niin sille ei välttämättä jotain "jenkkipaska" sanastoa aleta selvittään ainakana niin, että he siitä jotain ymmärtäisi.

    Tästä syystä tämä foorumi on hyvä paikka aloittelijoille, koska täällä ei ole tämä "sisäpiiri" kovin nuorta...... Onneksi......

    Vaikka itse vasta 23 vuotias, mutta osaan jo käsittää vanhemmankin väestön tarpeet ja ymmärrystason asioissa.

    Kun se on vähän silleen, että siihen aikaan kun 30-50 vuotias on ollut nuori on maailma ollut toista....
     
  12. pupujussi

    pupujussi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2001
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No huh huh. Sivusta seuranneena näitä " digijuttuja " ei voi kuin nauraa.
    nimimerkki: kohta 50 vuotis synttärit lähestyy.
     
  13. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se on hyvä, että kaimaakin hauskuttaa...
     
  14. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käsittääkseni suurin osa tämänkin maan insinööreistä ja muista ammattilaisista on yli 30v:n ikäistä porukkaa jolla kyllä riittää tietotaitoa näihin asioihin.Yleisesti ottaen 23 vuotias "pojankloppi"ei tiedä(mikäli warettamista ja nakusivustoja lasketa mukaan)juurikaan mistään mitään.Maailma on suuri ja vaikka 23 vuotias hahmottaa sen sillälailla, että se pyörii oman navan ympärillä, niin kun ikää tulee lisää niin se yleensä lisää viisautta ja tietämystä asioista.Kun Shadowkin malttaa nostaa perseensä sieltä tietokoneen äärestä ja lähtee katsomaan ihan oikeaa maailmaa(sellainen on ihan totta olemassa)niin varmasti huomaa minkä ikäiset ne asiat ihan aikuisten oikeasti tekevät.
     
  15. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juuri tämän tasoisten ihmisten takia on moni foorumi mennyt piloille.

    Luulen myöskin, ettei edellinen kirjoittaja ole oikeastaan muilla foorumeilla ollutkaan....

    Joten et tiedä millaisi foorumit voi pahimmassa tapauksessa olla.
     
  16. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sepä se Shadown,kun ei tiedä niin alkaa luulemaan.
     
  17. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin tarkoitukseni ei ollut alkaa mollaan ketään vaan päin vastoin kehottaan kielenkäyttöä josta kaikki ymmärtää.

    Katsos kaikki täällä olijat ei ole niitä insinöörejä...vaan jotain tuikitavallisia perheen isiä ja äitejä, jotka esim ei osaa edes englantia sun muuta.

    Noh tämän huomautus on täällä turhaa, mutta vertasinkin muihin foorumeihin.
     
  18. Karila

    Karila Guest

    Kuka näitä stickyjä alkaisi ylläpitämään. Siinäkin on adminille lisähommaa.

    Olen kyllä sitä mieltä että stickyt olisivat tälle alueelle hyvä lisä.

    Olen huomannut että alue on koko ajan enemmän mennyt pelkiksi kysymisien heittämiseksi ei niinkään vastaamiseksi. Kukaan ei enää jaksa vastata samoihin kysymyksiin.

    Alueen tieto hautautuu moskan alle.
     
  19. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noh sellasta se foorumeiden pitäjien arki on.

    Ylläpitää foorumeita edes jokseenkin palvelevana mestana.

    Ei foorumeiden tarkoituskaan ole pelkästään ylläpitää pelkkää keskustelua.
    Ainakaan musta.

    Yleensä sivustoon kuuluu artikkeleita jne.
    Joita nykyisin ainakin aika vähän taitaapi loppujen lopuksi tulla.

    Yleensäkkin ainakin foorumeissa joissa minä käyn on menty siihen, että ylläpito "ylläpitää" foorumia tavalla jossa ei edes moderoira ja jättää muutkin "velvollisuudet" hoitamati. Esim nyt artikkeleiden teon jne.

    Täälläkin foorumeilla on paljon tekstiä johon ainakin minä puuttuisin....
     
  20. Kablu

    Kablu Guest

    Olet oikeassa Shadown, elektroniikan harrastus oli toisenlainen kun minä olin nuori.
    Olen harrastanut satelliittivastaanottoa noin 6 viikkoa ja kirjoitan tähän nöyrästi minun pessimistinen johtopäätökseni:
    - Harrastus on turhautuva. Vaikka olisit ATK- tai elektroniikkaguru et voi hyödyntää osaamisestasi kun digiajassa kaikki on salattu RSA algoritmilla. Piraatti laiteiden ostaminen kovalla hinnalla ja niiden kokeileminen ei juuri ole harrastus.
    - Harrastus on liian kallis, jatkuvasti pitäisi hankia uusia kortteja, ohjelmointilaiteita, CAMeja ja erilaisia vastaanottimia. Itse investoin viime kuussa noin 700E laiteisiin ja en näe yhtäänkään kiinnostava kanavaa.
    - Harrastus on epävarma, tänään näky ja huomenna ei, se riippuu vain varastettujen avaimien saattavuudesta. Kalliit kortit menevät roskiin ilman uusia avaimia tai jos salausjärjestelmä muuttuu.
    - Harrastus on moraaliton. Kyseessä ei ole pelkkä "ilmainen katselu" vaan piraattien rikastuttaminen. Piraatit eivät ole taitavia ammattilaisia vaan törkeitä varkaita ja teollisuus vakoilijoita. Esimerkiksi Titanium-korttien verkosto (suunnittelu, valmistus, myynti ja tuki) voidaan kutsua ihan järjestäytynyttä rikkoluisuutta. Ilman näitä, kanavien tarjonta olisi laadukkaampi ja halvempi.
    - Harrastus vie liikaa aikaa ilman hyötyä, joko Internetissä lukemaan forumeita tai TV:n edessä kokeilemaan eri kokoonpanoja vastaanotin - CAM - kortti tai patcheja. Aika katseluun ei juuri jää.
    - Harrastus ei ole terveellinen. Liikunta vain sormille ja silmille katsoen CRT ruutuja.

    - Harrastus voi aiheuttaa perheriitojakin :)

    Hattu alas vanhoille harrastajille mutta minulle ja ehkä muillekin forumin lukijoille sopivan kanavapaketin tilaus HTV-lta on halvin, varmin ja yksinkertaisin vaihtoehto :)
    T. Kablu guy
     
  21. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu..tosissaan tämä "harrastus" tulee loppujen lopuksi monessa suhteessa kalliimmaksi, kuin ihan oikeiden tilausmaksujen maksaminen.

    Ainoa väestö joka ihan oikeasti hyötyy tälläisestä on henkilö joka tuntee kaverin joka tekee tuotteen loppuunasti.
    Eli ohjelmointiin asti koko homman, jolloin loppukäyttäjän ei tarvitse kuin ostaa se vastaanotin ja pistää toverin ohjelmoitu kortti koneeseen.

    Ja tietty kuten Kablu sanoikin, niin myöskin ne jotka tekee näitä korttia.
     

Jaa tämä sivu