Olisin kiinnostuntut tietämään, että kumpaa levyä pöytäsoittimet lukevat/toistavat paremmin DVD-R vai DVD+R -levyä, jos DVD+R -levyyn on muutettu booktypeksi DVD-ROM? Eli lyhyesti DVD-R vai DVD-ROM (DVD+R)?
Minun käsittääkseni ei ole mahdollista teknisistä syistä johtuen muuttaa jälkeenpäin DVD-R tai DVD-RW -levyn booktypeä. DVD+R ja DVD+RW -levyjen booktypen voi sen sijaan muuttaa joissakin uusimmissa asemissa.
Niinno, olen ymmärtänyt, että DVD-R on kirjoitettava versio DVD-ROMista joten se tavallaan on jo DVD-ROM - siis "tavallaan".
Yes, DVD-R on suljettuna DVD-ROM Ja DVD+R:n book type voidaan muuttaa DVD-ROM:ksi. Olen itse kokeillut. Ennen Ei Panasonic E-50 hyväksynyt dvd+r levyjä, mutta nyt kun on uusi polttava ja nero:n uusin, shrink uusin, hoituu homma nätisti, ja hienosti pelittää. Eli jos on jokin uusi polttava asema, voi poltella mille huvittaa, aina toimii. Olen kokeillut kaikkia.
Lukevatko pöytäsoittimet siis suurin piirtein yhtä hyvin noita DVD-R ja DVD-ROM (DVD+R) levyjä? Jos on näin, niin silloin kannattaa ilmeisesti ostaa ennemmin noita DVD+R -levyjä, jotka ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan parempia mm. virheenkorjaus... Increased compatibility: DVD bitsetting - Explanation http://www.cdfreaks.com/article/150