1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows SATA -levylle?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Drizzt^^ 05.10.2004.

  1. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Windows XP Home Editionin suomenkielinen asennus ei ainakaan minulla tunnista SATA kovoa ilman, että painaa asennuksen alussa F6 ja laittaa korpulta SATA ajurit. Eli onko tosiaan niin, että Windows XP:tä ei voi asentaa SATA levylle ilman korppua?

    Monissa uusissa konepaketeissahan ei ole mukana korppuasemaa eli...?
    Kysyn tätä siksi, että oma korppuasemani on rikki ja kone pitäisi formatoida ja asentaa Windows uudestaan SATA -levylle.
     
  2.  
  3. Jubez

    Jubez Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    359
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyl mul ainakii tunnistaa.. Kaverilla oli vähä sama ongelma mut sil nyt oli korppuasema vielä talles. Tietty voithan sä ne ajurit polttaa levylle ja sitä kautta ne asentaa.. Niin mä suna tekisin.
     
  4. bloc

    bloc Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2003
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei levylle polttaminen auta mitään. mulla toosan asennus ei ainakaan suostunut tuossa tilanteessa lukemaan muuta kuin a-asemaa. en tiedä sitten voiko ajurit jotenkin asentaa toosan levylle, mutta tavallisen asennuslevyn tapauksessa vastaus kysymykseesi on: EI, Windows XP:tä ei voi asentaa SATA levylle ilman korppua.

    -sairasta...
     
  5. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei hele on kyl tosi tyhmä homma...eli pitää kituuttaa menemään puolikuollella Windowsilla...huoh...
     
  6. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Nuita SATA levyn tunnistamis ongelmia on vaan noilla "vanhoilla" piirisarjoilla. En nyt muista missä piirisarjassa toi SATA muuttui sillei ettei tarvi winkun asennusvaiheessa ajureita. Itse en ajureita tarvinnut mutta omistan uuden nforce 3 250gb emon.
     
  7. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä oo kiinni vanhasta piirisarjasta, ku on tää DFI LanParty NF II Ultra B (nForce2 Ultra 400). Eikai Socket A kantaan oo uudempaa piirisarjaa...
     
  8. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Onnistuisiko jos Slipstreamais SP2:n siihen asennus levyyn...se vois lisätä ajuritukea tolle SATA ohjaimelle ja muutenkin helpottaa XP:n asennusta kun kaikki pätsit tulee asennuksen yhteydessä.
     
  9. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Siis tuo nforce 2 ultra 400 piirisarjako ei ole vanha. Sehän tuli markkinoille yli vuosi sitten. Voihan se olla uusimpia socket A kannalle tulleita mutta ei se tosiasiaa muuta miksikään. Ideana sille että SATA-levy ei tarvi erillisiä ajureita windowsin asennuksessa on käsittääkseni se että SATA-ohjain on integroitu piirisarjaan.
     
  10. anatemus

    anatemus Regular member

    Liittynyt:
    11.03.2002
    Viestejä:
    472
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nLite näyttäs olevan kiva kiva työkalu mm. SP2:n slipstreamaamiseen:
    http://nuhi.msfn.org/nlite.html

    Lisäksi sillä voi myös integroida ajureita (näköjään myös SATA) asennuslevylle, sekä poistaa turhaa krääsää levyltä (niin, tottakai joudut polttamaan uuden levyn ;)

    Itse en ole vielä ehtinyt tosin testailemaan...
     

Jaa tämä sivu