1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videon kaappaus, editointi ja poltto DVD:lle

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi slender 27.08.2004.

1. slender

slender Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    (en löytänyt heti infoa tästä aiheesta niin kysyn. Laiskuus iski)

Tuli ostettua Hauppaugen pvr-250 kortti ja nyt olisi tarkoitus aloittaa maassiivinen nauhojen siirto koneelle.

Kaappaukseen käytän kortin mukana tullutta wintv2000 softaa. Miten minun kannattaa
    kaapata ja pakata video? Lähteen kuvanlaatu ei ole paras mahdollinen, koska se on kuvattu käsikameralla.

Eli millä laadulla minun kannattaa kaapata video mahdollista editointia varten? Mpeg2 4mb/s? Entä ääni? 48khz 384kbit/s.

Tämän jälkeen ajan videon pinnacle studio 9, jossa poistan turhat kohdat -> ja taas pakkaus video + ääni.

Tiedän, että paras tapa olisi käyttää häviötöntä kaappausta ja sen jälkeen vasta editoida ja pakata kuva, mutta laadun ei tarvitse olla super hyvää vaan ihan kohtuullinen.

Ja lopuksi Ulead dvd authoroinnilla menut kuntoon. Ja taas löytyy pakkaus mahdollisuus, mutta ilmeisesti pakkausta ei tarvita jos lähde tiedosto on jo mpeg2 formaatissa, mutta entäpä ääni?

Millä laadulla alkuperäisen nauhan ääni kannattaa kaapata, kun se ei ole muutakuin ihmisten puhetta. Lopullisen tuotoksen olisi tarkoitus mahtua yksipuoliselle dvd:lle ja noin 2-3h.

Viimeksi muokattu: 29.08.2004
  2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    nappaa vaikka ihan 16 bit stereo 48 kHz laadulla se ääni, sitten pakkaat sen Mpeg-1 layer 2 mukaiseksi vaikka 192 kbps bittivirralla.
    EDIT:FIX

Viimeksi muokattu: 31.08.2004
  4. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tai jos mahdollista niin vedä suoraan MPEG Layer II:teen. Itse kaappasin audion kotivideoita siirrellessä suoraan tuohon formattiin 224kbit/s virralla.

5. msalmi1

msalmi1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekin himoitsen samaa korttia samaan käyttötarkoitukseen. Speksien mukaanhan sillä saa jopa suoraan lennosta kaapattua DVD:lle. Saatko tsekattua asetukset sitä kautta? Kannattanee kaapata DVD yhteensopivalla formaatilla/pakkauksella (niin ei pakata moneen kertaan) tai sitten kokonaan pakkaamatta.

6. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo ei taida olla DVD standardin mukaista audiota tuo 44.1kHz? Kaikki DVD-soittimet ei tuota taida toistaa. PC tosin taitaa tuonkin pukata pihalle softapläyerillä.

7. NeFer

NeFer Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Valitse asetuksista:

jos standardia dvd:tä haluat.

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    n_r: oikeassa olet.
    epähuomiossa tuli tuo.

9. Ahjo

Ahjo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt en ymmärrä. Eikö Pinnacle Studio 9 tee noi kaikki? Kaappaa, editoi,laittaa menut ja vääntää dvd:ksi. Itse olen kaapannut vhs:ltä avi:ksi editoinut ja polttanut dvd:n ja hyvä tullut. Ja ainoa ohjelma joka on toiminut ongelmitta.

Jaa tämä sivu