1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

NAT pois päältä

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Skebazu 20.05.2006.

1. Skebazu

Skebazu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten saan NAT:in pois päältä?
    Sonera
    Telewell501 v1
    1M
    NAT haittaa sourcen serverin tekoa ja eMulen liikennettä haluan sen pois päältä

2.  
  3. Marku2

Marku2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. Skebazu

Skebazu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ei onnistunu netti yhteys vaan katkes ja menin aivan paineisiin ja sain säkällä yhteyden takas =(
    saako saman suomeks ja mielummin telewell501 eikä telewell500
    kiitos

5. Bomcola

Bomcola Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Helpompi olisi avat NAT:ista portti source servulle. Eli meet eka sen boxin sisälle-->advanced setup--->NAT--->Edit virtual server. Sitte vaan lisätään portti ja verkkokortin ip.

6. Skebazu

Skebazu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    aukastu on ja ongelma on siinä että ku kattoo mun dedicated server ohjelmalla tehtyä servua ni siinä lukee mun lan ip, eli se ei näy muille ku laniin vaikka oon valinnut kohdan internet... kaverilla siinä lukee se "oikee ip" eli joku 83.???.?.?? kun mulla lan ip 123.123.123
    noi ei oo ne ip:eet mutta tuollasia ne on suurin piirtein.
    eli oon ajatellu ottaa natin pois päältä vai onko muita ehdotuksia, oon koittanu asentaaa dedicated server ohjelman jo uusiks ja ei auttanu

7. Gocom

Gocom Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä se portin avaaminen auttaa. Jos ei auta niin voih, uutta liittymää tilaukseen. Silloin ongelma on operaattorin puolella. Toisaalta he voivat auttaa... Suosittelen ihan servun vuokraamista tai koneen rakentamista ja konesaliin viemistä. Esimerkiksi codenamesta saa oman kaapin konesalista 80 e / kk (sis. kaappi ja 100 Mt jaettu netti , 1 kaappi = monta servua, noin 16 jopa!)

Cheers!

8. Skebazu

Skebazu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no tuota tuskinpa nyt olen ainut jolla on sonera laajakaista 1M
    ja telewell501,
    sinne kyllä pääsee pelaajia mutta ei kaikki, kolmella kaverilla on sellanen ongelma että ne ei pääse ja ne on just ne joittenka sinne pitäis päästä, ku siellä olis hyvä pitää claani treenejä.
    EDIT. eli miks muut joilla on sonera niin sais tehtyä servun mutta en mä
    joku kyllä kusee nyt, voi olla että en oo oikeen natsannu sitä portti juttua

Viimeksi muokattu: 22.05.2006
  9. pisberg

pisberg Guest

katoitko kunnolla tota Marcun linkkiä kyllä se portti ku se on oikein sielää auki niin pitäs poistaa ongelmat

10. Skebazu

Skebazu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ongelma ratkes =) Kiitos kaikille.

11. tontsaze

tontsaze Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla on JUURI sama ongelma, mutta 1.6:sen kaa...
    On sama soneran netti, mutta telewell TW-EA500, joka tuossa marku2:sen linkissä on, ainut vaan että englannin taito ei riitä tuohon joten sanokaa joku tosi viisas miten sen saisi pois päältä, luin noita viestejä kans ja huomasin tuon:
    Eli meet eka sen boxin sisälle-->advanced setup--->NAT--->Edit virtual server.
    Mutta miten meen jonku boxin sisälle ja mistä? Tietokoneen järjestelmä on Windows Xp Home Edition tai joku semmoinen... Tarvitsisin todellakin apua tähän...

Ps. Tässä skebazulle apua, mene osoitteeseen http://www.formyip.com/ ja kato sun ip.. anna se kavereille ja käske niitten kirjoittaa konsoliin connect <oma ip tuolta formuip:stä)

12. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Viimeksi muokattu: 06.06.2006
  13. tontsaze

tontsaze Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo pitäs auttaa... En oo viel kokeillu.. kiitos jo etu käteen!

Jaa tämä sivu