Kaikki ohjeet ja ohjelmat käyty lävitse, DVDn poltto ei vain onnistu. AUTTAKAA, TÄRKEÄÄ!

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tinjami 04.03.2006.

1. tinjami

tinjami Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen lukenut tämän foorumin tekstit huolella lävitse, käyttänyt miljoonaa eri ohjelmaa ja törmännyt sitäkin enemmän ongelmiin. Haluaisin tehdä ystävälleni lahjaksi DVDn valikolla ja useammalla kappaleella, koska DVD sisältää useamman videopätkän. Olen päässyt kerran siihen vaiheeseen asti, että DVDstylerin avulla sain tehtyä valikon, mutta se vaati .mpg-muotoisia videoita. Yritin muuttaa .avi-tiedostoni .mpg-muotoon TMPGEnc-ohjelmalla, mutta se vain kiukutteli vaikka luin ohjeet huolella lävitse. (http://www.nefernetti.com/tmpgenc_avi2mpeg_.htm mikä ihme on template-formaatti, kun tuo browser-linkki tarjoaa vain näkymän omiin kansioihin enkä tiedä mitä sieltä pitäisi valita?) Yritin myös CDBurner XP Prota, DivxToDVDtä, Avi2DVDtä, kaikki olleet pettymyksiä. Kun sitten löysin sopivan ohjelman (nimen kadotin jo, sillä se latautui temporary internet filesiin), niin se muunsi avia tuskallisen hitaasti ja vain yhden kerrallaan.

Kiltit, olen tapellut tämän kanssa kohta 12 tuntia ja hermot menevät tässä touhussa. Aina tulee mutkia matkaan eikä ollenkaan onnistu, itku pääsee ihan kohta. Voisiko kukaan kirjoittaa erittäin palikkaohjeet siitä, kuinka voisin tehdä DVDn joka toimii DVD-soittimessa, kun alkutiedostot ovat .avi-päätteisiä ja valikkokin (yksinkertainen) olisi suotava? Ja ilmaisohjelmilla mieluiten.

2.  
  3. Devenec

Devenec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeiles vielä TMPGEnciä. Sen template formaatin saat valittua seuraavasti: Klikkaa "Load" ja mene TMPGEncin asennuskansioon. Sitten mene kansioon Template ja kaksoisklikkaa tiedostoa DVD(PAL).mcf. Sitten voit muuntaa AVI-tiedostosi.

Suosittelen DVD-lab tai DVD-lab PRO:ta http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/muut_dvd_ohjelmat/dvdlab.cfm

Jos käytät DVD-labia, kannattaa ennen AVI:n muuntamista valita TMPGEncista Stream type-kohtaan ES (Video+Audio), jolloin ohjelma tekee erikseen video ja audio tiedoston. Kokeile päästä noilla alkuun :)

4. ricardo

ricardo Guest

Aloittelijalle helppo all-in-one softa on on Nero Vision Express.Heität vaan kaikki avit kerralla sisään ja valitset sopivat laatuasetukset.Menutkin tulee siinä samalla.Jos käyttää pakkaamiseen 2 passia,niin homma kestää jonkin aikaa,mutta eihän siinä koneen vieressä tarvitse päivystää.

5. tinjami

tinjami Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Devenec, kiitoksia. Sain nyt tuon viimeinkin muuttamaan .aveja .mpg-muotoon, aikaahan tuo tosiaan vain vähän vie.

Ajattelin kokeilla tuota DVD-labia, haittaako se kun jäi valitsematta tuo kohta ES (Video+Audio)? TMPGEnc rupesi muuntamaan ilman, että ehdin laittaa asetuksia sen enempää.

Ricardo, ongelma tulee esiin siinä, että yrittäessäni ladata Neron ilmaista kokeiluversiota se rupesi pyytelemään asiakastunnuksia eikä päästänyt latauksessa eteenpäin. Alunperin olikin tarkoitus Nerolla tehdä tämä, mutta siirryin muihin vaihtoehtoihin kun en päässyt edes asennusvaiheen ohi.

(Olen tosiaankin ensimmäistä kertaa mitään DVD-poltto-ohjelmien kanssa tekemässä, joten tietoa aiheesta ei paljoakaan ole. Useimmat ohjeetkin ovat täyttä hepreaa kun en pahemmin koneiden kanssa tekemisissä ole.)

6. Devenec

Devenec Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se haittaa... Muistaakseni DVD-lab osaa itse erottaa videon ja audion toisistaan.

Jaa tämä sivu