1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Prossu pullonkaula!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi rafsanta 01.12.2005.

  1. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ton lauseen kuulee täällä tosi usein. itse olen kuitenkin usein täysin eri mieltä... poimin tässä muropaketin foorumilta tämmöistä:

    "Testasimpa käytännön karkkimarkki 05 hyötyä kellottamisesta.

    6600gt 600/1200 gelloilla.
    4200 markkia prossu 146 vakiona 2000mhz
    4500 markkia prossu kellotettu 250 väylään eli 2500mhz

    Aika laihaks jäi hyöty."

    tossa siis vaan 3dmark05, mutta on todellisuudessa todella lähellä fps-pelejä vaatimuksiltaan. ja tossa toi prossu ei varmasti pullonkaula ole, halusin vaan korostaa prossun vaikutusta yleensä suorituskykyyn peleissä... semmosta! ;)
    edit. pieni typo otsikossa. -na
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  2.  
  3. ReXi

    ReXi Regular member

    Liittynyt:
    04.01.2005
    Viestejä:
    219
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toki riippuen pelistä, mutta ainakin source-engine(HL2, CSS, DODS) on todella riippuvainen prosessorista. Tietenkin näytönohjain>prosessori peleissä, mutta 3DMark05 testaa pääpainotteisesti vain näytönohjainta.

     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2005
  4. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    totta kaikki mitä sanot, mutta se 3dmark05 vaatii prossulta ihan yhtä paljon kun samannäköinen peli, mitä nyt hiiren liikutus vie myös prossutehoja... siis esim. eka testi jossa ammutaan niin on aika samanlainen vaatimuksiltaan ja prossu näyttis suhteiltaan kun esim. hl2 tai fear.
     
  5. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    rafsanta: Eri pelien tehontarvetta eri komponenteilta ei voi yleistää sillä "Miltä peli näyttää" vaan sillä miltä pelin koodi näyttää...

    Eli kaksi päällisin puolin samannäköistä, mutta täysin eri pelimoottorilla pyörivää peliä voivat rasittaa erilailla prosessoria ja näytönohjainta.
     
  6. Haukka10

    Haukka10 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen kyllä sitä mieltä,että noilla 3Dmarkeilla ei voi testata muuta kuin virtuaali pippelin pituutta.Omia testejä aikoinaan,mitkä tuli merkattua ylös:
    Sempron 2600+,GF 6600GT.FarCry:n Research(timedemo) 52fps.
    XP 3000+,GF 6600GT.FarCry:n Research(timedemo) 72fps.
    Kyllä se prossu vähän vaikuttaa,jos se toimii pullon kaulana :).
     

Jaa tämä sivu