Kovalevyn katoaminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi gismo77 18.06.2005.

1. gismo77

gismo77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä mahtais johtua kun kone ei tunnista toista kovalevyä. Välillä kone sen löytää mut aina ei. Biosissa lukee vai "not installed"
    Voiko olla vikaa kovalevyssä jossa on käyttis? Olen asentanut käyttiksen jo niin monta kertaa uudelleen ja uudelleen , alkaa jo potuttaa. Ja asennuksen aikana ei ole ollut nettipiuha kiinni.
    Koneessa ei ole pöpöjä. Voiko itse biossiin mennä pöpö joka sotkee koko järjestelmän? Auttaako biosin päivitys? Olen yrittänyt päivittää biosia, mutta en ole onnistunut.
    (asrock k7s8x emo bios 2.30, 2400xp,512 400ddr, radeon 9600xt 128)
    Voisko joku neuvoa miten tästä ongelmasta tosissaan pääsee eroon!!

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Onko kovossa jumpperi oikein? Eli jos se on samassa IDE-väylässä toisen kovon kans, niin silloin se pitää olla slave. Jos ei tuo auta, niin epäilisin että siinä kovossa itsessään on jotain häikkää.

4. JullePuh

JullePuh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ennen kun mä alkasin tekeen mitään radikaalimpaan, niin mä vaihtasin ton ide kaapelin toiseen (eli varmistaisin, että se ei ole rikki) ja varmistasin, että kovalevy saa varmasti virtaa, eli virtajohto on kunnossa ja kunnolla kiinni.

jos biosissa tulee ilmoitus "not installed", niin toi ei voi johtua käyttiksestä ja biospöpöt on kyllä nykyään ultraharvinaisia.

En mä kyllä oikein usko, että biospäivityksestäkään tohon olis mitään apua edes Asrockin tapauksessa, sillä toi ide väylä on niin vanha juttu, että luulisi jopa Asrockin saavan sen toimimaan ilman päivityksiä.

Tohon jumperointi ongelmaankan mä en oikein usko, sillä jos toi kovo kerran on toisaikainen. Jos se olis väärin jumpperoitu, niin se ei käsitääkseni toimis ollenkaan. Kovalevy kylläkin saattaisi ihan hyvin olla hajalla (ei olisi eka kerta). Itse ide väyläkin saattaa olla hajalla.

PS.
    Olin muuten väärässa kyllä siellä on ollut ide ongelmia biosissa, muttei tuon tapaisia, jos sulla ei sitten satu olemaan jompaakumpaa noista Aopenin asemista ja kytketynä noin kun tossa sanotaa.

Pistetään nyt toi kokonainekin lista biospäivityksitä tohon, jos siitä joku huomais jotain.

Viimeksi muokattu: 18.06.2005
  5. gismo77

gismo77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep vika löytyi. piuha oli poikki. kiitos vinkeistä.

Jaa tämä sivu