1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SGS2 JB root / custom ROM

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi gratnak 12.02.2013.

  1. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    tuon dorimanX logon saa muuten pois sieltä Stweakeistä, mene dualboot välilehdelle ja sieltä "no boot logo" tappi ruutuun. ainiin ja tosiaan jos haluaa niin voi asentaa toisen romin rinnalle :) sitten käynnistyksessä valitaan kumman haluat käyttöön samaan tapaan kuin kone kysyy jos on esim. windows ja linux. täytyy vain ottaa huomioon ettei dual bootti toimi ainakaan virallisen sampan jellybean romin kanssa.

    alkoi itseä lapsettaa kun laittoi tuon dorimanx kernelin ja kokeilen paljon saa irti potkua luurista :) helposti ainakin menee htc one x tasolle quadrant testissä, ei tietenkään CPU tehossa mutta GPU menee niin heittämällä ohi että tasoittaa yhteispisteissä sitten.
     
  2.  
  3. olliboi

    olliboi Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2006
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    suosittelen slimbean romia :)
     
  4. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En eilen muistanut katsoa tuota Stweaksia läpikotaisin - oli kyllä huima määrä vaihtoehtoja.
    Sieltähän tuo "no boot logo" tosiaan löytyi. Tietyst olisi hyvä ratkaista se taustakuvan vaihto ainakin siinä vaiheessa kun ja jos haluaa toisen ROMin dualboottiin. Näkis sitten kumman bootin valitsee :)

    En ole vielä uskaltautunut säätämään itse rautaa, tässä nyt laitteen ulkoasua kohennellut. Viimeyönä kaatuili ja sekoili aika paljon esim. cm10 mukana tullut teemanvaihtaja (kaikki teemat pitäisi olla cm10.1 yhteensopivia - ainakin tekijöiden mukaan). Widgetlockeriin jää "haamukuvia" esim. kun siirtää edit-modessa uusia nappeja niin siirretyn napin kuva jää haamukuvana seuraavaan näytön sulkemiseen / aukaisuun asti. Graafista sekoilua näytti tapahtuvan myös app-drawer osiossa - kuvakkeet ikäänkuin tuplaantuivat ja limittäytyivät.

    Laittaisin mielelläni screencapturet mukaan, mutten löydä niitä :)

    Miten muuten noita CM10 stock appseja saa poistettua (ja minkä poisto on turvallista)? Siellä on paljon roinaa mitä en tarvitse kun on paremmat apsit tilalle.
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    ne voi poistaa käytöstä, itse olen file managerin, apollon, äänikomennot yms poistanut kun en niitä käytä koska paremmat tilalla, eikähön se kkeilemalla selviä jos jokin oli kriittinen :D
     
  6. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, siellä appmanagerin kautta noita disabloin. Helvetin huono akunkestävyys tuntuu olevan CM10 ja tuon DorimanX:n kanssa - oon tietysti jonkin verran räveltänyt puhelinta, mutta ei sen noin nopeesti pitäis kulua. Sampan omalla TouchWizillä akunkesto oli todella hyvä. Luulin, että rootatulla puhelimella akunkeston saa pidennettyä, kuten moni internetin ihmemaailmassa puhui. Etkös puhunut myös että tuon orkkis-tw saa jostain ladattua ja senkin voi rootata?
     
  7. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    juu saa kyllä tuon orkkiksen ladattua sammobile.com osoitteesta, tai sitten xda foorumeilta löytyy myös valmiiksi rootattuja versioita ilman turhia appseja esim. -> neatrom lite, mistä on poistettu kaikki samsungin bloatware ja rootattu mutta muuten pohjautuu täysin stock romiin.

    hmmn, itsellä akku kestää pari päivää CM10.1 kanssa, tosin on 3500Mah akku mutta kyllä se "vakio" akkukin kesti sen päivän kevyesti normaalilla käytöllä.(netin käyttöä/puheluita/viestejä/facebook)
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2013
  8. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saakos tuon neatrom liten laitettua dualboottiin CM10.1:sen ja dorimanx:n kanssa? Eikös se dualboot ongelma koskenut vaan virallista TW:tä?

    Jostain syystä toi gmail-app (ihan stock gmail app) ei anna vaihtoehdoksi sähköpostissa liitetiedostoihin "view" ja "save" nappeja. Hankala tallettaa filuja puhelimeen sähköpostista.

    Olikos sulla tietoa siitä kansiosta johon noi screen capturet menee? Googlettelin, mutta en ainakaan muutaman eri ohjeiden polkujen perusteella löytänyt.

    E: huhhuh, tää menee ihan överiksi kun innostuu viilaamaan puhelimen tip top just sellaseksi kun haluaa :) Vieläkin säädän laitetta.

    Osaatkos kertoa miten saa home screenien järjestystä vaihdettua tossa CM10.1:ssä? Touchwizissä sai "pinch":illä kaikki home screenit näkyviin pienenä ja siitä sai raahattua ne eri järjestykseen. Googlailin "home screen order cm10" mutten mistään mainitsemisen arvoista löytänyt.

    Toinen ongelma on, etten saa vaihdettua "application drawer"in pikakuvaketta.
    Siis se dockissa oleva nappi josta pääsee tuohon asennettujen ohjelmien valikkoon.

    E 2:

    Löysin vihdoin hakemiston kuvakaappauksille kun oikein etsimällä etsin ja laitan ne pari kuvaa josta aimmin mainitsin. Luulen, että ongelman aiheuttaa Widgetlocker - aina kun käytän sitä niin se tekee tuon duplikaatti-häiriön.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2013
  9. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä tää CM10.1 + DorimanX ainakaan mulla toimi vakaasti. Nykii välillä (varsinkin kun avaa lukituksen niin hetken sen jälkeen).

    Virrat lähtee välillä pois (oli esim yön aikana sammunut). Pari kolme kertaa päivässä saa puhelimen bootata uusiksi (joko on jumettunut johonkin kuvaan kesken käytön tai sitten vaan puhelin on itsestään sammunut).

    Akun kesto on heikko ja akun käyttäytyminen vaikuttaa myös oudolta - eilen oli 36% akkua ja sekunnin päästä oli 10% ja puhelin pyysi laturia itselleen. En usko että akkuun itseensä on tullut fyysistä vikaa, tai sitten todella huono tuuri ja outo yhteensattuma että akku hajosi juuri roottauksen yhteydessä. Akku kesti pari kolme päivää normikäytöllä (satunnaisia puheluita, satunnaista nettisurffailua ja sähköpostin lukemista) sampan orkkis TW-JB:llä - tähän olisi mukava päästä myös CM 10.1:selläkin.

    Widgetteja mulla on muutama käytössä mutta ei muita data-synciä käyttäviä kuin sää, joten niiden ei hirveesti pitäisi akkua viedä. Taustakuvaa en käytä (musta) ja yleisilme on ohut vaalea fontti ja tummansiniset ja valkoiset ikonit. Näytön kirkkaus minimissä. Joten näytönkään ei pitäisi akkua syödä. Voisiko akun kalibrointi olla avuksi tähän akun toimintaan?

    Silloin kun toimii niin toimii supernopeesti ja pidän älyttömästi kaiken säätömahdollisuuksista.

    Oliskos vinkkiä miten sais tarkistettua mikä aiheuttaa ongelmat? Voiko jotkut appsit aiheuttaa tuon? Vai voisikos tuon aiheuttajana olla se, kun laitoin tuon dorimanx:n flashin siihen edellisen kernelin päälle tyhjäämättä puhelinta?

    En todellakaan tahtoisi ajaa kaikkea uusiksi kun oon viimein saanut säädettyä ulkonäön viimeistä ikonia myöten mieleisekseni. Tietty, puhtaalta pöydältä lähteminen on aina puhtaalta pöydältä lähtemistä.

    Muutamia virheilmoituksia on tullut välillä kaatuilun yhteydessä:

    "Trebuche has stopped working" - eli oon onnistunut kaatamaan pomminvarman launcherin :D

    "Process system is not responding" tämä tulee välillä juuri kun on käynnistänyt puhelimen. Voi valita wait tai stop. Oon pistänyt Wait ja sen jälkeen luuri ei tuota ole valittanut muuta kun satunnaisesti rebootin yhteydessä.

    Ei pitäs myöskää olla mitään haittaohjelmia, kaikki erotiikkaa tihkuvat tissiohjelmat saa jäädä niille jotka haluaa sellaista puhelimestaan katsoa. En myöskään ole asennellut muuta epämääräistä, kaikki ohjelmat löytyy google playsta ja ovat suosittuja ohjelmia.

    PS. jos sulla on myös tuon mun edellien postauksen kysymyksiin vastauksia niin otan mielelläni vastaan :D
     
  10. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Googletin tosta dorimanx kernelistä ja huomasin että siitä on päivitettyä versioita esim. 7.50 (suosittelit 7.47) sekä löytyi 9.1 versio. Käykö nää päivitykset tähän ja jos käy niin riittääkö perus kernelin flashaus asentamiseen? Miksi muuten Munkki666 suosittelit nimenomaan tota 7.47, vai oliko se silloin uusin versio? Toi dorimanx päivitys alkoi kiinnostaa heti kun mun foorumilta että päivitys vähentää mahdollisesti bugeja joita minulla on esiintynyt.
     
  11. Lauzi

    Lauzi Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2005
    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    34
    Pisteet:
    38
    Ajaisin itse kernel wipen ennen uuden kernelin flashaamista. XDA KernelWipe Huom! Tuon jälkeen pitää asentaa myös Rom uusiksi!
    Sitten vaan uusin Dorimanx kerneli (9.3 tällä hetkellä) ja Cyanogenmodi sisään.

    Tällä hetkellä Dorimanx 9.1 ja CM 10.1 ilman mitään dualboot härdelleittä ja toimii suhteellisen sujuvasti.
     
  12. Mr.Mister

    Mr.Mister Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Edit:
    Voiko näillä ohjeistuksilla asentaa takaisin esim alkuperäistä ICS sgs2:seen?
    Itse tykkäsin todella paljon siitä ja harmittaa todella kovaa jälkeen päin että menin päivittämään 4.1.2 versioon.
    En ole vieläkään löytänyt mitään hyvää sanottavaa uusimmasta versiosta, koska ICS toimi moitteettomasti omassa luurissani.
     
    Viimeksi muokattu: 16.03.2013
  13. Mr.Mister

    Mr.Mister Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://keskustelu.suomi24.fi/node/11265271

    Tuollainen linkki tuli vastaan jostain... ja tein jo omalle luurilleni. Nyt pelittää kaikki softat mitä tykkään käyttää... :D
     

Jaa tämä sivu