AfterDawn logo

Saunalahti korottaa laskuja ja pakottaa dataliittymän

Sami Koivunen Sami Koivunen
66 kommenttia

Saunalahti kertoo tämänpäiväisessä tiedotteessaan nostavansa noin kahdella eurolla sellaisten puhelinliittymien hintoja, joiden kuukausimaksuun ei sisälly datan käyttöä. Uudistus tulee voimaan 1. päivä huhtikuuta. Uudistettuihin liittymiin sisällytetään jatkossa rajaton datakäyttö hitaalla 256 kbit/s nopeudella.

Uudistettaviin liittymiin asetetaan myös AlleEuronPäivät-hintakatto, jonka avulla liittymänomistaja voi puhua kotimaassa normaalihintaisia puheluita enintään 0,99 euron päivähinnalla. Alle 0,99 euron päiväkäyttö laskutetaan Saunalahden hinnaston mukaan. Uudistukset tulevat voimaan automaattisesti. Uudistuksen vaikutuksen omaan laskuun voi tarkistaa tältä sivulta.

Rajaton datakäyttö ja kotimaan puheluiden hintakatto tulee voimaan 1.4.2013, vaikka kyseessä olisi määräaikainen sopimus. Määräaikaisella sopimuksella hintojen korotus ja paperilaskun maksullisuus tulevat voimaan kuitenkin vasta sopimusajan jälkeen. Tulevat uudistukset koskevat myös Elisan ja Kolumbuksen henkilöasiakkaita.


Saunalahti ilmoittaa myös paperisten laskujen tulevan maksullisiksi. Yhdestä paperilaskusta teleoperaattori veloittaa 1,90 euroa. Sähköisesti toimitetut laskut pysyvät maksuttomina.

66 KOMMENTTIA

G0lden_Kebab1/66

SÄÄTÖÄ joka sekunti.

LigHtX2/66

Olisihan se ihan kiva itse päättää ottaako datasiirron vai ei. Jos ajatellaan esimerkiksi perus Pentti Eläkeläistä, joka hädintuskin osaa soittaa kännykällä, nyt hän joutuu maksamaan vuodessa 25 euroa turhasta, koska tuskin hirveäsit facebookissa notkuu seniorikännykällänsä. Summat eivät ole isoja mutta periaatteet ovat.

teme5653/66

Vaikkakin korotus ei ole yksittäiselle käyttäjälle iso ja sinällään ihan hieno ajatus sisällyttää tuo datapaketti liittymään, niin silti kyllä se valinnan mahdollisuus olisi aina mukava olla.
Aivan toinen asia on sitten vaikkapa joku organisaatio, joka käyttää GSM-laitteita vaikkapa hälytyksen siirtoon (murtovalvonta jne), siinä ei tarvitse olla kuin muutama kymmenen liittymää niin alkaa nuo korotuksetkin näkyä.

Mitenkäs sitten, kai vastaavasti noiden nopeampien datapakettien hinnat laskevat sen pari euroa, kun nyt siinä pohjalla on jo se 256k paketti?

Halibatsu4/66

Itsellä on yksi "pöytälaatikkoliittymä", joka meni suoraan vaihtoon telefinlandille. Ja toisen käytössä olevan liittymänkin varmaan siirrän pois kuhan määräaikaisuus loppuu. En näe järkeväksi maksaa pakko netistä, kun omalla puhelimella ei voi nettiä järkevästi käyttää.

mcmopo5/66

Itsellä on kanssa kaksi liittymää menossa tämän takia vaihtoon. Toinen on GSM-releen liittymä jota ohjataan näppäinpainalluksilla ja toinen on työpuhelimen liittymä jolla ei edes pääse nettiin.

Ketola6/66

Puhu hyvää -liitymä: 0,00€/kk -> 1,99€/kk. Hinnannousu ääretön.
Ykkönen: 0,68€/kk -> 2,67€/kk. Hinnannousu 292%.
Norppa: 0,91€/kk -> 2,90€/kk. Hinnannousu 220%.

Kaikissa liittymissä on erillinen mobiililaajakaista, joka ei toki vaikuta mitään. Kätevää.

Jos veikkaisi Saunalahdella olevan n. 1,5M asiakasta (Elisalla 2011 vuoden lopussa n. 3,7M liittymää, joten arvio lienee alakanttiin), napsahtaa muutoksella muutama miljoona lisää yrityksen kassaan. Ei huoano.

zipzap7/66

Perheen liittymät lähti vaihtoon välittömästi 7puhelinta ja netti samaan syssyyn.
Multi-sim oli paras perheelle, mutta eihän niitä tietenkään enää saa. Rahastus menee juuri näin.

rmCowboy8/66

Onko muilla operaattoreilla kuin saunalahdella sekunti pohjaista laskutusta? Jos olis niin menisi saunalahti vaihtoon mutta ainakin kun jonkin aikaa sitten vielkaisin, oli saunalahti ainoa joka tätä tarjoaa. Kellään tietoa?

Lisäys: Itselläni on ykkönen 3g eli datayhteys jo käytössä, mutta uutisessa mainittu tarkistussivusto näyttää kuitenkin että ykkönen 3g tulisi hinnankorotus?

Taalen9/66

@8

Dna pro (www.dnapro.fi) on ilmeisesti myös sekuntiveloitteinen.

Rentta10/66

Inha juttu tuo pakollinen data niille jotka sitä eivät todellakaan tarvitse. Oma äitini tuli ekana mieleen. Tuo euron hintakatto taas toisaalta on oikein hieno juttu varsinkin niille jotka eivät itse osaa tai viitsi hakea puhepakettia/vastaavaa.

Mynthon11/66

Aika reilua yksipuolista sopimista.

KalikoJak12/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy:

Onko muilla operaattoreilla kuin saunalahdella sekunti pohjaista laskutusta? Jos olis niin menisi saunalahti vaihtoon mutta ainakin kun jonkin aikaa sitten vielkaisin, oli saunalahti ainoa joka tätä tarjoaa. Kellään tietoa?

Lisäys: Itselläni on ykkönen 3g eli datayhteys jo käytössä, mutta uutisessa mainittu tarkistussivusto näyttää kuitenkin että ykkönen 3g tulisi hinnankorotus?

TeleFinland ja DNA ovat myös sekuntipohjaisia. Sonera on ainoa minuuttiveloitteinen.

Lainaus:

Saunalahti ilmoittaa myös paperisten laskujen tulevan maksullisiksi. Yhdestä paperilaskusta teleoperaattori veloittaa 1,90 euroa. Sähköisesti toimitetut laskut pysyvät maksuttomina.

Saunalahdella on ollut maksullinen paperilasku jo vuodesta kivi ja nakki. Hintakaan ei muutu.

johtaja5913/66

Onkohan taustalla uusien älypuhelimien tekemät yllätyslaskut.

Ketola14/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KalikoJak:

Lainaus:

Saunalahti ilmoittaa myös paperisten laskujen tulevan maksullisiksi. Yhdestä paperilaskusta teleoperaattori veloittaa 1,90 euroa. Sähköisesti toimitetut laskut pysyvät maksuttomina.

Saunalahdella on ollut maksullinen paperilasku jo vuodesta kivi ja nakki. Hintakaan ei muutu.

Nyt tämä maksullisuus ulotetaan vain kaikkiin asiakkaisiin. Tähän saakka paperilaskun on saanut veloituksetta, jos liittymä on pysynyt samana kaikki nämä vuodet.

jkaart15/66

Kaikkein paskinta tää asiakkaille joilla on jo ennestään jokin datapaketti.
Esim. mulla on tällä hetkellä Tikka+ ja mobiililaajakaista mini joten mä sitten joudun kait maksamaan kahesta mobiililaajakaistasta erikseen?!

olliboi16/66

jep hyvä uudistus, jokasessa puhelimessa nykyää tarvitaa dataa, ja se on niitten oma vikansa jokka viel omistaa jonkun nokia 3310:in

ja ei joudu maksaa 2 euroo jos omistaa nopeamman..

zinuzki (vahvistamaton)17/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rentta:

Inha juttu tuo pakollinen data niille jotka sitä eivät todellakaan tarvitse. Oma äitini tuli ekana mieleen. Tuo euron hintakatto taas toisaalta on oikein hieno juttu varsinkin niille jotka eivät itse osaa tai viitsi hakea puhepakettia/vastaavaa.

Totta puhut, MUTTA: Mitä jos esimekiksi sinä lataisit äitisi puhelimeen esimerkiksi Fonecta Callerin tai muun vastaavan hyödyllisen automaatisen ohjelman, niin eikö se päinvastoin voisi helpottaa puhelimen käyttöä (äitisi näkisi aina kuka soittaa, eikä tarvitse ikinä vastata puhelinmyyjille ja muihin turhiin tuntemattomiin numeroihin)?
Summa sumamrum, huonosta "turhasta" tilanteesta voi tehdä myös hyödylisen :)

MarinAfterD18/66

Nyt on Saunalahdelta totaalisesti karannut mopo käsistä!
Sanokaa mun sanoneen, että ei tule menemään läpi kuluttajaviranomaisilta tämmöinen meininki!!!

Ei se yksinäinen mökin mummo tarvitse datapakettia, hyvä kun osaa vastata ja soittaa senioripuhelimellaan!

Kyllä valinnan mahdollisuus on oltava, kuluttajalle kun ei voi myydä pakolla sellaista, jota hän ei tahdo ostaa! Tietääkseni.
Jos menen Cittariin ostamaan palvelutiskiltä pienen palan kinkkua, mutta Väiski tahtoo lisäksi myydä kilon minulle tarpeetonta keuhkoa lisähintaan, niin meinaatteko että onnistuu?

Tämä muutostarve varmaan liittyy taannoiseen uutiseen, jossa kerrottiin kuluttajien hankkineen käyttöönsä ylimitoitettuja puhepaketteja ja jotka vuositasolla tulevat todella kalliiksi, koska pakettia ei tule käytettyä kokonaan.
Että onkohan SL:lle tullut sen jälkeen liittymävaihdoksia paketeista sekuntiveloitteisiin?

Saunalahden sivuilta löytyy tietoa tästä uudistuksesta mm:

'Uudistus ei koske Saunalahden Lataus-ja Prepaid-liittymiä'.
- Näissäkö pelastus? Mutta miten se mökin mummo (osaa?) saldoa ostaa, kun ei ole nettiä ja OTTOkin tiettömän taipaleen takana...?!

Kyllä, rmCowboy ja jkaart:
'Uudistus koskee myös Saunalahden liittymiä, joissa on erikseen tilattuna Mobiililaajakaista-lisäpalvelu.'
- Paitsi tietenkin määräaikaista sopimusta.

Vaikka itse olen ollut vuodesta 2004 Saunalahden tyytyväinen gsm-liittymäasiakas ja juuri hankin Tuplalaajakaistan, mielestäni Saunalahti tässä sen verran hötkyilee pakkodatasta ja älyttömistä hinnankorotuksista, että nyt menee minun asiakastyytyväisyyteni katkolle ja täytyy alkaa miettimään kolmen gsm-liittymäni kohtaloa, jos ei muuten niin solidaarisuudesta - jota kaikilta täällä ei tunnu löytyvän... :(

peex19/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkaart:

Kaikkein paskinta tää asiakkaille joilla on jo ennestään jokin datapaketti.
Esim. mulla on tällä hetkellä Tikka+ ja mobiililaajakaista mini joten mä sitten joudun kait maksamaan kahesta mobiililaajakaistasta erikseen?!

Lueppas tuo uutinen nyt uudestaan...

Taalen20/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olliboi:

jep hyvä uudistus, jokasessa puhelimessa nykyää tarvitaa dataa, ja se on niitten oma vikansa jokka viel omistaa jonkun nokia 3310:in

ja ei joudu maksaa 2 euroo jos omistaa nopeamman..

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkaart:

Kaikkein paskinta tää asiakkaille joilla on jo ennestään jokin datapaketti.
Esim. mulla on tällä hetkellä Tikka+ ja mobiililaajakaista mini joten mä sitten joudun kait maksamaan kahesta mobiililaajakaistasta erikseen?!

Lueppas tuo uutinen nyt uudestaan...

Lukekaapa se Saunalahden tiedote. Lisämaksu tulee sellaisiin liittymiin joihin ei kuulu kiinteästi nettiyhteyttä. Lisämaksu tulee jokaiseen liittymään johon on ostettu lisäpalveluna nettiyhteys, ja sellaisia useimmat liittymät tuntuvat olevan. Eli jos sinulla on vaikka mobiililaajakaista mini tai perus liittymässäsi, saat riemuksesi 2€ lisälaskun kuussa tyhjästä.

Makex (vahvistamaton)21/66

Älkää hyvät ihmiset KOSKAAN menkö DNA:n asiakkaiksi.
Voin kertoa monta murheellista tarinaa ko. firman toiminnasta.
Välttäkää sitä kuin ruttoa niin säästytte ongelmilta.

arcanix22/66

Saunalahdelta 9,90e/kk puolen megan rajattomalla datalla, 1000 sms ja 1000 mms. Ei syytä vaihtaa.

Ysf23/66

Lainaus:

Mitenkäs sitten, kai vastaavasti noiden nopeampien datapakettien hinnat laskevat sen pari euroa, kun nyt siinä pohjalla on jo se 256k paketti?

Sen kun tietäisi, sitä ei uutinen kerro.

Itse menen huomenissa paikalliseen Elisashopittiin ja kysyn, että jos on nyt norppa+ (0.67e/kk) ja siinä mobiililaajakaista perus (9.98e/kk) lisäpalveluna ja se paketti on toistaiseksi voimassa, niin mikä on uudistuksen jälkeen paketin kuukausihinta?

Myyjän vastauksesta riippuu hyvin pitkälle se, jatkuuko asiakkuuteni (alkanut viime vuosituhannen puolella) Elisa-konsernissa. Jos vastaus on 2.66e + 9.98e/kk niin se on sitten "adjöö", sillä DNA tarjoaa (ainakin toistaiseksi) täysin vastaavaa pakettia, ihan samaan hintaan mitä Saunikselle nyt maksan.

capuzino24/66

Luulin tämän uutisen olevan todella paha juttu, kun katkesi 4G yhteys (Saunalahden) samantien.

Mutta lyhyesti, outoa valittamista. Oletan, että kaikki mieluiten maksaa sen 2€ kuussa ylimääräistä, kuin 200€, joka tulee mobiililaajakaistapaketittomasta liittymästä, kun puhelimeen on "vahingossa" jäänyt mobiliilaajaiksta päälle. (Todellisuudessa siitä ole ollut tietoa.) Ties kuinka usein kun on saanut lukea huimista kuukausimaksuista, jotka ovat johtuneet mobiilinettipaketin olemattomuudesta.

Ja jos se mökin mummo hommaisi uuden puhelimen, ei tarvisi asetusten kanssa niin hirveästi hötkyillä, kun olisi selusta kiinteällä paketilla turvattu. Tavallinen tallaaja kun kovin usein tuntuu valitsevan puhelimen, jossa netti vakiona, mutta liittymän, jossa ole nettipakettia.
(Välttääkseni 'ei niin tyhmä kukaan voi olla' -kommentit, todettakoon, että kyllä voi, joka viikko yksi sellainen uuden puhelimen tai liittymän ostaa.)

capuzino25/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Taalen:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti olliboi:

jep hyvä uudistus, jokasessa puhelimessa nykyää tarvitaa dataa, ja se on niitten oma vikansa jokka viel omistaa jonkun nokia 3310:in

ja ei joudu maksaa 2 euroo jos omistaa nopeamman..

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti peex:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkaart:

Kaikkein paskinta tää asiakkaille joilla on jo ennestään jokin datapaketti.
Esim. mulla on tällä hetkellä Tikka+ ja mobiililaajakaista mini joten mä sitten joudun kait maksamaan kahesta mobiililaajakaistasta erikseen?!

Lueppas tuo uutinen nyt uudestaan...

Lukekaapa se Saunalahden tiedote. Lisämaksu tulee sellaisiin liittymiin joihin ei kuulu kiinteästi nettiyhteyttä. Lisämaksu tulee jokaiseen liittymään johon on ostettu lisäpalveluna nettiyhteys, ja sellaisia useimmat liittymät tuntuvat olevan. Eli jos sinulla on vaikka mobiililaajakaista mini tai perus liittymässäsi, saat riemuksesi 2€ lisälaskun kuussa tyhjästä.

Lukekaapas se tiedote nyt uudestaan ja ottakaa silmä käteen.

"Uudistus koskee Saunalahden puheliittymiä, joiden liittymän kuukausimaksuun ei sisälly datan käyttöä. Uudistus koskee myös Saunalahden puheliittymiä, joissa on erikseen tilattuna nopeampi mobiililaajakaistalisäpalvelu. Tämän lisäpalvelun hinta ja nopeus säilyvät ennallaan"

Tuo kyseinen kappale käsittelee AlleEuronPäivät -hintakattoa. 2€ lisä tulee siis ainoastaan niihin liittymiin, missä ei ole mitään nettipakettia. Fiksua sinänsä, kuten aiemmin kommentoin. Älkää nyh hötkyilkö turhasta.

jouga7826/66

hieno tyyli hankkiutua eroon monista asiakkaista. Hyvä saunalahti/Elisa

Jone7727/66

Hieno uudistus !!! Paska liittymä, olematon asiakaspalvelu, hinta kallis. VAIN SAUNALAHDELTA !!!

Taalen28/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti capuzino:

Lukekaapas se tiedote nyt uudestaan ja ottakaa silmä käteen.

"Uudistus koskee Saunalahden puheliittymiä, joiden liittymän kuukausimaksuun ei sisälly datan käyttöä. Uudistus koskee myös Saunalahden puheliittymiä, joissa on erikseen tilattuna nopeampi mobiililaajakaistalisäpalvelu. Tämän lisäpalvelun hinta ja nopeus säilyvät ennallaan"

Tuo kyseinen kappale käsittelee AlleEuronPäivät -hintakattoa. 2€ lisä tulee siis ainoastaan niihin liittymiin, missä ei ole mitään nettipakettia. Fiksua sinänsä, kuten aiemmin kommentoin. Älkää nyh hötkyilkö turhasta.

Herra on hyvä ja ottaa itse sen silmän käteen.

"Kuukausimaksuun sisältyykin jatkossa rajaton datan käyttö kotimaassa sekä normaalihintaisten kotimaan lanka- ja gsm-puheluiden AlleEuronPäivät-hintakatto. Uudistuksen yhteydessä liittymän kuukausimaksu nousee 1,99 eurolla.

Uudistus koskee Saunalahden liittymiä, joiden liittymän kuukausimaksuun ei sisälly datasiirtoa. Uudistus koskee myös Saunalahden liittymiä, joissa on erikseen tilattuna Mobiililaajakaista-lisäpalvelu."

Liittymässä mobiililaajakaista = 2€ lisähintaa tyhjästä. Kuten tässä on sinulle yritetty pari kertaa useammankin henkilön toimesta sanoa. Myöskään Elisan/Saunalahden keskustelualueella ei ole mitenkään yritetty oikaista tätä käsitystä, vaan päinvastoin vastauksissa on nimenomaan annettu ymmärtää asian olevan juuri näin.

Huomaa että missään ei eritellä pakkonettiä ja alle euron päiviä erillisiksi asioiksi, vaan niitä käsitellään yhdessä köntissä, vaikka näyt ymmärtäneen ne tiedotteessa kahdeksi erilliseksi asiaksi.

andydeniro (vahvistamaton)29/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkaart:

Kaikkein paskinta tää asiakkaille joilla on jo ennestään jokin datapaketti.
Esim. mulla on tällä hetkellä Tikka+ ja mobiililaajakaista mini joten mä sitten joudun kait maksamaan kahesta mobiililaajakaistasta erikseen?!

Irtisano se sun mobiililaajakaista mini niin sun kk-maksut putoaa n. 3e/kk. Ok, netti hidastuu mutta tuskin nopea netti on se juttu jos tähän asti on rullattu 0,5mb nopeudella..

Taeco30/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MarinAfterD:


Kyllä valinnan mahdollisuus on oltava, kuluttajalle kun ei voi myydä pakolla sellaista, jota hän ei tahdo ostaa! Tietääkseni.
Jos menen Cittariin ostamaan palvelutiskiltä pienen palan kinkkua, mutta Väiski tahtoo lisäksi myydä kilon minulle tarpeetonta keuhkoa lisähintaan, niin meinaatteko että onnistuu?

[...]

Vaikka itse olen ollut vuodesta 2004 Saunalahden tyytyväinen gsm-liittymäasiakas ja juuri hankin Tuplalaajakaistan, mielestäni Saunalahti tässä sen verran hötkyilee pakkodatasta ja älyttömistä hinnankorotuksista, että nyt menee minun asiakastyytyväisyyteni katkolle ja täytyy alkaa miettimään kolmen gsm-liittymäni kohtaloa, jos ei muuten niin solidaarisuudesta - jota kaikilta täällä ei tunnu löytyvän... :(


Kyllä mielelläni ostaisin lihatiskiltä pihvin ilman luita tai läskiä, mutta harmillisen usein niitä sieltä löytyy. Lisäksi on erittäin ikävää, että cittari minulta julmasti veloittaa minulle täysin turhista luista ostaessani paistetun broilerin. Luineen päivineenhän se siihen vaa'alle menee. Enpä saa broileria ilman luita, jos haluan valmiiksi paistettuna! Kamalaa riistoa.

Kenenkään ei ole pakko ostaa kyseistä nettiä. Vai lukiko jossain kohtaa uutista "Tästä lähtien saunalahden asiakkuus on kansalaisvelvollisuus"? En minä ainakaan huomannut. Jos ei halua nettiä, niin sitten ei sitä osta.

Tuohan olisi sama asia, kun kieltäytyisit ostamasta jonkun tietyn valmistajan puhelimia vain, koska he eivät myy puhelimia ilman 3G sirua, ominaisuutta, joka on vanhoille senioreille täysin turha.

Että se siitä "solidaarisuudesta". Jos Saunalahti tarjoaa sinulle sopivan paketin kohtuulliseen hintaan, ei sitä kannata jättää ostamatta vain, koska kyseinen paketti on jollekin muulle sopimaton. Se joku muu voi asioida jonkun muun yrityksen luona. Jos taas sillä kahden euron korotuksellakin tämä max 1€/pv+netti on itselleen paras VAIKKA ei nettiä tarvitsisikaan, niin miksi jättäisi ostamatta? Yhtä hyvin voit ajatella lisähinnan tulevan ominaisuudesta, joka rajoittaa päivittäisen laskun alle euroon.

Ihan älytöntä marinaa. Tässä luultavasti tähdätään siihen, että tulevaisuudessa ei enää myytäisi gsm-liittymiä lainkaan, vaan pelkästään datapaketteja ja kaikki puhelut olisivat VoIP. Toinen syy lienee se, että GSM:llä operaattori tienaa yhä vähemmän, kun ihmiset käyttävät ilmaisia viestijöitä, kuten skype, whatsapp, facebook jne

taku31/66

pirun ahneet..

D00mer32/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Makex:

Älkää hyvät ihmiset KOSKAAN menkö DNA:n asiakkaiksi.
Voin kertoa monta murheellista tarinaa ko. firman toiminnasta.
Välttäkää sitä kuin ruttoa niin säästytte ongelmilta.

Tämä, kerran meni kaksi kuukautta ennen kuin vastasivat asiakaspalvelusta, ja silloinkin meni ikuisuus ennen kuin tajusivat ongelman, ja saivat sen korjattua. Ja sekin että maksullinen, jonottamiseen meni 2h, ja ongelman korjaamiseen ~30min.

Ei enään koskaan.

Toupal33/66

Ne haluaa laskuttaa mobiilidatan käyttäjiä multi-sim palvelusta, joka on tähän asti kuulunut liittymän hintaan. 2€ tyhjästä silti. Ei oo reiluu.

tmm6834/66

Mielenkiintoinen uudistus. Kun sanon irti meidän talouden kolme mobiililaajakaistaa, säästän jopa.

Tiger2535/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkaart:

Kaikkein paskinta tää asiakkaille joilla on jo ennestään jokin datapaketti.
Esim. mulla on tällä hetkellä Tikka+ ja mobiililaajakaista mini joten mä sitten joudun kait maksamaan kahesta mobiililaajakaistasta erikseen?!

Tuossa jutussa ainakin sanotaan että olemassaolevat liittymät pysyvät ennellaan, hinta vain korjataan...

teme56536/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti D00mer:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Makex:

Älkää hyvät ihmiset KOSKAAN menkö DNA:n asiakkaiksi.
Voin kertoa monta murheellista tarinaa ko. firman toiminnasta.
Välttäkää sitä kuin ruttoa niin säästytte ongelmilta.

Tämä, kerran meni kaksi kuukautta ennen kuin vastasivat asiakaspalvelusta, ja silloinkin meni ikuisuus ennen kuin tajusivat ongelman, ja saivat sen korjattua. Ja sekin että maksullinen, jonottamiseen meni 2h, ja ongelman korjaamiseen ~30min.

Ei enään koskaan.

No siinä olet kyllä oikeassa, että enää ei DNA:n asiakkaaksi kannata mennä kun sillä on minuuttiveloitus uusille asiakkaille ollut jo parisen vuotta (taitaa vissiin olla muillakin operaattoreilla). Vanhoilla asiakkailla kuten itsellä on edelleen sekuntiveloitus käytössä. Ite ollu DNA:n asiakas siitä asti kun se markkinoille lanseerattiin (eli 2001 muistaakseni) ja eipä tuosta ole moitittavaa. Muistan joskus vuosia sitten että laskut tuli vähän miten sattuu, välillä tuli normaalisti kuukauden välein ja välillä meni 2-3 kuukautta, mutta muuten kaikki on pelannut kuten pitääkin.

muppis37/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mynthon:

Aika reilua yksipuolista sopimista.

Eihän se ole yksipuolista. Jos ei miellytä, niin voi äänestää kukkarollaan kuten täälläkin palstalla moni aikoo tehdä.

figo1038/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jone77:

Hieno uudistus !!! Paska liittymä, olematon asiakaspalvelu, hinta kallis. VAIN SAUNALAHDELTA !!!

Repesin tälle... Väitänpä, että operaattoreita verratessa menee toisinpäin.

Itse aiheesta... Näyttäähän tuolla edelleen oleva Satakieli.

http://saunalahti.fi/gsm/satakieli.php

figo1039/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti figo10:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jone77:

Hieno uudistus !!! Paska liittymä, olematon asiakaspalvelu, hinta kallis. VAIN SAUNALAHDELTA !!!

Repesin tälle... Väitänpä, että operaattoreita verratessa menee toisinpäin.

Itse aiheesta... Näyttäähän tuolla edelleen oleva Satakieli.

http://saunalahti.fi/gsm/satakieli.php

Jaa... tulee siihenkin, jätetty vain tuonne sivuille vielä vanhalla hinnalla. http://saunalahti.fi/gsm/liittymauudistus2013.php

FrostRose40/66

Hirvee mielipidesota. No itselläni tämä tulee tarkoittamaan lähinnä että kun määräaikaiskamppanjani menee, niin maksan 1e/kk sijaan 2e/kk. Ei sinänsä mikään hirveä menetys, kun uutta liittymää hommatessa on turha kuvitella saavansa alle 5-10e/kk liittymää jossa on netti. Oma käyttöni on lähinnä kaksijakoista. Toinen känny soittoon toinen nettiin. Pitää miettiä jos yhdistäis joskus, mutta just nyt sopii hyvin tuo kahden kännyn loukko.

Kaikki miettivät sitä mummoa, mutta miettikää vain itsenne kohdalla tätäkin asiaa. Kyllä se mummo on ennenkin hoitanut asiansa. Business is as usual.

Pihlis1241/66

Eipä tuohon kuole, mutta onhan tuo nyt vähän huono homma kun väkisin liitetään palveluita liittymään mitä ei välttämättä tarvitse.

Hate02942/66

Huono juttu tässä itselle on se, että koska en puhelimessa nettiä itse tarvitse enkä käytä, joudun ilmeisesti vaihtamaan operaattoria. Soneralta ei saanut kuin suoraan käyttöön perustuvan liittymän ilman puhepaketteja, joten se vaihtui saunalahteen. Nyt on siis uusi muutos edessä. Näyttää tosin siltä, että muutaman vuoden päästä netti on kaikissa mukana.

Vaihtoehto pitäisi aina olla olemassa. Kuten on noiden pakettienkin kanssa. Jos haluaa puhepaketin, saa puhepaketin. Ei tarvitse ottaa tekstaripakettia mukaan.

Ironista tässä on se, että jos hinnat olisivat nousseet pari euroa ilman pakollista nettiä, olisin toki pitänyt nykyisen liittymäni.

Ysf43/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hate029:

Ironista tässä on se, että jos hinnat olisivat nousseet pari euroa ilman pakollista nettiä, olisin toki pitänyt nykyisen liittymäni.

Näinpä. Ymmärrän kyllä, että operaattori ei voi pyörittää toimintaansa tappiolla, voittoa pitää yrittää saada. Jos kuukausimaksuun olisi tullut korotus (noussut vaikka 67 snt:stä euroon) ja vaikka puheluiden/tekstiviestien hinnat per minuutti olisivat nousseet senttiin, niin ongelmaa ei olisi: liittymä melko varmasti pysyisi samana.

Se mikä tässä nakertaa, on tapa jolla hinnankorotus verhoillaan sellaiseen muutoon, että siinä väitetään asiakaiden saavan etua: valitettavasti moinen väite ei yksinkertaisesi pidä paikkaansa kaikkien asiakkaiden kohdalla ja tiedotteen "sanoma" (hinta nousee, asiakas saa jotain etua) on silloin osin valhellinen.

KallistaOnSulla (vahvistamaton)44/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:

Saunalahdelta 9,90e/kk puolen megan rajattomalla datalla, 1000 sms ja 1000 mms. Ei syytä vaihtaa.

DNAProlta 3,90e/kk puolen megan rajattomalla datalla, käytännössä rajattomat dna-puhelut. Ei syytä vaihtaa. ;)

olliboi45/66

saunalahdelta Norppa+ MLK-Perus kampanja sis 1Megan netin. 4e/kk :)

pentsu46/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FrostRose:

Kyllä se mummo on ennenkin hoitanut asiansa. Business is as usual.

Mummo, mutsi ja faija kyllä hoitaa asiansa kuten ennenkin. Maksavat vaan siitä hiukan enemmän kuin ennen. Heidän puhelimissa ei nettiä ole ollut, eikä niihin edes sellaista saa. Eli tyhjästä maksavat.

himpo47/66

Hmm, laskeskelin että tämä muutos nostaa perheemme puhelinlaskutotalia eurolla, ja mikä huvittavinta, kun otin lapselle liittymän niin sanoin että estää kaiken paitsi perus puhelut ja perus tekstari, myös dataliikenteen...eli maksanko 1.4. lähtien lapselle datan joka on kuitenkin estetty??? ;(


edit: HAHAHA!!!
Tän muutoksen takia meni oma ja vaimon liittymä vaihtoon 1.4. ja vaimon lasku pienenee vähintään 10€/kk ja oma lasku pienenee vähintään 5,50€/kk ja lapsen siis nousee 2€/kk, eli tämä muutos tarkoittaa meidän kohdalla 13,50€/kk (162€/a) SÄÄSTÖÄ (joka minuutti) repikää siitä! ;)

edit2: Tarkennus, vaihdan siis vaimon Ykkönen+Mini -> Satakieli 2000+1.4.pakollinen data & AlleEuronPäivät, ja oman Ykkönen+Nopsa -> Reilu(100min+25kpl+3G), ja jos tahtoisin säästää vielä 2€/kk niin vaihtaisin lapsen liittymän DNA:lle (pitää harkita).

BitByte48/66

Vaihtoon menee omakin liittymä. Jos arviolta tähän asti vuotuinen kännykkälasku on ollut 20-25 euroa (josta 8e kuukausimaksuja) niin muutoksen takia pelkät kuukausimaksut nousisivat 31,92 euroon ja siihen vielä puhelut päälle.
Nettiä en käytä kännykällä eikä tällä hetkellä ole edes suunnitelmissa vaihtaa puhelinta uudempaan.

Samalla tämä pistää miettimään pitäisikö isän data-käytössä oleva sauniksen liittymä muutttaa sellaiseksi, että irtisanoo nykyisen mobiilidata-lisäpalvelun ja alkaa käyttämään tuota hitaampaa... Tai sitten vaihtaa kokonaan DNA:lle senkin.

DNA tulee saamaan ainakin 1 uuden asiakkaan. Onneksi olkoon Elisa/Saunalahti!

hant_ta49/66

no toivottavasti tästä seuraa jotain hyvääkin. tolla rahallahan voisi vaikka parantaa kuuluvuuksia ja lisätä palveluita.

SoneraPartio50/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti KalikoJak:

TeleFinland ja DNA ovat myös sekuntipohjaisia. Sonera on ainoa minuuttiveloitteinen.

Hei,

Sen verran haluan oikaista, että jos meiltä otetaan liittymä jossa on paketit, niihin sisältyvän puheajan voi käyttää sekunti kerrallaan. Jos paketti joskus ylittyy, ylimenevissä puheluissa on minuuttiveloitus.

Jatkakaa :)

Tero@SoneraPartio

xbkrypt0n51/66

Lasku pienenee täälläkin, mutta ei automaattisesti. Mikähän vaikeus Saunalahdella olisi vaan päivittää ne liittymänomistajat joilla erillinen datalisäpalvelu on automaattisesti tuohon järjestelmään? Nyt ne käyttäjät joilla on erillinen datalisäpalvelu maksavat saman palvelun kahteen kertaan kun tuo tulee voimaan elleivät itse käy sitä lisäpalvelua perumassa. Ilmeisesti toivovat ettei tästä kukaan uutisoi tai missään mainitse, että saisivat kerättyä rahaa tietämättömiltä asiakkailta.

tju152/66

Irtisanoin juuri saunalahden sopimuksen ja ilmoitin syyksi pakollisen hinnankorotuksen.
Toivottavasti moni muukin tekisi samoin.

kirkanen53/66

Kommentit ovat hauskaa luettavaa, kun huomaa miten aikuisista ihmisistä tulee kuin kiukuttelevia lapsia. SoMe on iihana, iihana asia (lainattu: Karim Z. Yskowicz)... :-D Asiakkailla on täysi vapaus toimia niin kuin itse haluavat ja sopimalla Saunalahden kanssa määräaikaisten liittymien sulkemisesta ko. asian johdosta luontuu varmasti helposti. Tuo paperilasku on ollut aina maksullinen ainakin minulle, joten sähköinen laskutus on säästön lisäksi ympäristöystävällisempi eikä laskut jää maksamatta niin helposti kuin paperikasan alle unohtuneet paperilaskut.

Yritys teki strategisen liikkeen, joka mielestäni on hyväksi molemmille osapuolille. Melkein jokaisessa nykyään käytettävässä puhelimessa on datayhteyttä käyttävä ominaisuus, joskaan käyttäjä sitä ei välttämättä tarvitse. Etenkin älypuhelimien vallattua markkinat on selvääkin, että älypuhelimien monet sovellukset käyttävät datayhteyttä esim. noutamalla säätietoja aloitusnäytön sääsovelmaan käyttäjän huomaamatta. Tällaisella linjavedolla vältytään asiakkaiden osalta yllättäviltä laskuilta vahingossa tapahtuneen datasiirron johdosta. AlleEuronPäivät -hintakaton johdosta paljon puhuvien laskun puheliikenteen osuus on maksimissaan 30,69 €/kk. Yrityksen osalta tämä linjaveto tuo varmaankin säästöjä monilta osin, esim. asiakkaan vahingossa tapahtuneiden datasiirtojen aiheuttama selvittely jää pois, yrityksen kustannukset palvelujen yhtenäistämisestä vähentyvät jne.

Yleisesti Saunalahden palveluista on jäänyt erittäin hyvä kokemus. Oma Saunalahti on erittäin kätevä ja toimiva palvelu jokaisessa tilanteessa sekä siitä löytyy myös sovelluksena useimpaan älypuhelimeen. Datayhteyden laatu on tasaista ja luotettavaa. DNA:n ja Soneran yhteysnopeudet vaihtelevat erittäin paljon eivätkä ole tästä syystä kovin luotettavia. Tilanne tietenkin riippuu pitkälti paikkakunnasta, mutta asiasta on tehty testejä esim. Mikro PC:n testi ja kokemuksien perusteella tulokset ovat vastaavanlaiset omalla paikkakunnallani.

Monet läheiseni ovat vaihtaneet Saunalahden liittymiin juuri näiden erinomaisten sekä huolettomien pakettiliittymien vuoksi:

MegaReilu - puhe: 5000 min, teksti-/multimediaviestit: 5000 kpl ja Data 2M - TARJOUS! 14,90 €/kk

MegaReilu 3G - puhe: 5000 min, teksti-/multimediaviestit: 5000 kpl ja Data 21M - TARJOUS! 19,90 €/kk

MegaReilu 4G - puhe: 5000 min, teksti-/multimediaviestit: 5000 kpl ja Data 50M - TARJOUS! 24,90 €/kk

Lopuksi voisin todeta, että kehitys menee koko ajan eteenpäin halusi sitä tai ei.

pentsu54/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kirkanen:



Yritys teki strategisen liikkeen, joka mielestäni on hyväksi molemmille osapuolille. Melkein jokaisessa nykyään käytettävässä puhelimessa on datayhteyttä käyttävä ominaisuus

Melkein puolessa taitaa olla. Ihan täyttä höpöhöpöä. Vanhemmat ihmiset ja pienimmät lapset käyttävät edelleen peruspuhelimia. Vanhukset eivät selviä älypuhelimien kanssa, hyvä kun pärjäävät edes peruspuhelimien. Pienimmille lapsille vanhemmat eivät kalliita älypuhelimia osta, koska puhelimia saa muutenkin olla heille ostamassa kuukauden välein.

2 euroa ei ole todellakaan paha hinta, mutta turhasta on aina tyhmää maksaa.

Saunalahden paketit ovat kyllä ihan järkevästi ja mielestäni edullisesti hinnoiteltu. Siinä olen kanssasi samaa mieltä.

suominen55/66

Eikö riitä että "kuurot ja sokeat" joutuvat maksamaan tv luvan veroissa ,törkeetä että yritetään väkisin ns peruspuhelimien taksoja nostaa,eläkeläinen,työtön,ym,ovat jo nyt tiukoilla.Joukko irtisanomine liittymästä, samoin kuin kirkosta eroaminen aiemmin.Olisiko apua!

kirkanen56/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Melkein puolessa taitaa olla. Ihan täyttä höpöhöpöä. Vanhemmat ihmiset ja pienimmät lapset käyttävät edelleen peruspuhelimia. Vanhukset eivät selviä älypuhelimien kanssa, hyvä kun pärjäävät edes peruspuhelimien. Pienimmille lapsille vanhemmat eivät kalliita älypuhelimia osta, koska puhelimia saa muutenkin olla heille ostamassa kuukauden välein.

2 euroa ei ole todellakaan paha hinta, mutta turhasta on aina tyhmää maksaa.

Melkein puolessa? Kyllä monilla on sitten erittäin vanhoja puhelimia käytössä.

Lainaus Wikipediasta: Yksinkertaista matkapuhelimen Internet-selailua varten kehitettiin WAP-puhelimet, kuten 1999 Nokia 7110.

Tämän tiedon perusteella uskallan väittää, että valtaosassa nykyään käytössä olevista matkapuhelimista sisältää datasiirto ominaisuuden. On suorastaan ihme, jos nykyään kaupasta löytyy matkapuhelin ilman ko. ominaisuutta. Sama juttu kuin lähtisi kaupasta kysymään kuvaputkitelevisioita. Toinen tarina on sitten taas, että tuleeko sitä ominaisuutta käytettyä/tarvittua.

Vanhukset eivät selviä älypuhelimien kanssa? Itse opetan älypuhelin -kurssia kansalaisopistossa pääasiassa eläkkeellä oleville ihmisille.

Matkapuhelimen puhelu- ja tekstiviestihinnat ovat tulleet jatkuvasti alaspäin.

Lähde: Digitaalisten matkapuheluiden hinnat - Kansainvälinen vertailu

Dokumentista näkee, mitä vuonna 2001, 2002 ja 2003 ovat puhelut maksaneet. Lainaus: "Kustannus 150 minuuttia puhuville ja 25 tekstiviestiä lähettäville asiakkaille vuonna 2001 33,21 €/kk, vuonna 2002 31,45 €/kk ja vuonna 2003 31,09 €/kk".

Lähde: Matkapuheluhinnat 2008 - Kansainvälinen vertailu

Edellä mainituilla käyttömäärillä (150 min ja 25 viestiä) vuonna 2005 19,90 €/kk, vuonna 2006 15,90 €/kk, vuonna 2007 17,70 €/kk ja vuonna 2008 12,74 €/kk.

Noista lähteistä selviää, että matkapuhelimien puhelu- ja tekstiviestihinnat ovat jatkuvasti laskeneet. Jos 2 €:n lisäys on liian kova summa kuukaudessa, niin ehkä kannattaa katsoa mihin vuosien varrella tulleet "säästöt" ovat tuhlattu. :-P

himpo57/66

Kävin shopitissa kysymässä JÄRKEÄ pakottaa data lapselle jonka data on estetty, myyjä vakuutteli että datasta on hyötyä, en käynyt väittelemään, sanoi varmaan automaattisesti sen mitä oli käsketty sanoa käyttämättä omia aivojaan! ;)

pentsu58/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kirkanen:



Melkein puolessa? Kyllä monilla on sitten erittäin vanhoja puhelimia käytössä.

Luulosi ei ole tiedon väärti.

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise...e=mobile&page=2

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kirkanen:

On suorastaan ihme, jos nykyään kaupasta löytyy matkapuhelin ilman ko. ominaisuutta.
Toinen tarina on sitten taas, että tuleeko sitä ominaisuutta käytettyä/tarvittua.

Kuten jo edellisessä viestissä totesin, ei tule! 5 vuotias poika joka ei osaa lukea, ei tarvitse älypuhelinta. 75 vuotias mummo joka hädin tuskin erottaa numerot, ei halua älypuhelinta.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kirkanen:

Vanhukset eivät selviä älypuhelimien kanssa? Itse opetan älypuhelin -kurssia kansalaisopistossa pääasiassa eläkkeellä oleville ihmisille.

En maininnut missään kohtaa eläkeläisiä. Kirjoitin vanhuksista.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kirkanen:

Matkapuhelimen puhelu- ja tekstiviestihinnat ovat tulleet jatkuvasti alaspäin.

Paitsi nyt saunalahdella.

kirkanen59/66

Tästä tulikin kiva väittely. :-D

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:


Luulosi ei ole tiedon väärti.

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise...e=mobile&page=2

Juu, älypuhelimia on puolet, mutta lisäksi on vielä normaalit matkapuhelimet sekä feature puhelimet, joista usein löytyy Internet yhteys eikä niitä luetella älypuhelimiksi. Uskon, että noita normaaleja puhelimia on erittäin vähän nykyään. Esim. Nokia 7110 ei ole älypuhelin, mutta siinä on internet yhteys. Katselin juuri Gigantista, että jokainen katsomani peruspuhelin sisältää GPRS -ominaisuus, joka usein tarkoittaa puhelimessa olevan verkkoselain.

http://en.wikipedia.org/wiki/Feature_phone

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Kuten jo edellisessä viestissä totesin, ei tule! 5 vuotias poika joka ei osaa lukea, ei tarvitse älypuhelinta. 75 vuotias mummo joka hädin tuskin erottaa numerot, ei halua älypuhelinta.

Toteamustasi en kyllä huomannut. Olen aika huono lukemaan rivien välistä. Tämä viisi vuotias kuitenkin näkee. Olen tavannut lapsia, jotka lukutaidottomuudestaan huolimatta osaa käyttää tietokonetta. Tämä 75 vuotias mummo on ehkä halunnut oppia käyttämään älypuhelinta, mutta kukaan ei ole avustanut siinä häntä. Onhan ihmisiä, jotka eivät osaa lukea matkapuhelimen viestejä tai edes katsoa vastaamattomia puheluita. Miksi? Kukaan ei ole opastanut heitä puhelimen käytössä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

En maininnut missään kohtaa eläkeläisiä. Kirjoitin vanhuksista.

Eikö vanhukset ole eläkeläisiä? Kursseilleni tulee välillä erittäin vanhoja ihmisiä, koska he haluavat oppia. Tässä on juuri yksi ongelma, kun näitä ihmisiä ei opasteta älypuhelimen käytössä. Liikkeessä lykätään puhelin kouraan lycka till- meiningillä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Paitsi nyt saunalahdella.

Mainitsin aiemmin Saunalahden strategisesta liikkeestä. Valitettavasti bisnes on niin kovaa, että yritys pitää löytää suurelle massalle sopivat palvelut, jolloin toiminta pysyy kannattavana. Tämä toiminta sortaa pientä osaa asiakkaista, mutta joillekin asiakkaille tämä on erittäin tärkeä ja hyvä asia. Kursseillani harvalla opiskelijalla on mobiililaajakaista palvelua älypuhelimensa liittymässä, joten tällaisessa tapauksessa heille ei tulisi mitään yllättävän suuria laskuja. Tämä on pikemminkin palvelus tietämättömille asiakkaille kuin rahan viemistä.

Ottakaa mielummin kokonaiskuva tilanteesta kuin tuijotatte yhtä asiaa.

Meizuman60/66

Onko nyt tosiaan niin että jos pidän puhelinlinjan auki 24/7 niin maksan puhelinlaskua maksimissaan 29,7€ 30 päivältä? Tosin kun on viikonloppuetu -sopimus, niin niiltä päiviltä hinta onkin 1€, ei 0,99€, jolloin 4x vkl tekee 29,78€. Tuohon lisäksi 4,90€ kk maksu + uudistus 2€ = 6,90€/kk + paperilaskuu 1,90€ = 38,58€

Joten 38,58 eurolla saan käyttää max 256kbps kaistaa ja puhelinta niin paljo ku sielu vaan sietää?

Hmh. Eli enäähän ei ole mitään väliä minkä (puhe) liittymän omistaa kun maksimihinta puheluille on euron päivässä... Joten kannattais varmaan vaihtaa tää Sopuhinta johonki perusliittymään jossa on 0,69€ kk -maksu, tekis tuolloin 2,69€/kk.

Sopuhinta ollu loistava liittymä tähän asti radikaalisti vaihtelevien puhemäärien takia. Puhelut 0,070€/min klo 7-17 ja 17-7 0,035€/min, txt 0,06€/kpl. Moni puhelinmyyjä saatu hiljaseks tolla kombolla. Ainoo joka on vähä risonu on toi vajaa 5€ kk -maksu.

Ketola61/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Meizuman:

Onko nyt tosiaan niin että jos pidän puhelinlinjan auki 24/7 niin maksan puhelinlaskua maksimissaan 29,7€ 30 päivältä? Tosin kun on viikonloppuetu -sopimus, niin niiltä päiviltä hinta onkin 1€, ei 0,99€, jolloin 4x vkl tekee 29,78€. Tuohon lisäksi 4,90€ kk maksu + uudistus 2€ = 6,90€/kk + paperilaskuu 1,90€ = 38,58€

Kyllä se näin menee, kunhan vaan puhelut suuntautuvat tavanomaisiin numeroihin eikä esim. yritysnumeroihin.

Saunalahden sivuilta:
"AlleEuronPäivät-lisäpalvelun etuhinnoittelu koskee kotimaan puheluita normaalihintaisiin GSM- ja lankaliittymiin. Etuhinnoittelu ei siten koske mm. puheluita palvelu- tai yritysnumeroihin, ulkomaan puheluita, puheluita ulkomailla eikä puheluita liittymiin, joissa puhelun vastaanottaja saa etuja vastaanottamiensa puheluiden perusteella"

Samalla sivulla mainitaan myös, että mainitsemasi viikonloppuetu ei voi olla voimassa samaan aikaan AlleEuronPäivien kanssa. "AlleEuronPäivät ei ole yhdistettävissä Viikonloppuetu-lisäpalveluun eikä aiempiin puheaikatarjouksiin (avaamalla AlleEuronPäivät-lisäpalvelun kyseiset edut lakkaavat)."

zeniamar62/66

Olen jo päättänyt siirtää Saunalahden liittymät Globeteliin, jossa olen ollut aikaisemminkin. Kaikki on toiminut hyvin. Globetel käyttää Soneran verkkoa.

pentsu63/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zeniamar:

Olen jo päättänyt siirtää Saunalahden liittymät Globeteliin.

Minkäslainen datapaketti sulla on siinä, ja mitä maksaa?

zeniamar64/66

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zeniamar:

Olen jo päättänyt siirtää Saunalahden liittymät Globeteliin.

Minkäslainen datapaketti sulla on siinä, ja mitä maksaa?

En käytä dataa. Enkä siksi halua maksaa Saunalahdelle siitä.

jdjdik (vahvistamaton)65/66

Meillä viisi lasta, jotka eivät tarvitse nettiliittymiä. Vuodessa tulisi 120 euron korotus. Hyvästi Saunalahti!

j_k166/66

Minusta tuo ei ole mikään ''katala temppu'' Saunalahdelta, moni nykyään haluaa netin , siksi on ymmärrettävää että se liittymiin sisältyy. Tuostahan on ilmoitettu ihan asiallisesti eikä se vaikuta määräaikaisiin sopimuksiin.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT