1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Pelikonetta ~600€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi DScrolls 26.01.2013.

  1. DScrolls

    DScrolls Member

    Liittynyt:
    01.07.2012
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Budjetti: 600€
    Tarvitsetko kasauksen?: Kyllä
    Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Käyttötarkoitus: Peruskäyttö ja pelaaminen
    Aiotko kellottaa?: En
    Mitä on jo valmiina?: Näyttö, näppäimistö, hiiri

    Nappasin tämän jostain muusta topikista, olisiko tuo hyvä? Tiedän että tuolla hinnalla ei saa mahtavaa pelikonetta, tarkoitus on päivittää myöhemmin paremmaksi. Varmaan raskaimmat pelit mitä pelaan ovat Planetside 2 ja Dota 2 + peruspelit, kuten Minecraft, Chivalry, Awesomenauts yms..
     
  2.  
  3. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Venyiskö budjetti millään 660e, tai pystytkö kasaamaan itse jos säästäs siinä 30e ? Nimittäin siinä vaiheessa saisit tämmösen paketin:

    [​IMG]

    Jos ei millään veny, niin vaihtoehtos on toi minkä itse esitit.

    *edit*
    Ja jos päädyt tohon mitä itse esitit, varmista että valitset 1866Mhz muistit. Tässä mun ehdotuksessa taasen menee noi 1333Mhz.
     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2013
  4. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,749
    Kiitokset:
    150
    Pisteet:
    93
    Tulee vaan kysymys mieleen kun tuo prossu cooleri on suhteellisen vanhaa mallia, tukeekohan se 125W prossua jota tuo 965.n on, jossain olin huomaavinan 116w.

    Tieto kyseisestä juurikin tuon tehon osalta vaikuttaa olevan aikka pimennossa, kantaan varmasti sopii mutta äärimmillään prossun käydessä riittääkö jäähyn teho?

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Muuten paketti näyttää hyvältä hinta haarukkaan, en nyt halua kiusata enkä enää muutenkaa sen enempää sekoittua kookoonpanojen kasauksiin, vielä pikku lisä panostuksella n.12€ ja toimituskulut löytyis http://www.tietokonekauppa.fi/?koodi=93375 tosin joutuisit asentaa sen itse, taitaa olla ainut kpl liikkeessä.
     
  5. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Meinaatko oikeesti että paskempi kuin TX ?
    Zalmanin prossujäähyjä käyttäneenä voin luvata että riittää. Se että tekniikka on vanhaa, ei todellakaan tarkota että se ois paskaa. Tuo samainen jäähy tunnettiin vielä kellotusjäähynä vuosia takaperin.
     
  6. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Sulla on iso ongelma tuossa paketissasi, vaihda kohtaan kasaus: kasaan itse.
    FM mallimuistit:
    Kovoksi :
    Kotelosi ei ole paras vaihtoehto kellotukseen ja jos siihen lisää ropeleita ilmastointiin, siitä tulee kallis pieni ja edelleenkin surkea lituska.
    Eli mennäänkö pelkällä budjetilla vai merkitseekö toimivuus mitään?
     
  7. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,749
    Kiitokset:
    150
    Pisteet:
    93
    En mä mistään paskasta puhunut, mietitytti vaan että onko jäähyn teho riittävä 125w prosulle mutta jos kerran on kokemusta kyseisestä että riittää niin mikäs siinä, ei ainakaan ole hinnalla pilattu.

    Tuo TX omalla flektillä omien kokemusteni mukaan ei ole mikään kehuttava, mutta kun siihenkin vaihtaa kunnon flektin niin toimii vakion tilalla jopa pienillä kelloilla ainakin intellin core kokoonpanossa mutta tulee kalliimmaksi.
     
  8. Jesse853

    Jesse853 Member

    Liittynyt:
    13.07.2012
    Viestejä:
    73
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kasauksesta olen samaa mieltä, mutta
    Eikö tuolla lukenutkin että EI aio kellottaa?
     
    Viimeksi muokattu: 27.01.2013
  9. DScrolls

    DScrolls Member

    Liittynyt:
    01.07.2012
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, en aio kellottaa. Jos RatConin paketti on selvästi parempi niin budjettia voi venyttää sen viiden-kuudenkympin verran.
     
  10. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Hyvä idea,hyvä että venyy sen verran,
     
  11. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Kaverin koneeseen iskin oman vanhan zalmanin, pyörimisteholla 40-50%
    http://www.zalman.com/global/product/Product_Read.php?Idx=314

    Sivusto kertoo:
    Phenom II Up to 945 (lower than 95W)

    Käytössä sillä Pehom 965 ilman mitään ongelmia. Pahimmillaan lämmöt noussu pelikäytössä 63 asteeseen, osasyynä kuitenkin ropellin rajoitetut kierrokset hiljaisuuden takia. Toi mitä ehdotin, on tosta vielä tehokkaampi. Riittää aivan varmasti mille tahansa prossuille joita pyöritetään vakioina.
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2013
  12. DScrolls

    DScrolls Member

    Liittynyt:
    01.07.2012
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt kun aika tilailla osia, Seagate Spinpointtia ja koteloa ei löydy Systemasta. Spinpointin löysin toisesta kaupasta, mutta kävisikö tilalle tämä: ? Ja entä koteloksi? Vai löytyisikö Systemasta sopiva koppa halvemmalla?
     
  13. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Toi 65e WD:n Caviar Blue käy, yhtä hyvä kovo sekin.

    Koteloks systemasta voit nappaa myös ton:
    http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_21_549&products_id=79803
     

Jaa tämä sivu