1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dvd rippaus

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi rick79 23.01.2013.

  1. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Millä ohjelmalla sais parhaimman laatusen ripin dvd:stä?
    Format factoryä käyttäny tähän asti mutta sen kanssa ollu ongelmia, esim. Aina ei ole tekstitykset tulleet mukaan vaikka on valittu. Pari kertaa on myöskin ilman mitään syytä pysähtyny rippaus eikä ole jatkunut mihinkään. Laatukaan ei päätä huimaa vaikka asetuksena on paras kuvanlaatu xvid.

    Ärsyttää pelata noitten levyjen kanssa kun kotona olis kuitenkin verkko kunnossa että vois streemata leffat erinäisiin laitteisiin.

    Ohjelma saa olla myös maksullinen

    Lähinnä tasovaatimuksena olis axxon tai stb:n tasoiset ripit kiinteillä teksteillä.

    (On muuten kokeiltu myös auto gk, dvd fab ohjelmia myös)
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Mitä jos vaan teet imaget levyistä ja jätät ne imageiksi ilman muuntamista xvid/divx/x264/wmv/tms. muotoon? Eli silloin niiden laatu ei ainakaan kärsi yhtään, koska videota ei ole koodattu uudelleen. Osa mediasoittimista (esim. WDTV Live) osaa toistaa suoraan DVD-levyn imaget valikoineen ja samoin osa PC:n ohjelmista.

    EDIT: DVDFabin ilmaisilla työkaluilla luulisi onnistuvan ja myös DVD Decrypterillä.
    http://www.dvdfab.com/free.htm
    http://www.dvddecrypter.org.uk/
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2013
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Eniten käytän lg:n pb420n soitinta leffojen katseluun. Sillä pystyy streemaamaan verkon kautta musat ja leffat. En ole saanut toimimaan img. Tiedostoja enkä toisaalta tavan dvd-tiedostojakaan, eli pitäs ne saada divx:s muutettua.

    Kannattaako dvd-leffoja muuntaa mkv muotoon? Voittaako siinä laadullisesti mitään?

    Edit:lg bp420n eikä pb420n
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2013
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Jos remuxaat leffat suoraan mkv muotoon ja ne pystyy streamaamaan verkon yli, niin kyllähän siinä voittaa sekä koodausajassa, että laadussa (ei varmasti ainakaan huonone). Myös .mpeg/.mpg muotoon ehkä onnistuu remuxaus, tai ainakin pitäisi periaatteessa onnistua.

    EDIT: Muistelen että Project X -ohjelmalla onnistuu .mpg remuksaus .vob tiedostoista.
    EDIT2: Jos soitin tukee AVCHD-leffoja, niin siihenkin voit koittaa muksata nuo leffat. Toki striimaus tuskin onnistuu AVCHD-muodossa, mutta esim. USB-tikulta toimisi todennäköisesti.
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2013
  6. iivari69

    iivari69 Regular member

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota Handbrakea voi kanssa kokeilla

    Sillä olen itse ripannut. Oma versio 0.9.4 pelannut ainakin ihan ok.
    Tiedostot olen pistänyt n. 700mb ja .mkv muotoon ja toimii kivasti.
    Ja saahan sitä laatua sitten muutella oman maun mukaan.
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Pitää kokeilla tuota handbrake softaa. Avchd muotoon en usko että kannattaa ripata. Onkos handbraken asetuksissa jotain mitä pitää ottaa huomioon.
     
  8. iivari69

    iivari69 Regular member

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ensin vaan valkkaa videolähteen kohdasta Source.

    DVD:tä ripatessa katsoo Title kohtaan oikean pituisen videon. (ettei vahingossa rippaa vaikka menua tai extroja)

    Itse laitan aina containeriksi .mkv ja
    Picture välilehdeltä anamorphic kohtaan None, sekä Keep aspect ratio kohtaan täppä.

    Video välilehdeltä Quality kohtaan Target size (MB) n. 700MB.
    (yleensä 703-706, niin osuu aika lähelle 700MB)

    Audio välilehdeltä poistan ensin kaikki (remove) ja sitten lisään halutun raidan, riippuen leffasta, englanti tai suomi.

    Subtitles välilehdeltä taas ensin poisto (remove) ja sitten lisään halutut subit.

    Muuten ohjelman vakioasetuksilla olen mennyt. Ja jokainenhan säätelee sitten oman maun ja tarpeen mukaan. Eli kokeilemaan vaan.

    Noin 10 min. menee tuohon rippaamiseen. (ainakin omalla koneella)
    Niin ja mullahan on asennettuna myös AnyDVD, helpottamassa DVD-levyjen käyttöä.
     
  9. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Pitääkös olla vobsub tai joku muu härpäke että tulee subit? Kokeilin nimittäin ja vaikka valitsin suomen tekstit niin ei ollu mitään subeja leffassa.

    Edit: Hassunhauska juttu kyllä kun äsken koitin ff:llä Cliffhangeriä ripata niin siihen tuli ranskalaiset tekstit vaikka suomen valitsin.. Minkä hemmetin takia mulla ei tuo ff pelitä
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2013
  10. iivari69

    iivari69 Regular member

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Handbrake ei polta subeja kiinni kuvaan, vaan ne on mukana tiedostossa.
    Pitää soittimesta pistää itse subit päälle.

    Mikä ff?


    EDIT:
    Vastaankin itse itselleni, siis Format factory.
    Ei se ajatus aina juokse niin nopeasti. :)

    EDIT 2:
    Saa ilmeisesti subit kiinni kuvaankin.

    Tuossa linkissä ainakin jotain mainintaa kiinteistä subeista.
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2013
  11. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Ilmasista ainakin Xmedia Recoder, Video to Video, StaxRip tekee hyvä laatusia kokonaisuuksia.

    Maksullisista on kokemusta DVD Catalyst 4, DVD,DVDFab HD Decrypter,DVDFab Free DVD - DVD Catalyst 4:llä on parhaat kokemukset levyistä joilla on sarjoista useampia jaksoja. Aika halpakin on kympin pintaan.
    700 megaan kun pienentää dvd:en ei laatu mielestäni kyllä päätä huimaa, katselulaitteen koosta riippuen on tietysti katsottavaa tai pelkkää kuraa.
     
  12. hygos

    hygos Member

    Liittynyt:
    16.07.2010
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Kannattaa myös kokeilla tätä dvd rippien tekoon. VidCoder on ilmainen ja nopea ohjelma joka osaa "polttaa" tekstitykset videotiedostoon kiinni. videon koodaus vie n 30-40 min. Mikä ei ole paha aika, koska video on hyvälaatuinen.
     
  13. wairus

    wairus Member

    Liittynyt:
    22.07.2012
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Itse olen käytellyt slysoftin tuotteita ja hyvin on pelannut.
    Kokeiluaikana saa tehdyksi aika monta eikä hinta ole mikään mahdoton.
     
  14. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Kaikista softista kokeilemani (ja todellakin kokeilin jokaista jota ehdotettiin) voiton vei vidcoder. Jälki on uskomattoman siistiä, vaikkakin annan ohjelman valita mkv:n koon ja se yleensä on pari gigaa muttei haittaa. Huomasin kyllä senkin että olin ripannut dvdshrinkillä yhen videon ja pakannut sitä jonniiverran niin jälki oli kyllä aika karmeeta.. eli ei parane pakkailla noita dvd-leffoja ollenkaan vaan ripata suoraan.. Vielä kerran thank you hygos
     
  15. iivari69

    iivari69 Regular member

    Liittynyt:
    24.02.2005
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo vidCoderhan on HandBrake vaan toisella GUI:lla.

    "VidCoder is a DVD/Blu-ray ripping and video transcoding application for Windows. It uses HandBrake as its encoding engine.

    Calling directly into the HandBrake library gives it a more rich UI than the official HandBrake Windows GUI."
     
  16. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Katoin minä tuon netistä vaan käyttäessäni handbrakea se bugas aikalailla ja sekoili mutta vidcoder ei sitä tee.. Mistä lie johtuu? Jälkikin on erilaista. Oisko niissä kuitenkin jotain eroa..
     
  17. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Olen kyllä kovasti myöhässä liittyessäni tähän viestiketjuun, kun nääs olin huuli pyöreenä lukenut ammattilaisten keskustelua tästä aiheesta. En nimittäin oikein uskaltanut ehdottaa AVS Video Convetteria. Löytyy kyllä Afterdawnin mediasoittimista ja on maksullinen, mutta itselleni hyvin mieluinen ostos!
     
  18. S5570

    S5570 Member

    Liittynyt:
    15.07.2011
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  19. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Oon kyllä nyt kokeilujen perusteella sitä mieltä että magic dvd ripper (maksullinen) ja vidcoder ja/tai handbrake on ne toimivat nopeat softat. Itse tein vaan alussa sellasen virheen että pakkasin valmiiksi dvd-levyä jolloin mkv-ripin laatu huononi ihan järkyttävästi. Pakkaamaton dvd ja handbrake-rip on katsottavaa laatua..
     
  20. wairus

    wairus Member

    Liittynyt:
    22.07.2012
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Ellei tilaongelmia ole niin tee image. Näkyy ainakin VLC:llä ihan suoraan.
     
  21. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    En hyödy siitä mitään koska leffat streemataan lg:n bluray soittimeen eikä se tue image tiedostoja. Eikä sitä tilaakaan kyllä oo niin paljoa että nuo parisataa dvd:tä tuosta hyllystä mahtuis kovolle.
     

Jaa tämä sivu