1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

silent.rig.com takuu kokemukset

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kandalf 19.01.2013.

  1. kandalf

    kandalf Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    175
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ostanut silent.rig.comista 31.10.2012 Intel Core i7 3770K 4x3,50Gjz, 77W, boxed takuu 36kk ja 02.01.2013 keskiviikkona siihen tuli jokin vika kesken internetti selailun aikana kone sammui yksikseen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen tietokone kyllä boottaa, kaikki lähtee pyörimään ja tuulettimet hidastuu pikku hiljaa, mutta näytölle ei tule lainkaan signaalia\kuvaa. Olen käynyt kaikki piuhat ja liittimet läpi, kokeillu toisella näyttiksellä, toisellä näytöllä sekä oman tietokoneen keskus muisteilla ja myös olen eri keskus muistella kokellut yksitellen eri muisti sloteissa .Prosessorin Intel Core i7 3770K 4x3,50Gjz, 77W, boxed takuu 36kk olen käyttänyt 05.01.2013 lauantaina testattavana Kuopiossa CRUZ BROKER ATK alan tietokone liikkeessä ja siellä testasivat 1155 kantaisessa emolevyssä ton prosessorin ja totesivat että on viallinen\vioittunut ja totesivat myös että ei ole käyttäjän rikkoma koska prosessorissa ei ollut heidän mielestään asennus virhe jälkiä.En ole kelloittanut prosessoria vaan käyttänyt normaali\vakio asetuksilla .Koneessani emolevy ASRock Z77 Extreme 4 jossa toimii i7 2600K prossu aivan normaalisti mutta kun laitan pikalleen ton i7 3770K prossun niin on noi edellä mainitsemani oireet ja silent.rig.com liikkeen takuu huollossa väittävät että heillä toi i7 3770K prossu toimii normaalisti ja väittävät tällaista Prosessori palutui 10.1.13. Prosessori tahrittu lämpötahnalla molemmin puolin. Putsauksen jälkeen ajettu Prime95 rasitustestiä yli 24 tunnin ajan, eikä tänä aikana komponentissa havaittu mitään poikkeavaa. Maksettavaa aiheettomasta lähetyksestä vikaselvityspalvelun muodossa 45€ euroa.Yhtään prossua en oo saanut läpötahnalla rikki\töhrittyä että ei ois lähtenyt käyntiin vaikka oon noin 20kpl prossuja asentanut on ne ihme mihiä tuolla silent.rigissä kun siellä saavat toimimaan ton prossun normaalisti ja Kuopiossa en saa minä sitä toimimaan eikä paikkallinen atk liike GRUZBROKER jossa testattu kaksi kertaa toi prossu samoin tuloksin.
     
  2.  
  3. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Teoriaa alkuun, jos siellä prossun alapuolella olis nyt sitten sattunut olemaan tahnaa ja ei toiminut koneessasi. Veit kiven sinne Cruzbrokeriin ja olis vieläkin jäänyt tahnaa huomaamatta alapuolelle, ei toimi sielläkään. Silent Rigissä olisi putsattu prossu alapuoleltakin ensin ja laitettu sen jälkeen testiin, toimii. Onko omassa emossasi vielä prossukannassa tahnan jäämiä, joka taas junttaa homman seis?
     
  4. kandalf

    kandalf Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    175
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro vaan Kuumies ei oo prossussu tahnaa emolevyllä prosessorin kannassa oon kahtonut suurennuslassilla että siellä on kaikki normaalisti.
     
  5. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Toinen prossu sandy ja toinen ivy, hmmm. Bios-päivitys?
     
  6. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Z77 levy kyseessä.
     
  7. Negative81

    Negative81 Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2012
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ärf onko kukaan ees käynyt silent rigissä paikanpäällä muutakuin minä. Siellä pari hassua teiniä kittaa kaljaa ja pelailee lanissa samalla ku hoitelevat "firmaa". Itselleni tarjosivat näyttisten hajottua käytettyä näyttistä tilalle. Suostuivat sit vaihtamaan lopulta uuteen kunhan annoin heille kaksi vanhaa.
     
  8. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    kannattaa soittaa kuluttaja-asiamiehelle, alkaa silent romukauppa pelkäämään kun tulee asiakkaan puolesta soitto romukauppaan.

    ja pyydä vaikka vikaseloste sieltä liikkeestä missä on testattu 2 kertaa.

    luulempa vaan että toi silent riksa yrittä vaan kusettaa.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2013
  9. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Hups, tuli ajatuskatkos tuon yo. emon kohdalla. No sepä siitä. Ompa harmillista kuulla kommentteja liikkeistä joista komponentteja kuitenkin tilataan. Neliväriesitteet ja somat nettisivut eivät aina kerro kaikkea liikkeen toiminnasta. Ja pieni osa porukkaa tosiaankin käy / pystyy käymään paikan päällä. Suomi on pitkä maa. SystemaStore on myöskin ilmeisesti ansainnut kritiikkinsä toimitusaikojen ja varastosaldojen osalta. Moni varmaankin bongaa osansa ulkomailta nykyisin joten luulisi kotimaankin liikkeiden kilpailevan "kynsin & hampain" asiakaskunnasta. Hyvä kello kauas kuuluu, huonompi vielä kauemmas...

    Seurataan kehitystä.
     

Jaa tämä sivu