1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uutta puhelinta hankkimassa.

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi p0ntikka 12.12.2012.

  1. p0ntikka

    p0ntikka Member

    Liittynyt:
    25.06.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On tullut aika vaihtaa vanha halko uuteen, eikä minulla ole tällä hetkellä minkäänlaista käsitystä näistä uusimmista puhelimista. Ennen riitti että tällä halolla pystyi soittamaan ja jopa lähettämään tekstiviestejä mutta ajathan muuttuu.

    Minulla on pari kriteeriä jotka puhelimelta vaadin:

    - Pitää sopia OIKEASTI opiskelija budjettiin ( eli max 200e )

    - Pitää pystyä käyttämään spotifyä

    - Nettiä pitäisi pystyä käyttämään mieluusti

    - Kosketusnäyttö ois kiva


    Ei ole pakko olla Samsung, mutta näistä samsungin luureista olen kuullut paljon hyvää.

    Kiitoksia jo etukäteen!
     
  2.  
  3. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Hmm, tarpeistasi päätellen tärkeää on toimivuus. Androidia en ehkä suosittelisi ja sitten ainut vaihtoehto tuohon budjettiin on Lumia 800. Itse pidän windows phone käyttiksestä ja tuo puhelin täyttää kaikki kriteerisi, paitsi hinta hitusen korkeampi. Kannattaa bongailla alemyyntejä jollei pariakymppiä budjetti anna periksi. Lumia 800:ssa näyttö ei ole samaa laatua super amoledejen kanssa mutta kyllähän siitä katselee.

    Android puhelimiakin löytyy edullisia mutta edullisia malleja vaivaa vielä kalliimpia malleja enemmän lagisuus ja muut ohjelmistopuolen ongelmat. Itselläni samsung galaxy s 2 ja on aikas lagikapula. Äidilläni on lumia 900 ja voisin vaihtaa hänen kanssaan puhelinta koska tahansa. Ensin itseäni kiinnosti suuresti androidit kun on muokkausvaraa, mutta muutaman kuukauden tätä käyttäneenä toimivuus on mennyt etusijalle.

    Tuossa lumia 800:ssa on tehoja ihan kivasti netissäsurffailuun ja näytön koko ok 3,7" (vrt iPhone 4 3,5").

    Kysy ihmeessä jos on kysyttävää. Kirjottelen tässä kännykällä niin ei tekis mieli kovin pitkästi kirjoitella :)
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse suosittelen taas Androidia. Sen käyttöliittymää voi muokata enemmän ja se on muutenkin paremman näköinen. Noi kaikki asiat hoituvat silä hyvin ja jopa flash toimii ainakin toistaiseksi siinä.

    Vaihtoehtoja:

    http://www.gigantti.fi/product/puhe...WHITE/lg-optimus-l5-e610-alypuhelin-valkoinen

    ( Tuki on aika hidas. Esim LG Optimus 2X mallin Android 4.0 päivityksen tulo kesti vuoden)

    http://www.gigantti.fi/product/puhe...25IBLACK/sony-xperia-u-st25i-alypuhelin-musta

    ( Menee yli budjetin ja ei muistikorttipaikkaa)

    Onko kännykän siis oltava uusi? Käytettynä voisi saada parempia malleja samaan hintaan ( Joissa takuutakin olisi vielä jäljellä)

    Siskoni SGS2 mallin on toiminut ihan hyvin ja siihenhän on luvassa Android 4.1 päivitys joka takuulla parantaa käyttöliittymää ja suorituskykyä entisestään. ( Tulee sama käyttöliittymä kuin S3 mallissa).
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2012
  5. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Onhan noita androideja mistä valita, mut jos ei muokattavuus ole niin tärkeä niin windows olis parempi. Tässä yksi edullinen android esimerkki:
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ja kuulumma toi ZTE Blade 3 on saanut aika paljon hyvää palautetta.
     
  7. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Joo on mut kyllä sitä bugiseks pas2 on myös kutsuttu...tiedä nyt sitten, varmaan huonojen yksilöiden omistajat tykkää kirjoitella keskustelupalstoilla. Tässä on keskustelupalsta jossa yli 100 sivua tarinaa s 2 bugeista ym.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2012
  8. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Kuten noistakin voidaan päätellä, nämä ovat makuasioita. Kannattaa käydä jossakin liikkeessä käpistelemässä eri vaihtoehtoja, ja valita se mikä miellyttää itseä eniten.
     
  9. hanki

    hanki Regular member

    Liittynyt:
    17.04.2013
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kuten pentsu sanoi, käyttis on makuasia. Itse kuitenkin suosittelisin androidia, omasta mielestä monipuolisempi kuin windows phone. Tarkoitan että androidiin saa esimerkiksi ladattua enemmän sovelluksia play-kaupasta, ja todella monet ovat ilmaisia. Esimerkiksi itse käytän 'FxCamera' nimistä sovellusta, saa huomattavasti parempia kuvia! (en nyt mainostamaan tullut.. :D

    Moni tosin sanoo että windows phonea olisi helpompi käyttää, mutta androidiin pääsee nopeasti sisälle ja ominaisuuksiin verrattuna edullismpi.

    Windows ja android luureissa pystyy molemmissa käyttämään spotifytä jos sinulla on maksullinen versio.

    En osaa niinkään sanoa windows selaimesta, mutta androidille saa ainakin 'dolphin browser mini' nimisen selaimen joka on simppelimpi kuin androidin oma ja kevyt pyörittää joten pyörii nopeammin (korjatkaa jos olen väärässä)

    Luulen ettei nykyään saa edes puhelimia joihin saisi spotifyn ja ei olisi kosketusnäytöllisiä. Lähes kaikissa puhelimissa on tuo kosketusnäyttö nykypäivänä :)

    Joku ehdotti aikasemmin ZTE blade 3:mosta, ota huomioon että kiinalainen puhelin. Itsellä aikoinaan oli blade 1, toimi muuten loistavasti mutta ei kestänyt mitään. Pari kertaa tippu n. 1-2m korkuselta ja oli hajalla. Onhan se kellä varmasti kehittynyt siitä ykösestä. En siis sano että se olisi huono päätös, vaan erinomainen! ;)

    Tässä etin pari puhelinta tolla 200e. budjetilla.

    ZTE Blade 3
    http://bit.ly/12nI9mg

    Samsung galaxy Ace II
    http://bit.ly/YM9ykJ

    Samsung galaxy S Advance
    http://bit.ly/19b0TaI

    Toivottavasti oli apua! :3
     

Jaa tämä sivu