1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

uusi luuri parin viikon sisällä

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi kale22 17.11.2012.

  1. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olis hankittava uusi.

    Entinen oli Nokian N8. Putosi järveen.

    Samsungin S 2 ja vs Lumia 800, kumman ottaisistte, miksi.

    Voinko siirtää Nokian backuppitietoja mihinkään muuhun merkkiin, tai Nokian muihin merkkeihin? Lähinnä viestiyhmiä.

    Miten paljon Lumia 820 WP 8 :an kanssa on parempi kuin Lumia 800, paitsi hintaa tuplasti?

    Entäs SG2 vs SG3, myös suuri ero hinnassa?

    Mitä muita merkkejä vastaavissa luokissa suosittelette?

    Minulle riittäis: Hyvä netti, hyvä kamera (miel. 8mp), luotettava puhelinosa. Mutta onko näitä ominaisuuksia tavan luureissa, tarkoitan ilman hipaisu-älyl-ominaisuuksia.

    kale
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse ostaisin SGS2, koska siinä on

    - Nopeampi suoritin
    - Suurempi näyttö
    - Enemmän ram muistia
    - Muistikorttipaikka
    - Pidempi valmiusaika

    Nokian varmuuskopiointi tiedostoja ei voi käsittääkseni siirtää muun merkkiseen puhelimeen.

    WP8 on parempi kuin WP7, koska sen käyttöliittymää on tehoistettu ja se tukee parempaa rautaa kuin WP7.

    Tässdä vielä vertailu niistä: http://www.phonearena.com/news/Windows-Phone-7.8-vs-8-feature-set-comparison-leaked_id32076

    SGS3 on parempi, koska siinä on

    - Huomattavasti nopeampi suoritin
    - Android 4.1, jossa on uudempi ja parempi Samsungin oma käyttöliittymä
    - Suurempi näyttö
    - Huomattavasti parempi resoluutio
    - Suurempi akku

    Eli jos verrataan SGS2 ja SGS3 malleja niin SGS3 on kalliimpi, mutta on hintansa väärti.
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2012
  4. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Suurkiitos,
    Aina asia kirkstuu. Koin kurjana, että N8 ei voi irrottaa akkua, muistelen että Lumia 800 voi. Miten lie Samsungeissa?

    kale
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Voi irrottaa akun samsungeissa
     
  6. Rooster3

    Rooster3 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2012
    Viestejä:
    206
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yhtään sanomatta etteikö sgs2 tai sgs3 olisi hyviä puhelimia mutta...

    En ymmärrä samsung fanien toitotusta esimerkiksi tuosta prosessoritehosta, omassa samsungissa olen alikellottanut yksi ytimisen prosessorin 480MHz:n ja edelleen toimii tämä android 2.1 oikein hyvin. Käytän puhelinta sähköpostiin, netin selaamiseen, spotifyyn ja fb-messengeriin ja puhelimen huima 278Mt ram muisti riittää edellä mainittuihin vaikka kaikki nuo sovellukset olisivat auki. Eihän tällä pelaamiseen ole että jos se on vaatimuksena niin sitten tehoilla on enemmän väliä.

    Nyt kun haetaan puhelinta missä on "Hyvä netti, hyvä kamera (miel. 8mp), luotettava puhelinosa." niin minä hakisin artikkeleita missä vertaillaan nimenomaan tuota kameraa koska nuo muut ominaisuudet löytyy jo tästä minun sadan euron samsungista vaikka monien mielestä tämä on täysi "mopo".

    Aina tulee uusia ja parempia ja tehokkaampia puhelimia eikä välttämättä kallein (esim. sgs3) ole paras vaihtoehto itselle vaan mielestäni laitteet pitää olla käyttötarkoituksen mukaan.

    Puhun ihan puhelimen perus- ja hyötykäyttäjänä vain..

    edit, no olenhan minä hifistelijänä muunmuassa poistanut androidissa olevia minulle turhia taustapalveluja vapauttaakseni lisää keskusmuistia ja muita kikkoja tehnyt mitkä on varmasti vaikuttanut osaltaan tämän mopon suorituskykyyn joten en tiedä voiko minusta sittenkään käyttää termiä "peruskäyttäjä" mutta menkööt.
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2012
  7. kale22

    kale22 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2009
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LISÄKYSYMYS:

    Mites on Nokian Sportstracker, onko Androidilla vastaava ohjelma ja toiseksi toimiiko sykemittari, jonka olen N8 kanssa käyttänny Sportstrackerissä, toimisiko se esim Samsungissa edell. että siihen sopiva softa on olemassa.

    kale
     
  8. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    androidille löytyy ihan sporttracker ja pikaisella vilkaisulla on yhteensopiva bluetooth sykemittarin kanssa.
     
  9. simsim4

    simsim4 Member

    Liittynyt:
    21.05.2011
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse suosittelisin noista Lumia 820.

    -8mp kamera
    -480x800 4,3" amoled näyttö
    -Langaton lataus(kuoret ja laturi pitää ostaa erikseen)
    -muistikorttipaikka
    -wp8 yms.

    Ja WP:lle saa sportstrackerin
     

Jaa tämä sivu