1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Xbox 360 modpiirit/modaus?

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi nyyppa0 13.11.2012.

  1. nyyppa0

    nyyppa0 Member

    Liittynyt:
    14.04.2012
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Hei! hyllystä löytyy tommone vanha xbox 360 ja ajattelin siirtää pelini kovalevylle ja pelata sitä kautta, mutta olen ymmärtänyt että se ei onnistuisi ilman modausta.

    Siis heti alkuun pitää sanoo että mitään ei olla warettamassa, vaan että OMISTA peleistä saisi tehtyä varmuuskopiot joilla pääsen pelaamaan.

    Olen monenmoista ohjetta nähnyt netissä joissa pitää dvd asema irroittaa ja liittää jollakin piuhalla tietokoneeseen. siis tämä firmware modaus. Olen ymmärtänyt että tämän avulla pystyisi pelaamaan poltettuja pelejä DVD:ltä.

    Mutta sitä haluan tietää että miten pystyisi kaikista vähimmällä vaivalla pelaamaan varmuuskopiotani Ulkoiselta kiintolevyltäni??

    Esim. hyvä esimerkki wiin wiikey fusion piiri joka oli helppo asentaa. Olisikohan Xbox 360 samanlaista helppoa ratkaisua. en löytänyt internetistä lainkaan modpiiriä joka voisi asentaa ilman juottamatta.

    ja lopuksi sitä että onko tämä modauskin muuttunut laittomaksi kun ei modpiiri.comikaan enää modaile :( Kyllä täällä pikkuhiljaa alkaa kaikki menemään laittomaksi huoh.

    ps. joo ja olen huomannut että on aikasempiakin viestejä tästä modailuista mutta haluaisin VÄHÄN tuoreempaa inffoo!

    edit: Ja jos ei ole muuta keinoa kuin firmwaren muuttaminen niin olisiko tiedossa ketään rehtiä modaajaa tai/ja mikä olisi uusin/paras firmware tällä hetkellä!
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2012
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Kiintolevyltä jos haluaa suoraan pelailla varmuuskopioita, niin pitäisi asennella siihen konsoliin todennäköisesti RGH (Reset Glitch Hack). Ei ole oikein mitään helppoa tapaa niitä päästä pelailemaan. Suomalaisia foorumeita löytyy ainakin yksi googlella joka noihin on erikoistunut ja josta voisi joku innokas modaajakin ehkä löytyä.
     
  4. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Paras foorumi etsiä tähän apua on xhackerbox.

    Modauksessa ei tosiaankaan ole mikään muuttunut vähään aikaan. Piirillä saat toimimaan peli kiintolevyltä mutta jotta saisit aseman lukemaan varmuuskopioituja levyjä niin asema pitää modata erikseen. Vuodenvaiheteessa rupesi tulemaan boxeja mitä ei ole pystynyt modaamaan (piirillä) mutta kaikki muut on vapaata riistaa.
     
  5. nyyppa0

    nyyppa0 Member

    Liittynyt:
    14.04.2012
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    ok siis ku oon kattonu yhtä modpiiriä jonka hinta on 70€ täältä

    niiin pitääkö tossakin jos ton haluaa asentaa niin flashata dvd asema? onko tolla mitään muuta hyötyä kuin että pelit pystyy pelaamaan kiintolevyltä?

    elikkä periaattessa tossa modpiirin ostossa ei ole mitään järkeä ellei halua kovasti pelata varmuuskopioita kiintolevyltä. huhuh ja melkein olin ton ostamassa siinä toivossa että pääsis helpolla. eniten tossa dvd flashauksessa haittaa se että en viitsi riskeerata upouutta tietokonettani ton modaamisessa jos siihe tulee jotai, ku pitää runko yhdistää boxii ja jotain sata kaapelia?

    ps. nii ja semmone onkelma että oon saanu banaania tonne foorumille vaikken oo koskaan käynykkään siellä :p. Lieneekö VPN:nä syynä...
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2012
  6. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Kyseessä on xk3y-piiri ja sekin tietty kävisi, mutta voi olla hankala saada sitä. Myös yhteensopivuus olisi varmistettava etukäteen (eli jos ei ole slim-konsoli, niin siitä vaan).
    Tuon kanssa pitää tehdä ihan samat temput mitä joutuisit tekemään kun itse vaihtaisit DVD-aseman firmwaren, mutta lopuksi voit sitten pelata tietty kiintolevyltä pelejä ilman peliä DVD-asemassa.
    DVD-aseman lukemiseen tarvitset sitten myös omat laitteensa, eli modauksen hinta voi helposti mennä yli uuden boxin arvon tuon piirin kanssa, kun joudut hankkimaan sekä tuon + laitteet minkä avulla voit yleensä modata DVD-aseman itse.
    Ei tarvitse mitään muuta kun joku adapteri virtakaapelille tai käyttää boxia virtalähteenä asemalle ja sata-kaapeli tietokoneeseen ihan normaalisti. Koneesi ei siinä hajoa, mutta SATA-ohjain voi olla sellainen ettei sillä onnistu boxin aseman tietojen luku.

    EDIT: Ja edelleen, täällä tällainen keskustelu on siinä rajoilla sallitaanko se.
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2012
  7. nyyppa0

    nyyppa0 Member

    Liittynyt:
    14.04.2012
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    juu tuolla chipspainissa näytti olevan varastossa semmonen piiri, enkä omista slim konsolia. jos jollakin on laitteet tuota piiriä varten niin kyllä se kai sitten kannattaa
     
  8. nyyppa0

    nyyppa0 Member

    Liittynyt:
    14.04.2012
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    minkälainen adapteri tohon virtakaapelille pitää hommata? mistä sitä saa??
     
  9. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Adapteri on Xecuter Connectivity Kit tai vastaava ja mahdollisesti myös ostoslistallesi menisi X360 USB Pro.
     
  10. nyyppa0

    nyyppa0 Member

    Liittynyt:
    14.04.2012
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    X360 USB Pro ei ole vissiin pakollinen mitä olen lukenut?

    olisikohan tampereella innokasta modaajaa? :)
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2012
  11. ..Andy..

    ..Andy.. Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin olen asentanut omaan xbox slim malliin xkeyn. Aivan mahtava laite ja toimii niin kuin pitääkin. Tilasin sen EurAsia:sta ja asentamiseen ohjeet löytyvät xkey:n sivulta.
    Tosiaan, xboxin dvd avain pitää ensin dumpata ennekuin xkeytä voi käyttää.
     
  12. boju

    boju Newbie

    Liittynyt:
    01.11.2014
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  13. MadMax1

    MadMax1 Member

    Liittynyt:
    22.12.2003
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä käytössä wasabi ultra 360 S ja ulkoinen kovalevy jolle talletan ja pelaan varmuuskopioituja pelejä loistava laite☺Valmistus ilmeisesti loppu samoin softan päivitys
     

Jaa tämä sivu