1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi pelikone budjetti 2000 €

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi analdinho 05.11.2012.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Parempi MSE on ilmainen. Huonommasta ei kannata maksaa kahtakymmentä euroa vaikka budjetti olisi 5000€.

    Virustapauksissa toki haastatellaan f-securea koska asumme SUOMESSA. Ei siihen muuta syytä ole. Toki jos joku haluaa ostaa kannatuksen vuoksi f-securen niin siitä vaan....
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ei se F-Secure ole ollenkaan huono virustorjunta ohjelma. Itse aloin kuitenkin miettimään että tuoko se lisäarvoa esim MSE ohjelmaan verrattuna ja kannattaako siitä maksaa se 30 euroa. Päädyin siihen että alan käyttämään ilmaista ohjelmaa koska se riittää minun käyttööni.
     
  4. ongelmii

    ongelmii Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2010
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    taas näkee että omaa mielipidettä ei saa olla eikä sitä kannata esittää...

    ei sillä itekkin jättäisin virusturvat pois ja tyytyisin ilmaisiin
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Samaa mieltä,itse olen ilmaisia käyttänyt,ja tyytyväinen niihin olen ollut (AVG)
    tokihan tuo f-securekin voi olla hyvä,viime kesänän siitä sai muistaakseni 6k lisenssin,kun osti kotimikron lehden,)
     
  6. Rooster3

    Rooster3 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2012
    Viestejä:
    206
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni täällä käydään mielenkiintoista keskustelua vaikka otsikko ei tähän aiheeseen viittaa. :)

    Eikös virustorjunta ole paikkaamassa käyttäjän tekemiä "mokia". Palomuurit kunnossa niin ei niitä viruksia ja haittaohjelmia vaan pompi koneelle. Jos joku tuttava kysyy virusturvasta niin otan huomioon tilanteen, teinipoika perheessä niin ehdottomasti f-secure, vanhempaa koneen käyttäjää niin silloin myös f-secure.

    Itselleni on riittänyt MSE jo pitkään kun jaksan nähdä vaivaa peruskäyttäjää enemmän sen eteen. Skannailen konettani myös muilla esim. malwarebytes, käytän windowsia normikäyttäjällä (en tiedä onko tästä nykyään mitään apua), sähköpostiohjelma avaa vain teksti tilassa (muutenkin mukavampi käyttää..) enkä avaa tuntemattomilta tulleita liitteitä tosin suodattimet kunnossa niin ei roskapostiakaan ole tullut pitkään aikaan mutta eniveis.

    Veikkaan että siinä on syvempi yhteys toisiinsa että windows-ongelmat osiossa ei ole maksullisia virusturvia ;)
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Niin ja esim jos konetta käyttää muutkin perheen jäsenet niin jokaiselle kannattaa tehdä normaali käyttäjätili ( Ei siis silleen että jokainen surffailee mielinmäärin Järjestelmävalvojan tilillä) Tämä tuo lisää turvallisuutta koska käyttäjä ei voi itse asentaa ohjelmia ilman salasanan antamista. Periaatteessa tälläiseen käyttöön ilmainen virustorjuntaohjelma riittää hyvin. Myös yksittäiskäyttäjän kannattaa tehdä samoin.
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2012
  8. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Virustorjunta toki pyrkii paikkaamaan mokia, mutta ei se kaikkeen pysty. Varsinkin kun uusia viruksia kyseessä niin käyttäjä saa kyllä virukset koneelle vaikka olisi mikä virustutka. Maksullisuus ei mitään auta.

    Jos käyttää vaan luotettavia sivustoja, käyttää sähköpostia järjen kanssa eikä pelleile laittomien pelien/ohjelmien kanssa niin ilman virustorjuntaakin pärjää...
     
  9. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No mutta ensinnäkin otin virustorjunnan pois vain sen takia koska ensinnäkin n.90% viruksista tulee kun lataa jostain piratebaystä ja loput kymmenen jostain vääristä latauslinkeistä ja sitten harvoissa tapauksissa virallisista päivityksistä kuten javassa vasta. Tosiaan kun ostan kaikki pelit steamistä enkä availee mitään voita ipad lataa vain tämä sonta, niin ei se maksullinen virustorjunta ole niin hyödyllinen... mutta jokainen tavallaan
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2012
  10. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Troijalaisia olen koneellani omistanut varmasti joskus aika usein,mutta oliko sillä väliä,kun olin alle 10V,ja Superhyperµber pentium 2 koneessani ei ollut virustorjuntaa,eikä kylläkään palomuuria,mutta mihin niitä tarvitsee,kun nettikin tuli taloon noin 3V sitten,
    Vinkki,Kotimikron Cd-levyt sisältävät silloin tällöin Troijalaisia :)
     
  11. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Oikeastaan sulla o väärin noi lukemat tossa:D. Suurin osa viruksista tulee Javan ja flashplayerin haavoittuvuuksien kautta. Puolet noista "voitit ipod" yms bannereist. Harvemmi piratebaysta saat mitää jollet sieltäkää lataa sit mitä sattuu. Jos taas jostai piratebay alkaa ettii esimerkiksi ohjelmaa jolla voi tehdä viruksia, keyloggereita ja muuta kivaa niin oikeastaan kerjää viruksia koneellensa... (Aika moni luulee löytävänsä noita ohjelmia PB:stä).
     
  12. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nojaa oikeastaan voisin sanoe että piratebaystä tulee paljon enemmän viruksia kuin luuletkaan. Ei sen virustorjunnan tarvi aina siellä välkyyä vaikka virus olsisikin ei nekään täydellisiä ole, ja sanonpa vain ,että lähes 20% piratebayn latauksista on mukana jonkinlainen vakoiluohjelma mukana.
     
  13. Toniman92

    Toniman92 Regular member

    Liittynyt:
    08.11.2011
    Viestejä:
    2,060
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuon takia katonki kommenttia, lataajan tnnettuvuutta ja seedaajie määriä jne-
     
  14. analdinho

    analdinho Member

    Liittynyt:
    04.11.2009
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin mutta sitten siellä on niitä neroja jotka latailee kaikkia mahdollisia tiedostoja. Just katoin yhen kaverin koneella oli 9500 virusta/vakoiluohjelmaa :D Minun mielestäni aika ennätysmäinen suoritus.
     
  15. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    No jaa. Minulla on ollut noin 10000 haittaohjelmaa testikoneessani. Tosin olen ne tahallaan asentanut muutamilta sivuila testataakseni että vaikuttaako koneen toimintaan.
     

Jaa tämä sivu