1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung S3 vai nokia 920?

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi latepate5 01.11.2012.

  1. latepate5

    latepate5 Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2008
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli uutta puhelinta ostamassa ja vaihtoehdot ovat nyt hiipumassa näihin kahteen. Kääntyisin muuten ehdottomasti lumian puoleen, mutta hiukan tuo sovellus/pelipuoli huolestuttaa. Entä olisiko HTC:lla yhtään kilpailukykyistä 400e paikkeilla olevaa puhelinta mukaan taistoon?
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itselläni on tällähetkellä SGS3 malli ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen! Se on toiminut vakaasti ja nopeasti ja siihen saa myös paljon sovelluksia/pelejä Google Playsta. Moni varoittelee tosin Androidin haittaohjelma ongelmista joka on ihan tosi asia. Kuitenkin jos lataa vain tunnettuja, ladatuimpia, kommentoituja sovelluksia niin niitä ei oikein tule. ( Itse olen käyttänyt tuota menetelmää yli vuoden eikä yhtään haittaohjelmaa ole vielä tullut Android malleihini.

    Ja ainakin itse pidän enemmän tavan aloitusnäyttö käyttöliittymästä.
     
    Viimeksi muokattu: 01.11.2012
  4. simsim4

    simsim4 Member

    Liittynyt:
    21.05.2011
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    HTC one x ja s mutta hinta taitaa mennä sinne 500€ Windowsiin saa jo aikapitkälle kaikki suosituimmat sovellukset, mutta ne kaikki maksaa 1-5€, että kalliiksi käy... Windowsin etuja kuitenkin ovat sulavuus ja virus vapaus. Kuvien ottamisesta sen verran että talvi hämäriin ei parempaa kameraa löydy kuin L920. Järkkärit tietenkin erikseen...
     
  5. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Väitätkö siis, että Lumian (tai MS:n) kaupasta ostettuna google playsta saatavista ilmaisista sovelluksista iso osa on maksullisia windows-puhelimilla? Esim. FB, mobiilipankki, kamerasovellukset, skype ja näin pois päin.
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    HTC One X mallissa on vaan huonompi akunkesto kuin SGS3 mallissa, joten itse en sitä suosittele. Akunkesto on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
     
  7. latepate5

    latepate5 Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2008
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ylensähän siellä kommenteissa varmaan lukis jotain jostain viruksesta jos sellanen on jossain sovelluksessa. Mutta kiitos tuo samsung näyttäisi olevan aikalailla paras vaihtoehto, mutta pitänee kumminkin odottaa lumian saapumista kauppoiihin jotta saisi kunnon arvostelut siitä nähtäville tai jopa itse kokeilla sitä. Kytkykaupalla varmaan on halvin ostaa tuo puhelin? Punaisena haluaisin mutta ei näköjään DNA:lta vielä semmosena saa :/
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse ne ostaisi puhelinta kytkynä. Nimittäin sen päivitykset voivat tulla paljon myöhempään kuin normaalisti ostettuihin malleihin.
     
  9. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Joo itse ainaki oon huomannu, ettei niitä puhelimia halvemmalla juuri saa kytkyllä ostettuna. Myy vaan sielunsa pirulle määräajaksi. Toki joillakin operaattoreilla sitten on jotain alennuksia mobiilinettiin ja näin, mutta ei mun mielestä kovin huomattavia.
    Veikkaan, että halvimmaksi tulee, kun kännykän ostaa hintavertailun jälkeen halvimmasta liikkeestä, ja sitten vielä kilpailuttaa operaattorinsa, jonka jälkeen ottaa vastatarjouksen vanhalta. ( :p )
    En toki 100% varma ole, että toimiiko nykyisinkin juuri näin, mutta itse maksoin tähän tyyliin toimittuani 1000 viestistä ja 600 minuutista, sekä 1 megan netistä 9€/kk vuoden ajan. :) Sen jälkeen toki seuraavaksi vuodeksi viestit tippui jonnekin 400 (riitti itselle edelleen kevyesti) ja hinta nousi 18€/kk.
    Kaiken kaikkiaan kuitenkin suht halvaksi tuli.
     
  10. latepate5

    latepate5 Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2008
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Enpä oikein innosta sen tilaamista nordicelektroniikka.com:ista... :D kumminkin tuo samsungi sen verran rikkoutumisherkkä vekotin? Nokiasta en sitten tiedä. Harmittaa se sovellusten ja pelien vähäisyys nokialla. muuten ostaisin varmasti sen, sillä tuo tiilisysteemi näyttää suhteellisen helpolta käyttää.
     
  11. MiikaVe

    MiikaVe Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2011
    Viestejä:
    196
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Joo no eikö se nordicelektronic ole muutenkin jostaki portugalista kotoisin? Sama maksaa pari kymppiä enemmän ja ostaa suomesta. Ite varmaan ihan haen halvimmasta 10km säteellä olevasta kaupasta. Sen jälkeen sitte operaattoritaistelut. Aattelin lumiaan ees vähä nopeemman netin sitte laittaa. Soneralla ois vissii 7 megan mahdollisuus.
     
  12. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Siis ainoat mahdollisuudet hyvien kuvien ottamiseen Lumia 920 ja järkkärit?

    Terve!
     
  13. latepate5

    latepate5 Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2008
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aikamoista saivartelua :D

    TeleFinlandilla olisi ollut lumia 920 480 jevgenillä kahden vuoden sopimuksella ;P harmi että on jo loppuunmyyty se erä :/
     
  14. mikis1

    mikis1 Member

    Liittynyt:
    03.12.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse kyllä taipuisin tuohon L920. SGS3 on ollut siitä asti kun se myyntiin tuli ja eikä tässä oikeastaan ole alkuihmetyksien jälkeen mitään mielenkiintoista tai niin ihmeellistä että juuri tämä täytyisi saada. L920 kuitenkin tuntuu olevan ominaisuuksissa ja oikeastana kaikessa aika paljon s3:sta edellä. Eikä tämä kyllä edes jellybean-päivityksenkään jälkeen mikään bugiton tai lagiton laite todellakaan ole.
    Kannattaa tietenkin ite käydä kaupassa kokeilemassa mikä miellyttää eniten:)
     
  15. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Minulla SGS3 on toiminut hyvin 4.1 päivityksen jälkeen. Sen käyttöliittymä nopeutui aika paljon ja muutenkin sitä on nyt sujuvampi käyttää.
     
  16. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Samsung S3 olisi luultavasti valinta jos olisin kapulaa päivittämässä.
     
  17. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Nokian puhelinta sen kummemmin moittimatta niin itse en enää tule Nokian puhelinta hankkimaan. Muuta niitä on ollut käytössä enkä niin tyytyväinen kaikkiin ole ollut. Nykyinen on Samsungin Galaxy puhelin joka nyt on käytössä. Ensimmäinen Samppa kesti yli 6 vuotta joten ei niin huono kestävyyden suhteen. Toisaalta on meidän päättäjätkin kyllästyneet joihinkin Nokian malleihin.
    http://www.iltalehti.fi/digi/2012042915505136_du.shtml
     
  18. erppu

    erppu Member

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hohhoijjaa...mistähän ihmeestä päivittäjä tietää onko puhelin kytkyllä vai ilman ostettu?
    Nykyään kaikki älykännyt ovat ilman operaattorilukkoa ja siten aivan samanlaisia kuin vaikka jostain kännykaupasta/gigantista hankittu. Itseasiassa operaattorit myyvät myös suoralla kaupalla (ilman kytkyjä) kännyjä ja ovatkin varsin isoja kauppiaita.
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2012
  19. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Sitä en tiedä, mutta tiedän monia tapauksia, joissa esimerkiksi kytkyllä ostettuihin Nokia Symbian puhelimiin ei ole tullut heti uutta päivitystä kun taas normaalisti ostettuihin on tullut.
     
  20. erppu

    erppu Member

    Liittynyt:
    25.09.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Symbian aikaan ne olivat operaattorilukittuja, joten varmaan operaattorin kautta pystyi vaikuttamaan päivityksiin. Nykyisiin lukitsemattomiin eriaikaan tuleva päivitys voi olla ns. vaiheittainen jakelu. Esimerkiksi Samsung näyttää harrastavan sellaista. Siinä osaan puhelimia, maita ja malleja lähetetään päivitys jakeluun, kun toiset joutuvat vielä odottamaan. Tällä jakelija tasaa palvelinkuormaa.

    Se, hankkiiko kytkyn vai ei, on tietenkin jokaisen oma mieltymys, mutta itse olen harrastanut kytkyjä jo useamman puhelimen osalta. Tyytyväinen olen ollut. Hintakin on ollut aina edullisempi kuin kotomaan puhelinkaupasta (gigantti yms..) hankittu.
     
  21. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itellä Samsung galaxy S3 makso 552e

    nyt puhelimessa on Mugen 4600mAh teho akku makso 18e ebay

    S3 ainut miinus muisti korttti on takakannen alla muuten hyvä luuri

    Reilu viikko sitten päivitin Android 4.1 Jelly Bean toimii tosi hyvin

    Digi expossa testasin Lumia 920 mut en tykää win8

    Lumia 920 olis mulle hyvä luuri jos Android olis käyttis

    Jos Androidin otat niin xda-developers.com tulee olemaan sun paras sivu google play kanssa

    tää on vain mun mielipide [​IMG]
     

Jaa tämä sivu