1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Java ongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Enoxol 22.08.2012.

  1. Vanity_88

    Vanity_88 Member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Enoxolilla se ongelma lähinnä javan kanssa oli. Itsehän vaan kysyin että toimiiko siinä Java 7:ssa verkkopankki vai ei. En ole vielä edes päivittänyt sinne 7:n asti. Nyt toisaalta voi ehkä turvallisin mielin päivittääkkin... Kirjoitin näköjään kyllä siten kuin olisin itse ongelman kanssa paininut.
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  4. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tosiaan tulin siihen tulokseen että javaa en enää asenna ton tietoturvan takia, kun en sitä tietääkseni mihinkään muuhun tarvitse. Ja hyvin on nyt menny ilmankin. Parasta tässä oli kun asiaa kyselin Sampolta mistä johtuu (pyysin myös kertomaan jos Cromella on jotain omia asetuksia mistä vois johtua) niin sieltä laittoivat mulle sähköpostiin Javan perus asennusohjeet...... Meni moiseen toimintaan moti, kun kuitenkin selitin tarkasti että kaikkea on oikeestaan kokeiltu jne. No pankki vaihtoon niin sillä selvis! Kiitoksia vaan kaikille vastanneille! :)
     
  5. MaxMaron

    MaxMaron Member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen mykistynyt
    En saa tyttäreni uudessa läppärissä Javaa toimimaan, en millään.
    Kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot on käytetty.
    Ja onhan tuo tullut vuosein aikana asennettua kymmeniin eri koneisiin...

    Käyttis on Win7. Selaimena pääsääntöisesti Google Chrome, tosin kokeilin myös Firefoxilla.
    Kaikki täällä edellämainitut temput on tehty, mutta ei vaan TOIMI!

    Oma koneeni on puolisen vuotta vanha ja tässä on kaikki samat kapulat asennettuna kuin tytön koneessa. Nortonin tietotuvaa myöten. Kaikki asetukset tismalleen samat.

    Olen asentanut, kokeillut, poistanut asennuksen, asentanut uudelleen, kokeillut, poistanut, asentanut uudelleen kolmen päivän ajan muutaman kerran päivässä... EI VAAN TOIMI!

    JOS jollakin olis vielä joku vinkki takataskussa, olisin kiitollinen!
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
  7. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Java kanssa tullu painiskeltua eräänkin kerran,viimex viikko sitte.
    Käytössä Win 7 64 bit.Alkoi toimiin kun asensin 32 bit ja 64 bit versiot...siis molemmat...
     
  8. MaxMaron

    MaxMaron Member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri tuolta.
    Ja yrittänyt etsiä sitten muualtakin, mutta lähinnä vain tuolta.
    Olen yrittänyt etsiä sitä vanhempaa Java 6:sta, mutta kaikki linkit, mistä se löytyy, ohjautuu aina lopulta tuohon samaan...
     
  9. MaxMaron

    MaxMaron Member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuota en olekaan kokeillut, että olis molemmat versiot samaan aikaan koneella. Olen ensin päivittänyt toisen, poistanut sen ja päivittänyt sitten tuon toisen. Täytyykin kokeilla noin, että asentaa molemmat.
    Se kun joskus oli niin, että vanhat Java -romppeet piti aina ensin poistaa, kun uutta asentaa...

    EDIT:
    Nyt sain Javan toimimaan Explorer -selaimella. Firefox ja Chrome ei edelleen suostu Javaa pyörittämään. Molmepien asetuksista tarkistin, että Javan käyttö on sallittu. Jos ois joku vinkki, mikä asetus pitää olla päällä, että toi Java toimisi noilla muilla kuin IE:llä...
     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2013
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    @MaxMaron. Kun olet itse kirjoittanut viimeisen viestin, niin ei aloiteta uutta, vaan käytetään laatikon alalaidassa oleva "Muokkaa viestiä" ja tehdään viimeiseen viestiin tarvittava muutos tai lisäys.
     
  11. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ei kannata asentaa tuota 64-bittistä versiota koska käsittääkseni se toimii vain 64-bittisten selainten kanssa.
     
  12. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Tai sitten se kannattaa asentaa, ja käyttää esim. IE:n 64-bittistä versiota pankkiasiointiin, eli siis käy sillä vain pankissa. :) Nykyään jo hieman suositellaan käyttämään eri selainta verkkopankkiin ja jotain lemppariselainta sitten tavalliseen selailuun (siltä varalta että joltain sivulla lataautunut jokin epämääräinen iframe/javascript-viritys odottamaan verkkopankkiin menoa).
     

Jaa tämä sivu