Satasen prossut - Ja yleinen AMD/Intel-ketju

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Axu_ 09.02.2012.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Just noin. 1 moduuli = 1 liukulukuyksikkö, 2 kokonaislukuyksikköö. Eli 4 FPU:ta 4 moduulin "8 ytimen" prossussa.

    Yhden ytimen erot:

    Multicore superpi, nopeus/4 (="1 ydin") vakiokellot

    AMD FX-8350 4,8s

    Intel 4770K 4,6s

    Intel noin 4% nopeempi

    Superpi/1 ydin vakiokellot

    AMD FX-8350 22,611s

    Intel 4770K 9,427s

    Intel noin 240% nopeempi

    Mites toi selitetään?
     
    Viimeksi muokattu: 14.02.2014
  2.  
  3. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    AMD:lle optimoitu roskatesti?
     
  4. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Superpi on se roskatesti, jostain vuodelta 1995.
     
  5. R4ndom1

    R4ndom1 Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2013
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Yleensä liukulukuja tarvitaan enemmän kuin kokonaislukuja, joten onko tuossa järkeä?
     
  6. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    MulticoresuperPI: n loppuaikaa ei ole mitään järkeä jakaa osiin, koska kaikki saatavilla olevat ytimet laskevat samaan aikaan (myös FX: llä). (eli 8 vs 4)

    FX 8350 19.3580sek (128M) A'la Flobat
    i7 4770K 18.5350sek (128M) A'la munkki666

    Ed. sivulla mainitsemasi (Muron käyttämä) y-cruncher hyödyntää myöskin montaa ydintä.

    Samaa mieltä, helmitauluilla laskettiin kokonaislukuja.
     
  7. Flobat

    Flobat Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2005
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajakaas joku huvikseen 256M läpi kans. Tuo extremen pitäis ainaki suoriutuu aika tiukalla ajalla siitä.
     
  8. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    2048 suoraan :D

    [​IMG]

    tuossa jo hetki venähti, oli nuo 4,4ghz kellot.
     
  9. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Saisko tästä lisätietoo? Menee just toisin päin.

    FX-prossussa on 4 liukulukuyksikköö, joten on järkee jakaa noin. Ellei se laske liukuluvuilla, mitä järkee käyttää antiikkista Superpi:ta?

    Y-Cruncher käyttää enimmäkseen liukulukuyksikköö, niitä on FX-prossussa edelleenki 4 eikä 8.

    Helmitaulua en muista omistaneeni.
     
  10. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Eli mun tapauksessa pitäisi mielestäsi jakaa 6: lla (koska 6 kpl FPU: tia), josta tulee n. 2.8sek, joka kuvaa mielestäsi paremmin loppuaikaa(/tulosta) kuin saatu loppuaika??

    Vakiokellot:
    [​IMG]

    4.2Ghz kellot:
    [​IMG]

    Siitä vaan paremmaksi. :)
     
  11. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
     
  12. S0l1ta1r3

    S0l1ta1r3 Member

    Liittynyt:
    17.04.2012
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    [​IMG]

    Siinä ois FX 8320@4,64
     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2014
  13. R4ndom1

    R4ndom1 Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2013
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Aja toi 8:lla säikeellä.
     
  14. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    joo tosiaan on sulla valittuna 12 säiettä, otappa 4 pois.
    OT:S0l1ta1r3 anteeksi nyt mutta mun silmää ainakin ärsyttää ihan törkeesti toi sun GhZ tai MhZ koska etuliite Mega/Giga pitää olla isolla, ja Hertzin H on isolla. Eli MHz tai GHz.
    ei pahalla siis :)
     
  15. Flobat

    Flobat Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2005
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli ajettua itekki tuo 2K läpi vakioilla. Muutama ohjelma taustalla auki mutta tuskin tuo montaa sekuntia vaikutti.
    [​IMG]


    Solitairella on hyvin kulkeva 8320 ghZ:issa mitattuna mikäli on täysin vakaa noilla volteilla. Paras 8320 mikä sattunu silmiin. Oma 8350 menee about samoilla volteilla ton 4.6ghZ.
    ghZ ;D
     
  16. S0l1ta1r3

    S0l1ta1r3 Member

    Liittynyt:
    17.04.2012
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sori tosta 12 säikeestä, en tajunnu että "Tread"="Thread" :D
    Intelburnilla en ainakaa vielä oo saanut kaatumaan, furmarkkia vois kokeilla sitten kun aikaa on.

    Overclock.netistä otin voltit sun muun http://www.overclock.net/t/1348623/amd-bulldozer-and-piledriver-overclocking-guide-asus-motherboard tuolta.

    [​IMG]
    Edit: Vielä tämmöinen kysymys että mitä "Mantle" tekee?
     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2014
  17. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Ja täältä 1055T Tulee lujaa
    [​IMG]

    Kahtellaan jossain vaiheessa vielä noi 2048:lla ajetut kunhan kerkeää...
     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2014
  18. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    Menee varmaan OT taas mutta pienennä voltteja kunnes kone kaatuu testissä, ja sen jälkeen nosta takaisin niille volteille millä ei kaatunut. Jokainen prossu on yksilö.
    PS. kiitos, silmäni lepää taas.
     
  19. S0l1ta1r3

    S0l1ta1r3 Member

    Liittynyt:
    17.04.2012
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu siis CPU ja CPU/NB volteille olen tehnyt tuon. Muut asetukset säädin biosissa noiden ohjeiden mukaan.
     
  20. Flobat

    Flobat Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2005
    Viestejä:
    585
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mantle on käytännössä vain paremmin optimoitu rajapinta mille kehittää pelejä. Verrattavissa suoraan directX rajapintaan mutta erona että Mantle on optimoitu AMD korteille ilman suurempia turhuuksia hidastamassa.

    Mitä tuhon vakauteen tulee niin prime blendillä testaile. IBT on muuten hyvä mutta ilman amdlle optimoitua linpackkiä sillä ei tee mitään FX prosessorilla :D

    Lataa Prime95 ja pidä silmällä lämpöjä koska ne tulee olemaan kovemmat kuin IBTllä.
     
  21. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Ja täältä tullaan
    [​IMG]
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu