1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy S2

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Nikotiko 20.05.2011.

  1. Fiili

    Fiili Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2002
    Viestejä:
    340
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin DNA:lta ja puhelin ei ollut SIM-lukittu. Varmistin vielä erikseen ennen ostosta. Hintakin vain 471,84 euroa, jolle saa korotonta maksuaikaa 24kk eli 19,66 eur/kk. Mukana hinnassa on 0,66 eur/kk kytkyliittymä, jota ei tarvitse käyttää.

    Itse sain viikon käytön jälkeen näyttöön muutaman valoa vasten näkyvän ohuenohuen naarmun, kun pidin puhelinta digikameran laukussa, jossa se oli raapinut vetoketjuun. Suosittelen heti ostamaan näytönsuojakalvon, sillä lasi näyttää olevan kohtuu herkkä naarmuuntumaan. Suojakalvon laitto on myös operaatio, jos se menee vinoon niin irrotus ja uudelleen laitto jättää irrotuskohtaan vaaleamman liimaantumattoman kohdan, ja ilmakuplien poisto kalvon mukana tulevalla pahviklipsulla ei ole aivan helppo operaatio.
    Itse ostin alle kympin maksavan Celly Screen Protector kalvon kun Invisible Shield Samsung Galaxy S II suojakalvoa ei Gigantissa ollut. Tämä halvempi malli ainakin ottaa rasvaiset sormenjäljet todella helpolla itseensä, toisin kuin näyttölasi.

    Myös kotelo kannattaa ostaa heti ettei puhelin naarmuunnu taskussa. Itse ostin nahkaisen Celly HD01B vyöhönpujotettavan vaakalaukun 19,90 euroa. Hieman nafti, mutta erittäin toimiva. Uimarannoille ym. kannattaa sitten ajatella jotain kokonaan umpinaista puhelinlaukkua, ettei hiekka pääse naarmuttamaan.
    Myös autotelineen ostoa suosittelen.


    Puhelimesta ei ole mitään muuta kuin superlatiiveja sanottavana, akkujen kesto nyt aina voisi olla parempi, mutta sekin on tämän kokoluokan näytön ja prosessorin omaavalle puhelimelle huippua kuten MikroBitin vertailu osoittaa.
     
  2.  
  3. Tnoi

    Tnoi Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    serious business..
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2011
  4. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps, ostin itsekin DNA:lta. Muistelin aiempia DNA ostoksia ja oletin asian olevan näin. Onneksi ei ollut.
     
  5. Puppek

    Puppek Member

    Liittynyt:
    04.01.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kenelläkään sellaista ongelmaa SGS2:sen kanssa, että kaikki yhteydet ns. hyytyvät?

    Puheluita soittaessa laite aloittaa soiton, mutta tuuttausta vaan ei ala kuulua, koskaan. Samalla lailla sekä 3G ja wlan vetävät jumiin vaikka istuisi wlan-majakan päällä - liikenne stoppaa kokonaan ja vasta boottaus auttaa. Pari kertaa myös lentokonetilassa käynti herätti linjat, mutta nyt sekin jää loputtomaan looppiin sulkemaan jumiutuneita yhteyksiä. Noh, Nokia teki aivan samaa.

    PS. Pitää toivoa että uusin päivitys auttoi asiaan. Puhelin tekee/teki tuota hyytymistä noin joka toinen päivä.
     
  6. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole ollut tuollaisia ongelmia minulla. Kaikki toimii niin kuin pitääkin. Onkohan liittymässä jotain hämminkiä jos Nokiatkin teki samaa?
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2011
  7. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Puhelinta viikon käyttäneenä voin todeta itsekkin perus bugisuuden ajoittain. Tähän voitaneen sanoa että bugisuus ei ole kuitenkaan puhelimen vaan käyttöjärjestelmän aiheuttamaa koska galaxy S "1" toimi jopa sulavammin paremmalla romilla kuin tämä laite tällä stock romilla. Pari kertaa lagittanut selain siten että valittaa että ei yhteyttä vaikka on ihan 3g verkossa täysillä palkeilla. Keskustelu näytti menevän hieman epäasialliseen suuntaan mutta ktarkelle voin antaa vinkin että niitä aloitusnäkymän kuvakkeita voi poistaa painamalla sitä pitkään ja vetämällä sinne ilmestyvään roskikseen ;) Hirveästi ei pahaa sanottavaa muuten tästä ole kun satunnaiset bugit käyttöliittymässä.
     
  8. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Meinasi itsellekin tarttua eilen tämä luuri gigantista matkaan, sen verran hyvä oli tuo dna:n kytky tarjous. Maltoin kuitenkin enkä vaihtanut, eihän mulla tämä Desire HD ole ollut kuin muutamia kuukausia ;D

    Murostakin lukenut juttua tästä luurista ja jonkun verran tuntuu olevan jotain bugeja, onko kukaan laitellut mitään custom romeja sisään? Löytyykö jo paljon erilaisia?
     
  9. Fiili

    Fiili Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2002
    Viestejä:
    340
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä ei ole mitään bugeja ollut, vaikka ollut kovassa netti- ym. käytössä. Toimii kuin junan vessa.
     
  10. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos opastuksesta!
    Minä en tosiaankaan ole mikään asiantuntija näitten "älypuhelimien" kanssa, kerroin vain, että minulla laite on toiminut mukavasti.

    Mietin tässä vain, että vaikka Suomen julkaisusta on niin vähän aikaa, niin joko tännekin on ehtinyt tulla useampaa eri versiota ohjelmasta...
    Jos jollain on ollut yhteysongelmia, niin minulla ei vielä sitten yhtään. Palasin juuri viikon lomalta Danzigista, ja sielläkin kaikki toimi ihan ok (puhelut,data,wifi...)
    Yllätyksiä tuli lähinnä monipuolisista valinnoista... eli kaikki ei ollut niin "automaattista" kuin "tavallisemmissa" puhelimissa. Verkko piti valita itse (aiemmissa puhelimissa on oman operaattorin ensisijainen yhteistyökumppani valittu automaattisesti), tuli näitä turhia cb-viestejä kasapäin, kunnes löysin paikan, mistä ne laitetaan pois päältä jne.

    Tietokoneharrastaja olen ollut jo 1980 luvun alusta asti, mutta tämä on minulla ensimmäinen tällainen käyttöjärjestelmällä varustettu puhelin, joten jotkut asiat vaativat opettelua (siis, jotkut perusasioista saisivat olla oletusasetuksina helpompia...)
    Varsinkin kun, ainakin minun mielestäni, Samsungin ladattava käyttöohje on melko ylimalkainen näitten asetusten suhteen.

    Tähän asti on minulla toiminut hyvin siinä tarkoituksessa, mitä tarvitsenkin (puhelut, asiallinen kamera, tiedonsiirto pc:lle, viestien helppo kirjoitus, nyt myös sähköposti)

    Edelleenkään en ole saanut bt-yhteyttä win7-läppäriin, ja Samsungin tuki puhuu puutaheinää siitä asiasta. juuri annoin taas palautetta sinne (kolmas kerta!), että se on Samsungin ja Microsoftin välinen asia hoitaa juttu kuntoon. (Win 7 ei voi asentaa ajuria Galaxy2:lle, kun se ei tiedä, mikä ajuri pitäisi asentaa. Eli Samsung ei ole kertonut MS:lle)
    Samsungin tuki lässyttää vaan, että toimii vakio bt-ajurilla. Varmaan toimiikin, mutta kun sitä asennusta ei voi määrätä itse win7:ssa. Jos käyttöjärjestelmä ei saa tietoa MS:ltä, mikä ajuri pitäisi asentaa, niin homma on mahdoton.
     
  11. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuplat..
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2011
  12. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo nyt havaitsin selaimessa pientä bugailua, tosin ei mitään ylitsepääsemätöntä.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2011
  13. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, sen voin minäkin todella hyvin ymmärtää, jos selain bugailee. Sivuilla on käytetty sellaisia tekniikoita, jotka eivät oikein ole edes ajateltu pieneltä ruudulta luettavaksi, saati että toimisivat puhelinkäyttiksissä.
    Minä olen vasta käyttänyt nettiselainta hyvin vähän tämän kanssa "tavallisilla sivuilla" (sen tarkistin, miltä omat yrityssivuni näyttävät, ja että verkkokauppani avautuu oikein...)
    Muilla saattaa olla tarvetta selailla enemmän puhelimella, mutta minä olen tyytynyt niihin sivuihin, joista on olemassa kevyempi "mobiiliversio"... joten en osaa kommentoida tätä.

    Siitä olin enemmän huolissani, jos yhteyspuoli (puhelu,tekstiviestit,sähköposti) bugailee, ja sitä en itse ole vielä havainnut.

    Sitten vielä tästä ohjeesta:
    "ktarkelle voin antaa vinkin että niitä aloitusnäkymän kuvakkeita voi poistaa painamalla sitä pitkään ja vetämällä sinne ilmestyvään roskikseen "

    Ikävä kyllä ei toiminut.
    Tuo toimii työpöydälle asetettujen kanssa, ja myös "sovellukset" valikossa olevien kanssa, mutta minä haluaisin muuttaa niitä neljää siellä aivan alhaalla (puhelin-yhteystiedot-viestit-sovellukset) Koska yhteystiedot löytyvät "puhelin" kohdastakin, poistaisin sen, ja laittaisin tilalle kameran.... (joka on minulle paljon tärkeämpi kuin yhteystiedot, jotka löytyvät vain yhden klikkauksen takaa "puhelin" valikosta. Ei se kamera kaukana ole "sovellukset" valikossakaan, mutta tässä keskustellaankin nyt muokattavuudesta...)

    Lienee joku Samsungin oma kiinteä valikko, kun sitä ei tunnu pystyvän muokkamaan.

    Ihmisiä on erilaisia. Minä olen aina ollut tietokonepuolellakin sitä koulukuntaa, joka ei pidä yhtään ainoaa kuvaketta näkyvissä TYÖPÖYDÄLLÄ... joten sama jatkuu puhelimessa. (mitä hyötyä on kauniista taustakuvasta, jos päällä on kasa kuvakkeita... :) )

    Toinen mielestäni harmillinen juttu (ulkonäön kannalta, ei mikään kynnyskysymys) on se, että "näytönsäästäjäruutu" ei hyväksy animoitua giffiä (viisaammat varmaan kertovat, hyväksyykö se jotain muuta liikkuvaa kuvaa).
    Taustakuvaan saa kauniita liikkuvia kuvia, eikä lopu prossutehokaan kesken niitä pyörittäessä (mikä oli tilanne joissain vanhemmissa windows-puhelimissa, joita olen kokeillut)
     
  14. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    En ole törmännyt vielä "vakio" launcheriin, jossa tuo olisi mahdollista. Custom launchereista muistaakseni ainakin Zeam sallii dock-palkin sovellusten valitsemisen.
     
  15. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ktarkelle voisin vastata eli kuten taidettiinkin vastata niin erillisellä launcher sovelluksella saa lisäominaisuuksia mihin kuuluu mm sen dock bar:in eli sen perusnäkymän alapalkin sovellusten hallinta aloitusnäkymien määrän hallinta sovellusvalikon parempi hallinta ja melkein mitävaan mitä kyseisiin toimenpiteisiin liittyy. suosittelen kokeilemaan launcher pro:ta adw launcher ex:ää tai muita suosittuja. voithan aina sen keskimmäisen "työpöytäruudun" pitää tyhjänä ja laitella sovelluksia muille näkymille ;). itselläni ei ole mitään näytönsäästäjää. on näyttö päällä/näyttö ei päällä ja en suosittele käyttämään näytönsäästäjää kun syö virtaa. suomen s2 puhelimissa uskoakseni on kaikissa sama romi tällä hetkellä mutta netistä luulisi löytyvän customeita jo.ellä mutta netistä luulisi löytyvän customeita jo. vielä siitä bt asiasta neuvoisin eli joko googlella jotkut ajurit koska luulisi löytyvän mutta ihmettelen suuresti ettei koneesi tunnista suoraan bt yhteyttä ;oällä ja en suosittele käyttämään näytönsäästäjää kun syö virtaa. suomen s2 puhelimissa uskoakseni on kaikissa sama romi tällä hetkellä mutta netistä luulisi löytyvän customeita jo.ellä mutta netistä luulisi löytyvän customeita jo. vielä siitä bt asiasta neuvoisin eli joko googlella jotkut ajurit koska luulisi löytyvän mutta ihmettelen suuresti ettei koneesi tunnista suoraan bt yhteyttä ;o
     
  16. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä vaan epäilin romia siksi, kun toisilla on ollut yhteysongelmia, minulla ei... se oli vain arvaus, en tiedä.
    Voiko olla operaattorijuttu??? (minä otin Elisalta)

    Minä en tiedä mitään (ainakaan vielä) näistä custom launchereista ym. Jos edellyttää oman käyttöjärjestelmän lataamista, niin ptkälle en vielä aio mennä... olkoon sitten noin toistaiseksi, kun ei ole mikään kynnyskysymys sekään.
    Ajattelin vain, kun kun Androidia on kehuttu ylivertaisesta kustomoinnista verrattuna Applen tai Microsoftin käyttikseen.

    Tuo Bluetooth -asia johtunee siitä, että Windows 7 on pahasti tarkempi ajureitten kanssa, kuin aikaisemmat. Mikään oma kikkailu ei tahdo onnistua, ellei MSupdate tunnista vehjettä. Olen kovasti Googlaillut asiaa, ja näyttää siltä, että muualla maaailmassa on sama juttu, kukaan ei ole vielä kertonut ratkaisua tähän.
    Sekään ei tee Galaxy kakkosen käyttämistä mahdottomaksi... mutta kyllä nyt olettaisi bluetooth-liitäntä saatavan aikaan, kun se muittenkin puhelimien kanssa onnistuu hyvin.

    Ei nyt ole enää yhdessäkään koneessa Vistaa, että pääsisi kokeilemaan.(jaa, taitaapa olla kumppanini toisessa yritysläppärissä vielä...) Verstaalla on on toki xp-koneita (toimivat parhaiten teollisuussovellusten kanssa) pitänee kokeilla niilla myös. Tämä yksi, jota aina kannan mukana, on päivitetty win 7:aan ,koska monilla asiakkaillanikin on se, ja minunkin on sitten pakko osata käyttää uusinta windowsia (vaikka itse pidän kovasti paljon enemmän Linuxista! Minulla on kaksi suurin piirtein samanlaista kosketusnäytölistä HP:tä, joista vanhemmassa = tehottomammassa on Linux, ja se toimii huomattavasti vilkkaammin kuin tämä uudempi win 7:lla)

    Asiasta kolmanteen. Mitä mieltä ollaan Navigonista?
    Jotkut asiantuntijat ovat sanoneet tämän Android-version olevan suppeampi kuin joissain muissa puhelinmerkeissä...
    Kysymykseni kuuluu, että kannattaako siitä maksaa 70€ (Euroopan kartoilla) ?
     
  17. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, edellisessä viestissä unohdin ottaa kantaa tuohon "näytönsäästäjä-juttuun".
    Joku minua paremmin tietävvä sanoi, etä se kuluttaa akkua.
    Sen mitä olen seuraillut galaxy kakkosen virranhallinta-ominaisuujsia, ei vaikua mitään. Minulla ainakin näyttö on pimeä suurimman osan aikaa, tämä "näötösäästäjä" tulee päälle vain kun painaa sitä ainoaa nappia... (eli tarkoitus lienee, että jos nappi painuu taskussa vahingossa, ei tule esimerkiksi mitään "taskusoittoja", kun "nätönsäästäjä" ptää vetää alas ennenkuin mikään muu toiminto onnistuu!)
    Minusta ihan onnistunut juttu. (jolloin se näytönsäästäjäkin voisi olla näyttävä... siksi kysin, saako siihen animoitua)

    Akkukesto on taas joustava kysymys.
    Pitäähän akun kestää pitkä työpäivä, vaikka käyttäisi kaikkia mahdollisia yhteystapoja, ja joutuisi puhumaan runsaasti.
    MInua ei yrittäjänä kiinnosta yhtään, kuinka monta tuntia musiikki soi, tai videota voi katsoa, tai mikä on valmiusaika (aivan sama onko se päivä tai viikko).
    JOTTA puhelin olisi varmasti käytettävissä tarvittaessa, yrittäjä lataa sen joka päivä!
    Aikaisemmista puhelimistani ainoastaan Sonyn 900-sarjan akut ovat kestäneet sitä leikkiä pitkän aikaa. Saapa nähdä miten Galaxyn...
    Oma kokemukseni muutamalta viikolta sanoo, että ei huono. Vaikka olisin käyttänyt wifiä ja gps:ää ,akku riittää kevyesti pitkän työpäivän, ja se riittää minulle.
    En käytä mitään task-killeriä, olisko niin, että en ole käyttänyt sellaisia sovelluksia ollenkaan, jotka imevät sen akun alle päivässä? (en käytä esim. sosiaalista mediaa lainkaan, mutta sen sijaan kameraa kyllä päivittäin, ja tiedonsiirtoa pc:lle (en kuitenkan niin pitkiä jaksoja, että ehtisi usb:n kautta latautua)
     
  18. tonttila

    tonttila Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuka tarvitsee puhelimen navia? Jokainen jolla on ollut navigaattorille käyttöä ennen ko. puhelimen hankintaa, melko varmasti omistaa jonkun tomtomin joka suoriutuu siitä hommasta paljon paremmin kuin yksikään puhelin.
     
  19. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sitten vielä tästä ohjeesta:
    "ktarkelle voin antaa vinkin että niitä aloitusnäkymän kuvakkeita voi poistaa painamalla sitä pitkään ja vetämällä sinne ilmestyvään roskikseen "

    Ikävä kyllä ei toiminut.
    Tuo toimii työpöydälle asetettujen kanssa, ja myös "sovellukset" valikossa olevien kanssa, mutta minä haluaisin muuttaa niitä neljää siellä aivan alhaalla (puhelin-yhteystiedot-viestit-sovellukset) Koska yhteystiedot löytyvät "puhelin" kohdastakin, poistaisin sen, ja laittaisin tilalle kameran.... (joka on minulle paljon tärkeämpi kuin yhteystiedot, jotka löytyvät vain yhden klikkauksen takaa "puhelin" valikosta. Ei se kamera kaukana ole "sovellukset" valikossakaan, mutta tässä keskustellaankin nyt muokattavuudesta...)

    Lienee joku Samsungin oma kiinteä valikko, kun sitä ei tunnu pystyvän muokkamaan.[/quote]

    avaa sovellusvalikko ja paina menu näppäintä, valitse muokkaa ja voit vapaasti vaihtaa kaikki muut valinnat paitsi sovellusvalikon näppäimen.
     
  20. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    avaa sovellusvalikko ja paina menu näppäintä, valitse muokkaa ja voit vapaasti vaihtaa kaikki muut valinnat paitsi sovellusvalikon näppäimen.[/quote]

    Joo ja siis laucher on sovellus minkä voi ladata marketista ja se on sen käyttiksen vakiolauncherin päällä (launcher on se softa mikä näyttää aloitusnäkymän ja valikkonäkymän ym) ei vaadi custom romia =) mutta siis kun kännykässä on lukitus ja painat nappulaa niin jokatapauksessa tarvitsee tehdä kosketusnäytöllä jotain ennen kun se aukeaa ja kapasitiivinen näyttö ei paljoa taskussa soittele ;D mikä motiivi nähdä liikkuva kuva sen sekunnin ajan ennen kuin vetää sen pois?
     
  21. K_Kimmo

    K_Kimmo Member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun sgs2sta otta takakannen pois ja kattoo sitä takapuolta niin siinä on muistikorttipaikan yläpuolella vasemmalla semmone pyöree kolo ja siinä on sellainen kullan värine juttu. elikkä osaisko joku kertoo mikä se on? Ja kun takaata jostai kameran kohalta taputta nii kuluu sellasta tärinää nii mistä se johtuu.

    Kiitos

    t. huolestunut
     

Jaa tämä sivu