1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung Galaxy S2

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Nikotiko 20.05.2011.

  1. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ottakaas sitte huomioon et DNA:lta se puhelin on sim-lukittu.
     
  2.  
  3. yksyks2

    yksyks2 Guest

    :smoke:


    lähde?
     
  4. tonttila

    tonttila Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    248
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tilasin sitten HTC Sensationin ku ei samsungia löytynyt saunalahden vailikoimasta.
     
  5. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    DNA:n puhelimet eivät ole sim-lukittuja. Kysyin kyseistä asiaa heiltä kun 2 kk. sitten ostin Galaxyn.
     
  6. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun tilattiin aiemmin sieltä luureja ne oli kaikki sim-lukittuja.
     
  7. Betrayed

    Betrayed Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,585
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    No niin taas. Tarkkasilmäisimmät varmaan huomasivatkin että 2 sivua täyttä paskaa lähti mäkeen. OT:n/henkilökohtaisuuksien jatkuessa palaillaan asiaan...
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2011
  8. hympe

    hympe Member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itselläni on ollut S2:n pari viikkoa. aiempi luurini oli nokia 5800 ja siihen verrattuna kaipasin heti ilmoituksia missatuista puheluista ja mahdollisuuksia erilaisten käyttöprofiilien pikavalintoihin... näihin löytyi onneksi android marketista ratkaisut vieläpä ihan ilmaiseksi.
    S2:n gps tuntuu olevan epätarkka nokialaiseen verrattuna. puhelimen ulkoasu on mukavan jämäkkä, mutta kapine vaikutti hieman luikkaalta ulkoiluharrastuksissani joten hommasin siihen kumiset kuoret.
    näyttö ja muut puhelimen suorituskykyyn liittyvät asiat ovat kunnossa ja esim. nettisurffailu on ihan miellyttävää.
    Nyt askarruttava ongelma on S2:een sopivat kuulokkeet ja mistä löytäisin kuulokkeet joissa toimisi myös kappaleiden vaihto ja puheluun vastaaminen/lopetus. Onko kenelläkään kokemuksia kuulokkeista? ainakaan nokian music expressin kuulokkeet ohjaimineen ei toimi, vaikka dna myyjä niin arvelikin...
    bluetoothin kautta toimivista kuuloke järjestelyista en oikein innostu kun siitä saisi taas uuden härvelin jonka latauksesta pitäisi jaksaa huolehtia.
     
  9. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos vastauksesta! Mulla on myös Nokia 5800 käytös, tai siis oli, nyt se ei enää suostu käynnistymään. Takuuta vielä heinäkuun 1. päivään asti.

    Oolrait, eiköhän se nyt sinne ostoskoriin kuitenkin päädy.
     
  10. temegalax

    temegalax Member

    Liittynyt:
    09.06.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin DNA myymälästä 7.6. puhelimen ilman liittymää/kytkyä hintaan 529€. Gigantista saa tosiaan hintaan 499€, mutta toimitukset alkavat vasta 27.6. eikä pystynyt odottamaan :p
     
  11. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksi ilman liittymää? Liittymän kanssa olis tullu halvemmaks joka tapauksessa. Eikä sitä liittymää edes olis ollu pakko käyttää. Outoa kyllä toi 27.6 toimitusten aloituspäivämäärä kun jotkut siellä on arvostellu kyseistä luuria ja on sieltä kikantista sen jo saaneet.
     
  12. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sorry, kirjautumisongelma, ei tullut kommenttiani ollenkaan.
    Poistaisin tämän kokonaan, jos tietäisin miten...
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2011
  13. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on ollut tuo puhelin nyt pari päivää, ja pidän!

    Minulla ainakin näkyy missatut puhelut yläpalkissa, tulee lista esiin vetämällä alas..
    Ei tarvinnut siihen lisäohjelmia.
    Profiileista taas... minä en ainakaan käytä kuin kustomoitua yhtä /lentotilaa /äänetöntä. Valinta äänettömän ja tavallisen välillä on jokapäiväinen, ja HELPPO (taas se yläpalkki avaten. On muuten näppärä! kun kaikki yhteysasetukset on siinä (viitsii laittaa turhat virrankuluttajat poiskin, kun niitä ei tarvita))
    Lentotila ei ole ihan jokapäiväinen, joten sen viitsii sitten hakea "jopa" kolmen näpäytyksen takaa... apuohjelmaa ei tarvittyu siihenkään.

    Oli ennestään Sonyn stereo-bt kuulokkeet hbh-ds980, jotka äsken juuri sain toimimaan oikein puhelimen kanssa. (vitsi oli suorittaa "parittaminen" siinä tilassa, missä kuulokkeen valintakytkin on "yhden puhelimen kuvan" kohdalla) Toisessa asennossa toimi musiikki hyvin, mutta puheluun vastaaminen ei... Kansainvälisiä foorumeitä lukiessa, tuo ilmiö näkyy olevan yleinen ongelma. Ainakin Sonyn kuulokkeilla paritus sitten onnistui hyvin, kun löysi oikean asetuksen.

    Tuo bluetooth muuten aiheuttaa harmaita hiuksia! Ei puhelimen puolella vikaa ole, vaan en ole keksinyt miten liikenteen saisi toimimaan win 7:n kanssa! Paritus onnistuu hyvin, mutta kun mistään ei löydy ajuria!! Microsoftilta sanottiin, että Samsungilta... Samsungilta sanottiin, että ei tarvitse ajuria, kun toimii windowsin perus-bt-ajurilla...
    Varmaan toimiikin, mutta kun sitä ei win 7:ssa pysty itse pakottamaan! kun kerran win 7 ei tunnista, mikä laite on kyseessä, ei ajuria voi asentaa.
    Tuohon kun löytäisi ratkaisun, niin olisin tosityytyväinen puhelimeeni!

    (Huom! ellei joku jo tiennyt, niin KIES ei tue bluetoothia ollenkaan! Turha siis edes yrittää.
    Minä en ole edes yrittänyt, en pidä Kiesistä... Mutta niitä on monta muuta. Vuosia olen käyttänyt MyPhoneExploreria.

    Onhan Galaxy S2:ssa hieno ominaisuus synkata wifi:n kautta! (onhan se bt:tä nopeampikin. vaikka puhelimessa on BT3, ainakaan minun läppärissäni ei vielä ole...)
    Vaan, ei ihan aina ole wifiä käytettävissä, kun haluaisi siirtää dataa puhelimesta läppärille. Siksi pitäisi bt:kin saada toimimaan.
     
  14. hympe

    hympe Member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    missatut puhelut ja viestit toki ilmenee puhelimen ruudulta ilman muita konsteja kun puhelinta katsoo... eli aktivoi näytön. halusin puhelimeen ominaisuuden että se automaattisesti vilkuttelee valoja kun siinä on missattu puhelu tai viesti. profiileja taas haluan käyttää erilaisia töissä (luuri yleensä vieressä pöydällä ja hiljainen ääni riittää), kotona, ulkoillessa ja sitten vielä äänettömät ja lentotilat...

    olen myös harkinnut joitakin bluetooth kuulokkeita, mutta akun kesto on mietityttänyt bluetoottien kanssa. kuluttaako bluetooth kuulokkeiden käyttö paljon akkua puhelimesta ja kauanko itse kuulokkeissa riittää virtaa? asensin android marketista Battery Monitor Widget:n jolla on kätevä seurailla toimintojen virran kulutusta, hupinsa kullakin ;)

    itse olen käyttänyt puhelimen yhdistämiseen tietokoneelle pelkästään kaapelia, koska en pitä bluetootteja päällä normaalisti (yritän pidentää latausväliä) ja ajattelen että on helpompi kytkeä kaapeli kuin värkätä bluetoottia päälle ja pois...
     
  15. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ymmärrän tarpeesi valikoiden suhteen... halusin vain mainita, että mielestäni Galaxy S2:n omatkin valikot ovat harvinaisen hyvät... ei ihan välttämättä tarvita lisäohjelmia.

    Minullakaan ei vielä ole kertoa tietoa, miten paljon bt-valmius kuluttaa akkua (aiemmin käyttämissäni Sony-Ericsson-puhelimissa VALMIUS kuulokkeelle (bt) ei kuluttanut akkua juuri lainkaan!) Saa nähdä, miten on Galaxy S2:n kanssa. kysymyshän on siitä, onko puhelimen puolella bt vain "odottavasa tilassa", vai skannaako se aktiivisesti.
    Samsungin ohjeet eivät tätä kerro (paitsi että ohjeet sanovat bt:n kytkeminen kokonaan pois auttaa akun kestossa)

    Kaapeli timii aina, ja on nopea...
    Tämä asia on sekä haaste, että käytännön asia! Aina ei ole sitä kaapelia mukana! Ja kyllä langaton vaihtoehtokin pitäisi saada toimimaan (haaste).
     
  16. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli tämä luuri ostettua, mutta ilmeni sellainen juttu, että wlan yhteys on todella heikko. wlan tukiasema on viereisessä huoneessa ja kaikilla aikaisemmilla nokioilla on hyvin pelannu, mikä mättää?
     
  17. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Siinä on paska antenni, yleisesti tiedossa oleva ongelma.
     
  18. Nikotiko

    Nikotiko Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2009
    Viestejä:
    461
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa jaa. ei voi sit mitää.
     
  19. CoolRex

    CoolRex Member

    Liittynyt:
    09.01.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaihda tukiasema. Itsellä toimii wlan täydellisesti ja vielä jopa ulkoterassilta käsin. Käytän päivittäin nettiä wlanin kautta ja mitään häiriötä saatika ongelmaa ei ole kertaakaan yli kuukauden käytön aikana ilmaantunut. Mitattu nopeus on myös sama kuin liittymänopeus eli 8-10Mbit/s.

    edit. wlan-boxina toimii Elisalta saatu malli.
     
    Viimeksi muokattu: 23.06.2011
  20. ktarke

    ktarke Member

    Liittynyt:
    19.06.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samoin, wlan toimii yhtä hyvin (heikosti) kuin läppärissäni ,yhtä paljon (vähän) kenttää samoissa paikoissa. Minullakin tuo A-link wnap (se, johon saa mokkulan kiinni).

    Eikö kellään ole tosiaan mitään kommentoitavaa tuohon Bluetooth-ajurien puutteeseen?

    Otin yhteyttä Samsungin tukeen, väittivät, että ajurit tulevat Kiesin mukana. Vaan kun ei pidä paikkaansa! Ei ainakaan kaikkein uusimmassa ole.
    Ongelma oli siis se, että windows 7 ei löydä mistään ajuria puhelimelle, jolloin bluetoothia läppärin kanssa ei voi käyttää, kun laitetta ei pysty asentamaan laiteluetteloon.
     
  21. joonas151

    joonas151 Member

    Liittynyt:
    15.06.2009
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En omista tuota kännykkää, mutta olen käyttänyt sitä puhelinliikkeessä "tarpeeksi". Ihan tyytyväinen olen siihen, mutta onko teillä ilmennyt mitään ongelmia siinä ja onko mitään mainittavia negatiivisia asioita? Entä minkälainen on äänenlaatu sun muut?

    Ja sitten vielä sellainen juttu, että kannattaako IPhone 4 vaihtaa tuohon sgs2:een?
     

Jaa tämä sivu