Aihe siis jo kertoo. Olen saanut jo vähän aikaa sitten videokameran ja olen sillä kuvaillut ja on paljon alkanut tämmöinen videon editointi kiinnostaa paremmilla ohjelmilla, kuin Movie maker. Mitä ohjelmaa suosittelisitte, jos sinta saisi olla max 150€? Kohtia, joita haluaisin ohjelmassa olevan: - Riittävän nopea - Kattavat DVD:n menuasetukset - HD-laatu Ohjelman ei tarvitsae olla hirveän: - helppokäyttöinen - 3D:hen panostanut Kiitoksia paljon ehdotuksista!
Osta tai käy kirjastossa lukemassa Mikrobitti 1/2011 siinä esittelyssä neljä noin 100 euroa maksavaa videoeditointiohjelmaa. http://www.mbnet.fi/sisallysluettelo/
Pinnaclea muutaman vuoden käyttäneenä en itse suosittelisi sitä kenellekkään. Sen jälkeen kun Avid osti sen, niin koko ohjelmistoa ei ole päivitetty mitenkään ja bugeja ei korjata. Sekä 12, että 14 versiossa on ongelmia, joiden esiintyminen vaihtelee käyttäjittäin (12 versio toimii useimmilla paremmin). Avidilla ei tunnu olevan kiinnostusta jatkaa tai kehittää ohjelmistoa eteenpäin ja seuraavaa versiota ei välttämättä nähdä koskaan. Valitettavasti juuri Pinnaclen ohjelmassa on mielestäni parhaiten toteutettu DVD-valikkojen editointi, mutta sekin monesti temppuilee. Näin ollen suosittelisin siirtämään katseen suoraan Magixin, Adoben tai Sonyn ohjelmistoihin. Myöskin Corelilla (VideoStudio Pro X3) ja Cyberlinkillä (PowerDirector) on hyvät ja helppokäyttöiset ohjelmat. En ala sanomaan mikä noista viidestä ohjelmasta on omasta mielestäni paras, koska paras vaihtoehto on ladata ohjelmista ilmaiset kokeiluversiot, joidenka avulla löydät mieleisimmän ja parhaiten vaatimuksiisi sopivan ohjelman. Tässä vielä linkit ohjelmien kotisivuille joilta voit ladata ilmaiset kokeiluversiot: Magix Movie Edit Plus 17 Sony Vegas Movie Studio HD Platinum Adobe Premiere Elements 9 Cyberlink PowerDirector 9 Corel VideoStudio Pro X3
Tässä yksi josta minä tykkään ja pidän helppokäyttöisenä: Ulead movie factory EDIT: Jaa, Corel on myös huomannut tuon etevyyden ja "kaapannut omaan talliinsa"
Kiitoksia viestistä. Alan nyt kai sitten hiukan kokeilemaan noita kokeiluversioita. Kuulemma Sonyn ohjelmisto(t) ei tue avchd suoraan. Mitäs se tarkoittaa ja onko se huono juttu? Katsos videokamerani tuottaa AVCHD:tä.
En tiedä kuinka suoraan sen pitää tukea AVCHD:tä, mutta ainakin Sonyn sivuilla lukee näin: Eli pitäisi toimia.
Kokeilin ilmaisversiota. Ihan mukavannäköinen ohjelmisto. Vaan hiukan alkeellinen käyttöliittymä. Jos sen nyt ostaisi, niin muutama päivä opettelua.