1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Paras ilmainen virustorjunta?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi alludx 07.08.2010.

  1. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2010
    Viestejä:
    2,355
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    48
    Todisteet? Itse olen kokeillut kymmeniä eri virustorjuntoja joista vain pari hidasti konetta ja nettiä sen verran että huomasi. Tällähetkellä koneella on Avast ja ZoneAlarm.
     
  2.  
  3. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaise hidastaa konetta jos siellä on F-Secure ja Avast päällekkäin oletan.
     
  4. Nokia5000

    Nokia5000 Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2010
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä , kokeilin päällekkäin.
     
  5. jkstone

    jkstone Guest

    Mulla taas ei todellakaan, Avast vuoti heti.
    Sitten otin MS Security Essentialsin (kyllä), eipä ole enää vuotanu.
    Tyyväinen olen ollut.
     
  6. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin arvasin oikein. 1 virustorjunta aina päällä. 2 Jumittaa yms.
     
  7. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Avast ehdottomasti!

    Itse käytin vuosia Avastin ilmaisversiota ja olin niin tyytyväinen että päätin ostaa Avast internet securityn ja 2 vuoden lisenssin.
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2010
  8. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä extraa tuosta maksullisesta paketista löytyy?
     
  9. Emali

    Emali Member

    Liittynyt:
    11.01.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    omalla ja kavereiden koneelle olen asentanut Avastin koska olen itse todennut sen toimivaksi. ja kaveritkin tykkää.
     
  10. stalacave

    stalacave Regular member

    Liittynyt:
    10.04.2010
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Ja toi on kyl hyvä ominaisuus avastissa et jos käytössä on kokoruututila (peli tai video) niin ei tule ilmoituksia, antivirissä video hyppäs kokoruututilasta pois ku päivitys alko.
     
  11. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  12. Kaltsukka

    Kaltsukka Regular member

    Liittynyt:
    08.06.2010
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AVG tai avast jompi kumpi
     
  13. heavy666

    heavy666 Member

    Liittynyt:
    25.10.2008
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mikä olisi vähän tehoja vievä virustorjunta? toinen on kone on hidas kannettava
    käyttö koneessa on sonerantietoturva onko siis nuo edellä mainitut niin hyviä että lopettaisin sonerantietoturvan käytön.kokemuksia on että sonerantietoturva kusee aika paljon mutta miten muitten laita on
    kannattaako kokeilla zonealarm ja sonerantietoturvaa yhessä
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2010
  14. Sclek

    Sclek Regular member

    Liittynyt:
    16.05.2010
    Viestejä:
    662
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Avast!
     
  15. meade

    meade Regular member

    Liittynyt:
    03.02.2009
    Viestejä:
    351
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yhdyn tähän. Avast on todelal hyvä virus torjunta ohjelma. Suosittelen
     
  16. jkstone

    jkstone Guest

    Tämä voisi olla oikea ketju mainita, että nythän on jo parin kk:n ajan saanut F-secure Internet Security 2011 betaa puolenvuoden lisenssillä, siis tietenkin ilmaiseksi, kun kerran beta on.

    Itse olen käyttänyt ja hyvältä on vaikuttanut, myös ehkä vielä vähän kevyempi, kuin 2010, joka sekin oli jo suuri harppaus.
    Linkki F-securen sivuille:
    http://www.f-secure.com/en_EMEA/downloads/beta-programs/home-office/is2011beta/index.html
    Pitää vain antaa toimiva maili, jonne puolenvuoden lisenssi avain toimitetaan.
    Myös Suomeksi!
     
  17. Shaman69

    Shaman69 Member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Avast virustorjunnaksi ja PC Tools Firewall Plus palomuuriksi.Omassa käytössä olleet pitkään.
    Siihen lisäksi Antimalware ohjelmaksi Mbam eli Malwarebytes Anti-Malware,niin pysyypi kone puhtaana.Ja Mbam EI ole virustorjunta softa,kuten joku aikaisempi väitti.Vaan spyware/malwaren esto-ohjelma, joka toimii täysin virustorjunnan rinnalla.Ja uusin versio Mbamista on 1.46...toisin kuin download.fi väittää.Joten lataus valmistajan sivuilta.

    Suosittelen...on se vaan tyhmää maksaa liikaa...
     
  18. datahead

    datahead Regular member

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En haluaisi ruveta kinastelemaan siitä, mikä on paras ohjelma, mutta ainakin vielä vähän aikaa sitten tuo PC Toolsin palomuuri vuoti oletuksena ja sen saaminen turvalliseksi vaati säätämistä. Itse en ainakaan onnistunut saamaan sitä turvalliseksi. Jos asia on muuttunut niin ok, mutta omien kokemusteni perusteella en suosittelisi asentamaan PC Toolsin palomuuria. Jos käytät XP:tä niin laita ZoneAlarm tai jos Vista tai 7 niin asenna 7 Firewall Control-lisäosa. Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että kannattaa laittaa virustorjunnaksi joko mainitsemasi Avast tai AVG (EI samaan aikaan, vaan yksin!) sekä lisäksi myös mainitsemasi Malwarebytes Anti-Malware. Kotikäyttäjän ei tarvitse maksaa pitääkseen koneen suojattuna ja vaikka olisi mikä kallis softa, niin turvassa pysyminen on paljon kiinni sitä, miten sitä nettiä käyttää.
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2010
  19. Shaman69

    Shaman69 Member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Olen käyttänyt/testannut melkein kaikkia ilmaisia palomuuri ohjelmistoja.Mukaanlukien ZoneAlarm. Jokainen niistä on vaatinut jonkinlaisen alkusäätämisen,että ovat pelittäneet haluamallani tavalla ja suojanneet koneen oikein.Itse en jätä mitään muuria ns.oletus asetusten varaan.Jokohan ZoneAlarm on alkanut toimia ilman ristiriitoja Avastin kanssa?

    PC Tools Firewall ei ole ollut poikkeus.Vaan olen tehnyt tarvittavat lisäsäännöt jne tarpeiden mukaan.Olen vain tykästynyt kyseisen ohjelman selkeyteen ja säädettävyyteen sekä siihen,että kun sen kerran kunnolla säätää se toimii kuin junan vessa.

    Mutta niinhän se on,että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä sekä kolmas molemmista.
    Jokaiselle löytyy varmasti se "oma" palomuuri, ihan ilmaisohjelmistakin.Se vaatii vain hieman etsimistä ja kokeilua.

    Tämä oli vain minun omiin kokemuksiin perustuva mielipide.Ja jokaisella on varmaan omansa.
    Siksihän näitä kysely foorumeita tulee,että kysyjä saisi valinnan mahdollisuuksia/tietoa mitä markkinoilla on tarjolla.Siitä sitten kokeilemaan ja testaamaan.
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2010
  20. Shaman69

    Shaman69 Member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Avastin Free ja Pro versiossa EI ole palomuuria!

    Palomuuri sisältyy pelkästään Avast Internet Security pakettiin,jossa on virustorjunta,sekä palomuuri!

    HUOM!! HUOM!!!!
     
  21. JustGamer

    JustGamer Regular member

    Liittynyt:
    02.06.2010
    Viestejä:
    4,757
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Windows 7:n oma palomuuri on erittäin pätevä, joten siinä ei ole sen ihmeellisempää ongelmaa. Itse asiassa Windowsin ''integroitu'' palomuuri vie useiden maksullistenkin virustorjuntojen palomuureja. Viruksia se ei tosin pahemmin poistele :)
     

Jaa tämä sivu