1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

JAVA EI SITTEN MILLÄÄN TOIMI!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi bodomram 30.11.2009.

  1. bodomram

    bodomram Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2007
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tossa alotin vähän pelailemaan tollasta selain peliä : Kiekko.tk:ssa ja se java toimi ja peli toimi ihan ok, mut välillä lagas. Mun java versio oli 1.6.0_17.
    Kaverilla oli se update 11 ja sillä ei lagannu, joten aattelin poistaa kaikki java tiedostot ja ladata se update 11. NOH:

    Nyt sitte en saa javaa toimimaan millään. Olen poistanut lisää ja poista sovelluksella kaikki javat ja ettiny vielä myös windows install clean upillakin javat pois. ja Program filesistä oon poistanu java kansion.

    Ja ei toimi uudelleen asennuksen jälkeen java. Sanoo asennuksen jälkeet et sama softa ois jo koneella ja haluatko uudelleen asentaa. oon painanu yes:iä ja no:ta, ja ei toimi Kiekko.tk eikä myöskään aapeli...

    Osaako joku kertoa miten helvetissä saan ton enää toimimaa...
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Itse onnistuin ratkaisemaan Java-ongelmani poistamalla vanhan ja lataamalla Javan sivuilta uusimman päivityksen Offline-version ensin koneelleni ja asentamalla Javan siitä. Tällöin asennus onnistui, vaikka päivitys netin kautta ei ollut toiminut.

    Nimimerkki 'nurmoosta' on ehdottanut palstalla myös tällaista vaihtoehtoa, josta itselläni ei ole kokemusta: http://www.download.fi/tietoturva/jarjestelman_puhdistus/javara.cfm
     
  4. bodomram

    bodomram Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2007
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kokeilin tuota ohjelmaa ja poistin sillä vanhemmat versiot.

    Ja kun asennan offline-versiota se sanoo : this software has already been installed on your computer. would you like to reinstall it? ja Kun painaa Yes = Tätä toimintoa voi käyttää vain asennetuissa ohjelmissa...

    Online-version asennus : DOWNLOADING INSTALLER, eli se ensin lataa sen asennusohjelman tms. Sitten tulee = this software has already been installed on your computer. would you like to reinstall it? Painaa YES = Tätä toimintoa voi käyttää vain asennetuissa ohjelmissa...
    ja jos painaa NO nii se sammuttaa asennus ohjelman ja java ei asennu.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Ilmeisesti Javan poistosta huolimatta rekisteriin on jäänyt jotakin, joka aiheuttaa ongelman. Helpointa taitaisi olla palauttaa järjestelmä tilanteeseen, jossa Java vielä toimi, jos tällainen palautuspiste on käytettävissä. Tietoturvasyistä Javan vanhan version käyttö ei muutoinkaan ole suositeltavaa. Jos järjestelmän palautusmahdollisuus ei ole käytettävissä, ainoa, mitä enää osaan ehdottaa on Ccleaner, ellet jo ole kokeillut sitäkin. (Asenna ja) aja siis Ccleanerin rekisterin puhdistustoiminto. Kun ohjelma kysyy, tallennetaanko poistettavat rekisteritiedot, vastaa yes/kyllä. Itse en ole koskaan kohdannut tilannetta, jossa Ccleaner olisi poistanut jotakin tärkeää, mutta rekisteritietojen kanssa kannattaa aina olla tarkkana ja valita tallennus. Kun tallennus on tehty, voit huoletta valita "poista kaikki valitut".
    -----Edit:
    Googlaamalla löytyi ilmeinen selitys ja ratkaisukin.
    Javan asennusohjelma tutkii ensin rekisteristä, onko koneella jo asennettu Java-versio. Jos kyseinen rekisteriavain löytyy, se yrittää ajaa vanhan asennusohjelman, siis sen, jonka poistit tuolla installer cleanupilla. Asennus ei onnistu ja virheilmoitus tulee, kun vanhaa asennusohjelmaa ei löydykään. Todennäköisesti Ccleanerkään ei osaa tätä korjata.

    Ensin tärkeä varoitus: Joudut muokkaamaan Windowsin rekisteriä ja siinä muokkauksessa tehty virhe voi johtaa kohtalokkaisiin ongelmiin tietokoneen toiminnassa. Lue siis ohjeet ensin tarkoin. Jos päätät kokeilla ohjeita, niin se tapahtuu tietenkin omalla vastuullasi. Itselläni ei ongelmasta ole kokemuksia, mutta neuvon tallentamaan järjestelmän palautuspisteen ennen jatkamista.

    Seuraavan sivun ensimmäisessä viestissä on linkki tiedostoon RemoveJ6U14.zip: http://forums.whatthetech.com/Java_Setup_Problem_t104537.html
    Purkamalla tämän ja ajamalla ohjelman RemoveJ6U14.reg voit kirjoittajan mukaan korjata kyseisen rekisteriongelman myös Javan myöhemmissä versioissa.

    Nyt kaikki on toivottavasti kunnossa ja voit asentaa uusimman Javan. (En tosiaan suosittele sitä vanhempaa versiota.) Mutta jos ei vieläkään onnistu, jäänee vain yksi vaihtoehto eli rekisteriavaimen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Runtime Environment poistaminen manuaalisesti regeditillä.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2009
  6. bodomram

    bodomram Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2007
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitti!!!

    Homma luisti ja Java pelittää taas.

     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  7. Dhrrz

    Dhrrz Member

    Liittynyt:
    27.11.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta minulla hieman mutkikkaampi ongelma kanssa javan parissa. Minulla käynyt myös sama systeemi kuin ylempänä, mutta kaikki javan asennukset onnistuvat täyisn normaalisti, (on joskus tullut tuo kyseinen teksti, mutta javan rippeet pystynyt poistamaan) mutta ohjauspanelista javan kohdalla vain "Sovellusta ei voi käyttää" -teksi pärähtää ruutuun. Kokeiltu on online ja offline versioita.. on koitettu JavaRalla poistatella.. ja kuten mainitsin Windows Clean Upilla. cmd:n kautta Ipconfig /flushdns, Netsh int ip reset ja Netsh winsock resetoiminen koitettu.. Käytössä siis Vista 64-bit.

    Muistaakseni olen myös eri bittisiä selaimia kokeillut tuloksetta. Apua kaivattaisiin nyt. Java 6-jre17 asentoi ja toimi normalisti, mutta sillä ei javapohjaiset pelit toimineet pätkimättä.. Missä siis vika kun satunaiset javat vain toimivat? Tai ei oikeastaan satunaiset, vain tämä yksi.
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
  9. Dhrrz

    Dhrrz Member

    Liittynyt:
    27.11.2008
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pääsääntöisesti käytän Mozilla Firefoxia? Muistaakseni olen myös ladannut ja koittanut mozillan 32-bit ja 64-bittisen selaimen, eikä tuntunut olevan vaikutusta?

    Tämän ongelman kanssa tosiaan olen paininut kohta vuoden
     
    Viimeksi muokattu: 02.01.2010
  10. hasl

    hasl Member

    Liittynyt:
    24.02.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    BODOMRAM. Mulla ihan sama ongelma, en vaan saa korjattuu, tai sit en ehkä saa irti kaikkea tästä postista, mut anyway. voitko kertoa mitä teit, että sait javan taas rullaamaan?

    taisiis oikeestaan mulla on enää tässä vain 1 ongelma; Ccleaner ei jostain syystä löydä tota removej6u14 tiedostoa?

     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2010
  11. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Onko Mozillasta 64-bittistä versiota?

    Kuitenkin, homma menee näin:

    A) Voit toki asentaa 64-bittisen Javan, mutta tietääkseni sitä tukee tällä hetkellä vain IE:n 64-bit versio.
    B) Voit asentaa 64-bittiseen Windowsiin 32-bittisen Javan, ja tätä käyttävät sitten loput selaimet, kuten Firefox, Opera jne.
     

Jaa tämä sivu