1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

PS3 media server ongelma

Viestiketju PS3 -osiossa. Ketjun avasi xcvv 13.09.2009.

  1. xcvv

    xcvv Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs, media server kyllä löytää ps3:sen. Ja pleikalla näkee kaikki kansiot koneelta. Muttakun alan katsomaan jotain videota, niin aluksi telkkari on mustana jonku aikaa ja sen jälkeen näkyy haluamani video, mutta se tökkii todella rajusti. Millä tämän voisi korjata? Mulla on Telewellin TW-EA400 modeemi härpäke jossa kumpiki on kiinni.
     
  2.  
  3. Kolm3

    Kolm3 Member

    Liittynyt:
    01.04.2008
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikä netti?
    Sulje kaikki muut internetyhteyttä käyttävät ohjelmat koneelta.
     
  4. xcvv

    xcvv Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    soneran 2M/512k tai 2M/1M en oo varma.
     
  5. Kolm3

    Kolm3 Member

    Liittynyt:
    01.04.2008
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  6. xcvv

    xcvv Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sama versio numero oli, mut pitää testata tuollaki.
     
  7. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Voisiko joku ystävällinen henkilö laittaa asetukset omasta, .mkv:tä pyörittävästä toimivasta media serveristä screen shottina tänne?

    Itsellä on ongelmia saada ne toimimaan. Pleikkari ilmoittaa, että tieto on vioittunut yms... Tektejäkään en ole saanut näkyviin vaikka ne on saman nimisinä samassa kansiossa viedoen kanssa.

    Screen shotit helpottaisivat asetusten kuntoon laittamista....
     
  8. Kolm3

    Kolm3 Member

    Liittynyt:
    01.04.2008
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    PS3 ei pyöritä mkv:tä. Tarvitset ohjelman jolla muuntaa mkv-tiedosto Plegen tukemaan muotoon. Itse käytän mkv2vob nimistä ohjelmaa.
    Linkistä pääset ohjeisiin: http://www.afterdawn.com/guides/arc...s_to_sony_playstation_3_ps3_using_mkv2vob.cfm
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2009
  9. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Mä oon kyl lukenu kuinka porukka on puhunu et mkv:t toistuu hienosti media serverin kautta... Ehkäpä ne on puhunu paskaa.

    Kiitokset linkistä, täytyy koittaa tuolla tavalla.
     
  10. marlee82

    marlee82 Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2007
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon just vasta alkanut käyttää ps3 media serveriä, joten hirveästi en teknistä tukea antamaan... Mutta mulla kyllä toimii mkv hd pätkät pleikalla subien kanssa.

    Jonkun verran tökkii, mutta johtunee hitaasta netti yhteydestä.

    Mutta siis mkv videot toimivat serverin kautta.
     
  11. zacksa

    zacksa Member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    playstation media server niminen softa kyllä osaa jakaa niin että .mkv myös näkyy pleikalla. pitää tosin olla NAT käytössä jos haluaa nauttia nykimättömästä kuvasta tuolla.
     
  12. xcvv

    xcvv Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikäs toi nat on ja miten sen saa käyttöön?
     
  13. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Laitappa marlee82 screen shotit kaikista media serverin asetus välilehdistä. Kiitos ;)

    Ois kiva saada ne asetukset kuntoon itellekin, kun itellä herjaa mkv:den kohdalla, että vioittunut tiedosto...

    Joku muukin voi laittaa jos mkv:t toimii!
     
  14. marlee82

    marlee82 Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2007
    Viestejä:
    141
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voin laittaa joko myöhemmin tänään tai sitten huomenna.

    Tosin mulla on kaikki asetukset niin miten ne on valmiina siinä ohjelmassa.
     
  15. niple

    niple Member

    Liittynyt:
    18.11.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    PS3 pyörittää mkv:tä jos käytät tuota ps3 media serveriä http://ps3mediaserver.blogspot.com/
    Tai itseasiassa tietokoneesi tekee tuon mkv luvun, pleikkari vain toistaa mitä kone on kääntänyt.
    Eli jos tietokoneessasi on mkv codec, niin saat näkymään mkv:t ps3 media serverin avulla PS3:ssa
     
  16. Kolm3

    Kolm3 Member

    Liittynyt:
    01.04.2008
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aa, selvä :) löytää kyllä näköjään mkv-tiedoston serverin kautta mut ei pyöri kunnolla. pätkii todella paljon. Noh mutta mitäpä tosta, ei ole iso homma muxata :)
     
  17. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tuolla kun muuntaa leffat pleikan tajuamaan muotoon, niin onko siinä jotain koko rajoitusta? 11,5 gigan pätkästä näkyy media playerin median jako toiminnon kautta vain 50 min noin yli kahdesta tunnista. Media server ei edes tunnista tuon ohjelman kautta tehtyjä videoita...


    Mulla ei ainakaan pyöritä. Voisko joku nyt laittaa ne media serverin asetukset näkyville niin muutkin saisi systeemit pelaamaan kiitos ;)

    Mikähän tossa mun media serverissä on oikein edes vikana, kun edes normaalit avit eivät näy ohjelmassa? Ei siis pysty valitsemaan mitään aveja, koska eivät näy kansioissa media serverillä kun koitan valita niitä....
     
  18. angelmoon

    angelmoon Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itseäkin tää homma vähän kiinnostais ja pätkimistä on ilmassa.

    Käsittääkseni kun PS3 Media Serverillä valitsee jonkuu hd720p.mkv tiedoston toistettavaksi pc:n kovolta, niin tuo pc kääntää .mkv tiedostoa koko toiston ajan ps3:lle ymmärrettävää muotoon, ymmärsinkö oikein???

    Jos näin homma on, niin mitä pc:ltä vaaditaa jotta tuo .mkv tiedosto toistuu pätkimättä ps3:n kautta? Ittellä joku vanha 3200+ prossu...???
     
  19. Puskae

    Puskae Member

    Liittynyt:
    07.02.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä ohje miten saada leffat pyörimään subien kanssa pleikkarissa.. itellä ainakin toimii ku junan vessa.

    Leffan pätkimisen saattaa aiheuttaa mm. Wlan (nettijohdolla modeemiin molemmat kiinni, sekä ps3 että tietokone), Tehon puute koneessa (paska prossu, paska fps)... sekä keturallaan olevat codecci asetukset saattavat aiheuttaa tökkimisen (ei kannata olla kovin montaa eriä codekki-päkkiä koneella yhtä aikaa..)

    En tiedä hyödyttikö mitenkää mutta onnea matkaan :)
     
  20. xcvv

    xcvv Regular member

    Liittynyt:
    04.08.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos kaikille.
    paska kone on luultavasti mun ongelma. pitää testata uusiksi, sitten kun saa tuon paremman koneen kuntoon.
     
  21. MoiMi21

    MoiMi21 Guest

    jos tietokone jaksaa pyörittää hd kuvaa, ni se siirtyy myös pleikkarillekkin. pleikka letkulla kiinni modeemiin, natti paikkaan, ni pitäs toistuu.
     

Jaa tämä sivu