1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Artec T3 kokemuksia?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi eftu 29.10.2007.

  1. eftu

    eftu Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen harkinnut Artec T3:n ostamista, mutta haluaisin kuulla käyttäjien kokemuksia siitä ensin.

    Minulla on 22" laajakuvanäyttö, jossa on VGA-liitäntä. Onko kuva suttuinen näin suuressa näytössä, vai pärjääkö laatu TV:lle, kun katson näyttöä 2 metrin päästä.

    Millaiset audioliitännät laitteessa on?

    Miten kaukosäädin toimii? Onko kantama hyvä, ja lukeeko laite infrapunasingnaalin hyvin?

    Ylen tekstitykset eivät huhujen mukaan laitteessa toimi. Jossain olen lukenut, että mikäli teksti-TV:n asettaa pois käytöstä, ne toimivat. Pitääkö tämä paikkansa?

    Jos on muita käyttökokemuksia, positiivisia tai negatiivisia, niin kertokaa toki.

    Kiitos etukäteen.
     
  2.  
  3. SimoPP

    SimoPP Member

    Liittynyt:
    04.12.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luultavasti sinulla on sama tavoite kuin minulla, eli että pitäisi saada digiboksista kuva lättänäytölle, eikä ratkaisuja ole paljon. Artecista ei ole kokemuksia mutta kyselin siitä joskus ja sanottiin että siinä ei näy Ylen tekstit. Tämä ongelma kai on poistumassa koska Yle aikoo laittaa tekstityksen samalla tavalla kuin muillakin.

    Minä tein lopulta sellaisen ratkaisun että tilasin videoadapterin neitin kautta Englannista Maplinista. Maksoi muistaakseni noin 150e. Kuva ei tähän astisilla kokeiluilla näytä hyvältä mutta noihin testeihin liittyi muita ongelmia, en ppäässyt kokeilemaan kuin huonolla komposiittivideolla. Luulisin että Svideolla saa riittävän hyvän kuvan, purkissa näyttää olevan yksinkertaiset mutta riittävät asetukset.
     
  4. Moolokki

    Moolokki Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2003
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eilen sain käsiini tuollaisen Artec T3 -digiboksin. En ollut kovinkaan toiveikas, mutta yllätyin iloisesti.

    Boksi on kytkettynä 19" LCD -näyttöön (4:3) VGA-kaapelilla. Kuvanlaatu on mielestäni oikein hyvä noin 2m katseluetäisyydeltä, ja odotusten vastaisesti myös YLE:n tekstitys toimii (kun sen ensin vain hoksaa kytkeä päälle asetusvalikosta). Äänet tulevat näytön omista kaiuttimista, joihin boksi on kytkettynä ihan tavallisella 3.5mm stereoplugilla. Kaukosäädin on selkeä, vaatii tosin tähtäämistä boksin suuntaan että kaikki käskyt aina menevät perille.

    Ei mitään pahaa sanottavaa tästä boksista. Edullinen tapa siirtyä myös makuuhuoneessa taulu-TV aikaan, siis jos nurkissä pyörii ylimääräinen LCD-monitori kuten minulla :D

    Tai no risuja sen verran, että boksin viritin voisi olla hiukan herkempi. Mukana tulevalla sisäantennilla on tosi vaikea saada näkymään kanavanippu B:tä ilman pikselöintiä (asun kaapelitaloudessa ja makuuhuoneessa ei ole antennipistoketta, siksi T-boksi sisäantennilla).
     
    Viimeksi muokattu: 03.01.2008
  5. eftu

    eftu Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni myös hyvät kokemukset nyt muutaman kuukauden päästä digiboksistani. Kaukosäädin ja tekstitysten näkymättömyys on huono puoli. Kuvanlaatu melko erinomainen, jopa laitteen omalla antennilla kaupunkialueella.

    Totesit, että Ylen tekstit saa jotenkin näkymään. KERRO MITEN!!!!! Minulla ne ei toimi teksti-TV:n kautta kunnolla, eikä mistään muualtakaan.. Onkohan meillä sama versio laitteesta? Kiitos paljon kun huomasit sanoa tuon tekstitysasetusjutun viestissäsi. :)
     
  6. eftu

    eftu Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Löysinpä asetuksen itsekin. Aiemmin sitä ei tosin ole ollut, siitä olen aivan varma.

    Nyt laitteen oma kaukosäädin ei varmaankaan riitä, sillä tekstitysten jokainen osa ei aina näy ja niissä on jotain pientä punaista pientä viivaa kirjaimien keskellä.
     
  7. Moolokki

    Moolokki Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2003
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on boksin firmware versio 1.23 CA.

    Yle:n tekstitykset sain toimimaan seuraavasti:
    Main menu -> System setting -> Language -> Subtitle language -> Finnish

    Teksti-TV:n tekstityksiä en ole edes kokeillut.

    Tekstitys ei ala näkymään kovinkaan nopeasti esim. kanavanvaihdon jälkeen. Tavallisesti menee pari-kolme, joskus jopa useampikin lause ilman tekstitystä ennen kuin boksi saa tekstistä kiinni ja se alkaa näkymään. Mutta kaikissa bokseissa taitaa olla loppujen lopuksi samaa vikaa...

    Minullakin teksteissä näkyy joskus jotain punaista yms. mutta ei häiritsevästi. Luulen että kuuluu asiaan :D
     
  8. eftu

    eftu Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitähän olen oikein ajatellut tätä kirjoittaessani. Tarkoitin laitteen omaa antennia! Ja tosiaan nyt muutaman käyttökerran jälkeen olen erittäin tyytyväinen että tekstit toimivat.

    Sitä voisin kysyä, jos joku on kokeillut T3:a eri kaukosäätimellä. Laitteen omalla kaukosäätimellä saa osoittaa tarkkaan digiboksia kohti, jotta kaukosäädöt pelittävät.
     
  9. Moolokki

    Moolokki Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2003
    Viestejä:
    155
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, boksin oma antenni ei oikein riittänyt antamaan minullakaan kunnon signaalia. Varsinkin kanavanippu B-pätki kuin juopon muisti.

    Ostin sitten Clas Ohlsonilta noin 17€ antennivahvistimen, ja nyt signaalin vahvuus on koko ajan reilun 70-80% ja laatukin on useimmiten yli 50-60%. Eli ei pätki enää kuin ihan satunnaisesti ja tekstitkin näkyy.
     
  10. eftu

    eftu Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla ongelma taas korjaantui kun kääntelin laitteen omaa antennia ja siirsin sen lähemmäs seinää.
     
  11. _Kk_

    _Kk_ Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2010
    Viestejä:
    330
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistäs tuon kyseisen värkin saisi nykyään tilattua ja mihin hintaan ku itsellänikin olisi tarvetta sille.
     
  12. Osku58

    Osku58 Regular member

    Liittynyt:
    22.03.2006
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
  13. _Kk_

    _Kk_ Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2010
    Viestejä:
    330
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mites tuosta saa äänet mihinkään (minulla siis näyttö jossa kajarit itsessään) ja tomiiko nykyisin ylen tekstitkin?
     
  14. Osku58

    Osku58 Regular member

    Liittynyt:
    22.03.2006
    Viestejä:
    256
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Johan se ääniasia on tuossa viestiketjussa selvitetty ja tekstitys on selvitetty myyjän sivuilla! Kannattaa lukea näitä tekstejä!!!
     

Jaa tämä sivu