1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Reitittimeen ei saada yhteyttä (tw ea510)

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi hape 10.10.2007.

  1. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on Telewell ea510v3 yhdistetty adsl modeemi ja wlan reititin. Netti toimii normaalisti, mutta en saa salausta päälle, kun en pääse muuttamaan reitittimen asetuksia.

    Kun kirjoitan selaimeen 192.168.0.254, ei löydy mitään. Olen kokeillut noilla Telewellin virallisilla ohjeilla, mutta yhteyttä boksiin ei ole saatu.

    ipconfig /all antoi oletusyhdyskäytäväksi 10.10.10.254 (olen taloyhtiössä), joten olisiko boksi jostain syystä siltaavassa tilassa? Osaisiko joku auttaa?
     
  2.  
  3. GLSii

    GLSii Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm... Eikös tuo 10.10.10.254 ole se reitittimesi osoite?
     
  4. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käyttöohjeessa, kuten myös telewellin sivuilla kehotetaan ottamaan yhteys osoitteeseen 192.168.0.254, eikä myöskään tuolla 10.10.10.254:llä päädytty mihinkään. Muita ehdotuksia?
     
  5. delffi

    delffi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2007
    Viestejä:
    941
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko reitittimeen muutettu admin salasana? Jos ei, voi olla että joku on mennyt configuroimaan reititintäsi wlanin kautta ja muuttanut reitittimen IP:n ja adminin salasanan.

    Jos et ole sen kummemmin säätänyt reititintä niin voit boottaa sen huoletta. Reitittimen takaa / alta löytyy nappi [Reset], pidä sitä hetken pohjassa. Laite palautuu alkuperäsiin asetuksiin. Tämän jälkeen syötä selaimeen reitittimen IP ja muuta adminin salasana, samalla pääset säätmään wlanin salaukset yms. asiat.

    Reitittimen IP on milloin mikäkin, riippuu valmistajasta ja mallista. Minulla default osoite on 192.168.0.1 reitittimelle. Voit varmistua tästä osoitteesta selaamalla valmistajan sivuja. Kun löydät mallisi sieltä, kertoo se IP:n , adminin loginin ja salasanan. Se saattaa olla muotoa login: admin pass: [tyhjä]. Mutta telewellin sivuilta löydät nuo.

    EDIT!
    Etsin tiedot sinulle.
    1. Pidä resettiä pohjassa kunnes valot välähtää
    2. Reitittimen default IP on 192.168.0.254
    3. Adminin login ja salasana.. login: admin pass: admin

    noin julkista tietoa se on ;) joten MUUTA salasana!
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2007
  6. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri noin olen yrittänytkin tehdä. Resetoitu on useita kertoja, mutta ei toimi niin ei. Tuolla ip osoitteella ei löydy mitään, vaikka sen selaimeen olen laittanut useita kertoja.

    Vaikuttaako mitenkään, kun mulla on tuossa adsl-boksissa vielä kiinni homepna-sovitin, jonka kautta siis nettiin menen? Sekä tietokone, että homepna ovat kiinni adsl boksin ethernet paikoissa.
    (halusin langattoman netin, ja vuodenvaihteessa taloyhtiö siirtyy adsl:ään, sen takia tällainen systeemi.
     
  7. bongart

    bongart Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2005
    Viestejä:
    222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun pistät Telewell reitittimen adsl-verkkoon kiinni niin alkaa pelittää. Nyt sinulla on tämä värkki niin nurinpäin kytkettynä ettet pääse kiinni siihen helposti millään. Saat todenäköisesti IP-osoitteen taloyhtiön DHCP-palvelimelta et Telewellin DHCP-palvelimelta!

    Käytä kiinteätä IP-osoitetta tietokoneessasi niin pääset kiinni asetussivuun:
    http://www.telewell.fi/ohjeet2.php?id=200


    Huomioi myös tämä:

    * Mikäli laitteen resetoi laitteen takana olevasta reset-painikkeesta (painetaan n. 25 sek. eli kunnes valot käynnistyvät uudelleen), muuttuu laitteen tila seuraavasti:
    - Mikäli laite on ollut type 1 -tilassa, muuttuu se type 0 -tilaan
    - Mikäli laite on ollut type 0, 2, 3, 4, 5, 6 tai 7 -tilassa, muuttuu se type 1 -tilaan

    http://www.telewell.fi/ohje.php?ohje=466
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2007
  8. Topi1234

    Topi1234 Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    322
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli onko sulla se kone suoraan kiinni siinä Telewell Boxissa? jos ei kokeile liittää vain kone siihen boxiin ja päästä sitten asetuksiin, eli ota kaikki härpäkkeet irti ja liitä boxi koneeseen ja virtajohto seinään , ja sitten kokeile mennä boxin asetuksiin. Onnistuuko?
     
  9. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kerran törmäsin sellaseen että ei päästy koneelta tuonne Telewelin asetuksiin ja ongelmaksi paljastui että internet-yhteyksissä oli laitettu proxy, välityspalvelu päälle.
     

Jaa tämä sivu