Minkämerkkinen virtalähde kannattaa ostaa? Mielellään ATX2.2 . Onko OCZ hyvä merkki? Pitäis olla 600W-700W.
Itse ostaisin Corsair HX520W tai HX620W virtalähteen. http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html Ei kyllä noissa OCZ virtalähteissäkään mitään vikaa ole kun tuota awards kohtaa katselee. http://www.ocztechnology.com/produc...cz_gamexstream_power_supply-nvidia_sli_ready_
tuohon riittää esim. jo antec neohe 430 malli, mutta jos kerran meinaat tuollaista summaa käyttää, suosittelen antec neohe 550 mallia. kysymys vain kuuluu miksi ostat tuon evga 8800gtx kortin?? sehän on kaikkein kalleimpia mitä 8800gtx:iä on. esim. club3d 8800gtx on n.70e halvempi,,,
Tuo Evgan kortti on valmiiksi kellotettu. Enkä välttämättä osta sitä, se oli vaan esimerkkinä. Otan varmaan ton Corsairin virtalähteen.
mutta ei sitä kellotettua kandee ostaa ja maksaa siitä 70e enemmän ku sen voit tehä ilmaiseksi itsekin. voit itse muokata sen biosin miten haluat ja kyllä se kortti sen tehdas kellotuksen verran kestää eli corea 575->620mhz ja muistit 1800->2000mhz. korttihan on täysin sama niin komponenttien kuin jäähyn osalta.
"joo takuu 10v meinaatko pelata vielä sillä kortilla 5 vuoden päästä " Itse aion ainakin ja sen tähden ostin laatua!!
Näytönohjaimen takuu tuskin menee jos sitä kellottaa, koska kukaan ei tiedä että sitä on kellotettu. Sama pätee muihinkin osiin, ellei ole liikaa jännitettä tai huono jäähdytys.
Menee se, jos laitat vaikkapa ATT:sta päälle sen asetuksen joka boottaa niillä kelloilla, mitkä siellä on. Jos kone ei käynnisty enää sen jälkeen, niin fakissa olet.Mitään ei voi tietääkseni tehdä siinä vaiheessa.
Aattelin kyllä alunperin kysyä niistä virtalähteistä, mutta puhutaan sitten näyttiksistä ... Mitä hyötyä tuosta kellottamisesta edes on, kerta tuo on tällä hetkellä paras näyttis?
Puhutaan virtalähteistä eli onhan noiden Corsain ja OCZ:n lisäksi paljonkin hyviä eli Seasonic, mainittu NeoHe, Aopen, BeQuiet, Fortron, Zalman, Silverstone...listaa voi jatkaa monillakin vielä ja kaikilla tietääkseni löytyy ainakin 600 W malli... OT:"Mitä hyötyä tuosta kellottamisesta edes on, kerta tuo on tällä hetkellä paras näyttis?" Kuuluisi oikeastaan tuonne näytönohjain puolelle,mutta... saahan sen paremmaksi vielä kellottamalla.Itse en harrasta, mutta jotkut.
Jos kellotat näytönohjainta vaikka Atitoolilla, niin siitä ei jää MITÄÄN jälkeä itse korttiin, tuo olisi varmasti estetty jos se ei olisi suotavaa. Joissakin korteissa on ollut esto kellotuksille. Se hyöty että tehoa ei ole KOSKAAN liikaa. Esim. oma x1900xt jaksaa hikisesti pyörittää pelejä tyydyttävillä asetuksilla, itse asiassa kellotaajuudet ovat XTX mallin tasolla. Entinen x800pro-vivo oli vakiona 475/450 ja 12 liukuhihnaa-->modit, bios, vesijäähy--> 640/600 ja 16 liukuhihnaa.
windows kyllä käynnistyy koska alkuperäiset kellot ovat käynnissä niin kauan kunnes att käynnistyy wintoosassa. sen pystyy estämään painamalla heti kun wintoosa on käynnistynyt ctrl-alt-del ja lopettamalla heti atitoolin kun se käynnistyy, jolloin asetukset palautuvat normi kelloihin. kuitenki todennäköisesti ruudulla näkyy viivoja mutta silloin pystyt säätää atitoolista kellot pienemmille. voi olla että joutuu jonku kerran tekee ton koska näyttö sekoaa todella helposti. sen vuoksi kannattaa laittaa ne asetukset automaattisiksi vasta kun tietää että ne toimii.