Käytössä Vista Ultimate. Ongelmana on, että koneelle jossa vista on asennettuna ei pääse muilta verkon tietokoneilta mitenkään. Olen koettanut selata winkun ohjetta läpi mutta kaikki ohjeet tuntuvat viittaavan windowsin sisäisten käyttäjätilien luomiseen ja muokkaamiseen. Virheviestinä tällainen: xxxxxx -ei ole käytettävissä. Käyttöoikeutesi eivät ehkä riitä verkkoresurssin käyttöön. Ota yhteyttä palvelimen järjestelmänvalvojaan oikeuksiesi selvittämiseksi. Kirjausvirhe: käyttäjätilin rajoitus. Mahdollisia syitä: tyhjä salasana ei ole sallittu, kirjautumisaika on rajoitettu tai käytäntörajoitus on voimassa. Toivottavasti jollakulla on kokemusta näistä lähiverkko-ongelmista sillä muutaman tunnin olen tässä pyrkinyt ongelmaa ratkomaan ja alan olla hieman epätoivoinen.
Oletko kokeillut laittaa Network and Sharing Centeristä file sharingin päälle, public folder sharingin päälle, ja password protected sharingin pois päältä? Sitten toinen, mikä voi mättää, on Windowsin palomuuri. Itselläni oli tänä aamuna valtava taistelu, että sain Messengerin yhdistämään nettiin. Ei meinannut lähteä millään se palomuuri pois päältä.
Molemmat file sharingit on päällä, mutta tuota password protected file sharing -kohtaa en ole löytänyt. Mistä se pitäisi saada poistettua? Palomuuriakin olen kokeillut sammuttaa, mutta ei ole auttanut. Edit: Joo. Löytyi tuo password protected juttu ja lähiverkko alkoi toimimaan välittömästi. KIITOKSIA AVUSTA. Ihme sokeutumista kun en itse huomannut valikkoa vaikka koko päivän räpläsin. =S