1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Luotettavin tapa ADSL-nopeuden mittaamiseen?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi valokaari 10.10.2006.

  1. valokaari

    valokaari Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuntuu että googlella löytämäni ulkomaiset nettinopeuden mittarit antaa jokainen eri tuloksia. Yhteyteni on Soneran 24meganen, tai pitäisi olla.
    Ensimmäiset mittauskerrat näyttivät 13-10megaa, nyt on enää 1.6-3megaa. Voiko tää olla totta? Miten varmistan asian, ennen kuin menen haukkumaan maan rakoon? Eilen avettu yhteys, modeemina uusi TeleWell TW-EA716 v2.

    Kiitos etukäteen vastauksista!
     
  2.  
  3. janne59

    janne59 Active member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    1,041
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. DimaWee

    DimaWee Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2003
    Viestejä:
    724
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ittellä on toi 8/1 latausnopeus 800kt/s...

    Mutta tossa ADSL2+ 24megasessa yhteydessä on se että sen ilmoitettu MAHDOLLINEN maksiminoupeus on tuo 24megaa tähän vaikuttavat mm. kaapelointi ja lähimmän jakajan etäisyys... Ja noihin netti mittareihin ei oo hirveesti luottamista paras tapa saada tietää liittymän nopeus on ladata vaikka joku linux distro Bittorrent ohjelmalla (millä mahd. paljon jakajia) niin siitä näkee että paljonko kaista antaa sisäänpäin...
     
  6. valokaari

    valokaari Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö tuo verkkoasennuspaketti tule SP2:n mukana? Käyttis on XP Pro jossa on SP2.
    Kiitos kaikille vastauksista! ASP lupasi tarkastaa saadaanko nopeutta nostettua mutta jos ei niin liittymä vaihdetaan 8M liittymäksi, ettei tarvii maksaa 10M liittymästä 24M liittymän hintaa.
     
  7. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Verkkoasennuspaketin lataamisella vain testataan hyvin liittymän latausnopetta, sitä ei siis tarvitse asentaa!

    Eli tuo on paras nettinopeuden mittari, jos haluaa tietää sisääntulevan kaistan todellisen nopeuden (kunhan ei samalla lataile mitään muuta).
     
  8. valokaari

    valokaari Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, juu! Nyt käsitin, alku oli reilut 1800kt/s ja lopussa oli 1534kt/s mikään muu lataus ei kyllä ole näin nopeasti tullut, peliplaneetalta tuli vain 205kt/s.
     
  9. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Latausnopeuteen vaikuttaa tietysti myös nopeus, jonka serveri sallii jolta ladataan tiedostoa.
     
  10. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @valokaari
    Alkunopeutta ei tartte huomioida. Sinulla on 24M liittymällä luultavasti maksimissaan 1.5 Mt/s latausnopeus eli ihan hyvä.

    @Jake
    Sen takia MS:n tiedostoilla latausnopeus on helppo testata, koska MS:llä normaalisti riittää kaistaa. Minä olen ladannut sieltä 3 vuotta sitten 2.7 Mt/s nopeudella, lähin MS:n serveri sijaitsi silloin Tanskassa.

    edit: Latausnopeuden testitiedosto nopealta MS:n palvelimelta.

    8M liittymällä latausnopeus on max 850 kt/s
    12M liittymällä latausnopeus on max 1.25 Mt/s
    24M liittymällä latausnopeus on max 2.5 Mt/s
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2006
  11. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Juu, niillä on aika nopeat kaistat. Siinä olet oikeassa..
     
  12. valokaari

    valokaari Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2006
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin, monenlaista vikaa ja päivitystarvetta oli palvelun tarjoalla eivätkä 24M:n liittymää pysyty edes antamaan, eli liittymä vaihdettiin 12M liittymäksi ja nyt SP2:n imuutus oli 1,18Mt/s, eli taitaa olla ihan tyydyttävä nyt, jos se siinä pysyy.
    Kiitos kaikille vastanneille!
     
  13. Damakex

    Damakex Member

    Liittynyt:
    03.12.2006
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu olen aika nobo tämän netin kanssa mutta kun tilasin 8 megasen netin ja tuli viesti että mulla pitäs olla se niin mun tuola alareunassa näytää että mulla on vielä 1 meganen :S

    mitä teen? :D
     
  14. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Missähän ihmeessä näet sen olevan megainen?
     
  15. kopteri63

    kopteri63 Member

    Liittynyt:
    31.10.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikäs mulla vikana vai onko vikaa lainkaan? Modeemi Telewellin TW-EA501 v3 näyttää spekseissään, että vastaanottonopeus on 19472 kbps, nettimittarilla mitattu nopeus on 12.8Mbit/s. Mistä mahtaa tuo ero johtua? Yhteyttä mitattaessa muita nettiyhteyksiä ei ollut, paitsi Avast virustorjunta. Jos nyt kutsun Soneran asentajan tutkimaan yhteyden toimivuutta, mittaako hän linjan nopeudeksi laitteillaan tuon 19472 ja kertoo, että laitteissani on jotain vikaa ja 80 € kiitos. Olen kokeillut yhteyttä toisella modeemilla ja uusilla johdoilla, ei vaikuta asiaan.
    Tuolta nopealta MS:n serveriltä tavaraa tuli n. 1.6 Mt/s
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2007

Jaa tämä sivu