1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

XPCOM Event Receiver, MsMpEng.exe

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi alias90 13.04.2006.

  1. alias90

    alias90 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli Windows xp herjaa joka sammutuksen yhteydessä, että ei pysty sulkemaan ohjelmaa XPCOM event receiver. Mikä ohjelma tämä mahtaa olla? Entä MsMpEng.exe? Se ilmaantuu järjestelmän käynnistämänä kun katsoo Task Managerilla. Kiitos vastauksista etukäteen. :)
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    => kyllä!

    Itse testasin tuota pari päivää sitten. Ennen tuo oli joku MS Antispyware remover tjsp. Nyt MS on sitten lisännyt tuohon kaikkea "kivaa" lisää ja nimi muuttunut Defenderiksi. Softaa siis kokeilin ja lähti pois samantien kuin nato-ohjus => olihan tuo kai ihan "ok" softa, MUTTA en saannut estettyä sen käynnistymistä mitenkään (helposti). Testasin msconfig-komennolla, poistin ruksit ym. Silti buutin jälkeen kyseinen exe "kummitteli" task managerissa.... Lisäksi olen lukenut että tuo update tökkii ym. Joten softa jota en pysty "hallitsemaan" => softa jota en tarvitse. Minulla on eri spywaren poisto softia, palomuuria ja av-softa.. Mut tulihan testattua ja "huonoksi" havaittua (mm. ei löytänyt mittään uutta vrt. "muut" spywaren poisto softani).
     
  5. alias90

    alias90 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiennytkään, että windows defender pitää MsMpEng.exe ohjelmaa yllä. Eli tuota XPCOM:ia ei saa sitten mitenkään pois? Se on oikeasti todella häiritsevä.
     

Jaa tämä sivu