1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Epson Stylys C82 ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Oscar_X 20.11.2005.

  1. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo ei tuolla SSC Service Utilityllä voi kuin "pysäyttää" että ei tyhjene (ei auta mitään kun on jo tyhjä)...

    No pitää katsella paljon nuo vehkeet uutena maksaa, saattaa olla että pistän privaa jos kerran oikein halvalla myyt =)
     
  2.  
  3. Rapi2

    Rapi2 Regular member

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    782
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt menin liikkeen ohi, nimi on Mustepiste.
     
  4. ERkkki

    ERkkki Member

    Liittynyt:
    28.02.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tjoo o. Mul on noin vuoden vanha epson stylus c66 ja siitä loppu värit. Noh menin kauppaan ostamaan uuden mustan värin jonkä jälkeen totesin et tarviin ne muutki värit koska toi ei muuten tulosta mitään :p. Tämän jälkeen asensin värit ja totesin että tämä tulostaa tyhjää, pähkäilyn jälkeen tutustuin tähän foorumiin ja kirosin koko koneen aika kiitettävästi. Elikkäs aattelin ostaa jonkun hyvän printterin mikä TOIMII oisko ehdotuksia?
     
  5. lommi

    lommi Regular member

    Liittynyt:
    29.10.2004
    Viestejä:
    220
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No p...kle,tää threadihan on vielä hengissä.Osta Eki Canon.

    Asiaan,eli,kyllä toi mun puolustuspuhe meni nyt hukkaan tossa aikaisemmin.Nyt oli aika kauan käyttämättä CX 5400 ja meni tulostuspäät tukkeeseen ja eihän sitä saa millään ilveellä tulostamaan enää yhtään mitään.

    Yhteenvetona pitää sanoa että,miten ihmeessä tämmönen firma voi vielä olla hengissä kun myyvät käytännössä kertakäyttölaitteita kalliiseen hintaan?

    Ja Sikarippa...olit oikeassa.
     
  6. Patrik28

    Patrik28 Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Älkää ihmeessä käyttäkö vettä puhdistukseen, se ruostuttaa osat kirjoituspäässä, eikä muutenkaan tee hyvää elektroniikalle. (Hätätapauksessa tislattu vesi on parempaa)

    Jos niin ikävästi on käynyt, että pää on kuivanut, eikä aukea, niin uusia saa huollosta, suolaisella hinnalla.

    Yhden Epson 680:n olen tuhonnut inkklubin patruunoilla ja se oli sen loppu. Nyt käytän Canoneita ja täytän patrunat itse. Erityisen kätevä tämä nykyinen I965, kun lukee optisesti musteen tason.

    Edit. Niin tuossa Epsonissa oli vielä yllätys uudessa paketissa; puoliksi käytetty musta patruuna.
     
    Viimeksi muokattu: 06.03.2006
  7. Sikarippa

    Sikarippa Member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näköjään tähän ketjuun tuli vielä henkeä :) - tosin kuin vanhoihin Epsoneihin :D

    --

    Vinkki 'ostakaa uudet tulostuspäät' on pirun hyvä, mutta sekään ei toimi Epsoneihin. Niitä ei käsittääkseni ole edes myynnissä (?), ja vaikka olisikin niiden vaihto on ihan HIRVEÄ operaatio. Yritin ottaa C82:sta kirjoituspäät irti (puhditusta varten) ja käytin operaation ainaskin pari tuntia. Koneen rakenne on sellainen, että aivan KAIKKI pitää purkaa alkaen tapista/akselista jonka varassa kirjoituspää liikkuu. Eli jos vaikka Epsonin merkkihuolto ko. operaation tekisinkin niin hinta on aivan varmaan kovempi kuin tarjoustulostin (tai vaikka kaupan kalleinkin.

    Onkohan nykyaikaisissa tulostuspäissä ruostuvia osia ??? Olen käsitttänyt, että tulostuspäät tehdään nykyään mm. pietsokiteillä jotka säätävät nesteen virtausta. Mikseivät sitten alkuperäiset nesteet ruostuttaisi päitä ?

    --

    Itse ostin Canon:in Pixma tulostimen ja tyytyväinen olen ollut (toistaiseksi):

    + Halpa
    + Ei tukossa (ei todista vielä mitään..)
    + Irroitettavat/vaihdettavat tulostuspäät
    +++ HELPOSTI täytettävät säiliöt
     
  8. lommi

    lommi Regular member

    Liittynyt:
    29.10.2004
    Viestejä:
    220
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heh,tilasin just aikasemmin illalla Hobby Hallista Canon Pixma MP150(mikrobitin testivoittaja)monitoimikoneen.
    Siel on meneillään jotkut hulabaloot ja toi oli hintaan 79€ musteineen.
    Toivotaan et Canon ei olis kertakäyttölaite.
    Onko kukaan käyttänyt noi epsoneita huollossa,paljonko maksaa?

    ps.jos ostais originaalimusteet inkclubista epson cx5400 malliin se maksais ~ 99€ eli tolla hinnalla sais aina uuden Canonin ja jäis vielä 20€ taskurahaa.
     
  9. Hurlumhei

    Hurlumhei Regular member

    Liittynyt:
    01.10.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostinpa minäkin ink clubin patruunat kun sain vielä yhden ilmaiseksi. Sen jälkeen ei enää toiminut väripatruuna. Koneen puhdistustoimenpiteet kymmenenkään perättäisen yrityksen jälkeen eivät palauttaneet hyvää kirjoitusjälkeä.Kun en osaa "räplätä" näitä laitteita olen sen jälkeen ostanut (hirveän kalliita)alkuperäisväripatruunoita.
     
  10. Patrik28

    Patrik28 Regular member

    Liittynyt:
    07.11.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sikarippa, en puhunut musteesta, vaan vedestä (yleisesti kraanavedestä). Musteet eivät ole epäpuhtaasta vedestä tehtyjä, vaan niissä on jotain alkoholi tms pohjaista, joka kuivattaa musteet paperille. Ne eivät ole sama asia kuin vesi, vaikka jotkut ovatkin vesiliukoisia.
    Ehkä uusissa tulostimissa on pitsokiteet, vanhemmissa ei ainakaan.
    Mutta Epsoneihin saa uusia päitä huollosta, tosin tulostin pitää purkaa lähes kokonaan atomeiksi.

    Canonit eivät toisiaan ole kertakäyttöisiä, kokemuksesta voin sanoa. Edellinen bjc4000 palveli yli 10v ja nykyinen mustesuihkukopiokone CLC10:llä on ikää jo lähes 20v.
     
  11. Sikarippa

    Sikarippa Member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Epäilen vieläkin, että niissä missään malleissa (paitsi ehkä tosiaan 20 v vanhoissa :D ) olisi käytetty ruostuvasta raudasta tehtyjä tulostuspäitä. MUTTA en tätä varmaksi tiedä, ja uskon toki että puhdistus kannattaa tehdä puhdistusnesteellä (joka on muutenkin tehokkaampaa).

    Näin tämän vesivinkin verkossa ja testasin sitä koska olin aika varma, että omassa koneessa oli pietsokiteistä tehdyt päät. Purin konetta aika paljon (mm. koppa pois) jolloin suttaaminen oli *jossain määrin* hallitumpaa. Otin KIEHUVAA vettä (eikö kraanavesi nyt melko puhdasta ole ??) ja painoin sitä ruiskulla tulostuspäiden läpi niin kauan kuin väriä tuli. Epsonin pohjassa (siinä osassa jonka yli pari menee) on tätä operaatiota (?) varten reikä, josta neste valui *siististi* tiskipöydälle. Lopuksi rassasin päät vielä oikella puhdistusnesteellä.

    Itseasiassa näin verkossa sellaisenkin vinkin, että ottaa tulostuspäät irti ja KEITTÄÄ (=pitää kiehuvassa vedessä) niitä jonkin aikaa. Tätä en testannut itse (koska en jaksanut tapella niin kauan, että olisin saanut niitä irti)
     

Jaa tämä sivu