1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Medion MDC 4400 PVR - PC

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi COBHC 06.08.2005.

  1. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokoa sillä on vähän yli kaksi megaa, ja en muista mistä sen aikoinaan löysin.
    Mutta, laita YV:tä, niin lähetän sen paketin sulle.
     
  2.  
  3. sheme69

    sheme69 Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Ostin division 4700 ja yllätys yllätys ongelmia on tekstityksen kanssa. Enkä nyt kaipaa jälkiviisautta vaan mahdollista apua. Eli ongelmia on, kun siirrän tiedostoja PC:lle, tekstit häviää. En ole kokeillut kaikkien kanavien kanssa, vaan MTV3 Scifi ja sarja kanavat. Noilta kun tulee vanhoja hyviä sarjoja joita haluan lapsilleni esitellä. Eivätkä onnettomat vielä kykene englanniksi seuraamaan.

    Olen yrittänyt vaikka mitä, eli esim tällä palstalla esiintyneitä ohjeita ProjectX:lle jne. mutta tekstejä ei vaan löydy.... Tiedän kyllä että scifi sarjoihin löytyy tekstejä netistä, mutta koen sen viimeiseksi mahdollisuudeksi.

    Siis jos joku on onnistunut tekstien siirrossa voisitko laittaa ohjeet tähän. Minulla on uusin versio PX:stä jne. käyttis on XP. Eli apuja kaivataan... Siis nimenomaan noiden kahden kanavan kohdalla.
     
  4. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole kokemusta (tai siis näkemystä..) moisista kanavista, mutta mikäli nekin käyttävät DVB -tekstitystä niinkuin YLE:kin, niin sitten keino löytyy.
    Sitä en tiedä, onko muita konsteja kuin tuo tietty PJX versio.

    Mutta minä siis teen sen lyhyesti näin:

    - USBExplorerilla siirrän PC:lle, siis pelkkä siirto ilman muunnosta
    - PJX (v0.90.04.00.b15-20070325), "Strip Medion to separate pes" toiminnon jälkeen leikkaan ja sitten demux
    - DVDAuthorGUI:lla valmistelen DVD:lle polttoa
    - NTI:n CD&DVD makerillä poltan tuotoksen
     
  5. soulman63

    soulman63 Member

    Liittynyt:
    15.01.2008
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Herra Murphy taitaa asua meillä :)

    Nyt kun sain kyseisen version ProjectX:stä (kiitokset!), serverikin oli ylhäällä. Alla suora linkki mistä ladata kyseinen ilmeisimmin ainoa toimiva versio (siis missä on "strip Medion to separate pes"

    LINKKI

    Löysin kyseisen täpän ohjelman etusivulta, kyseinen muokkaamaton tiedosto aktiivisenä, hiiren oikealla napilla valitse "strip.." Demuxauksen jälkeen kansiosta löytyi seuraavat tiedostot; xx.apes, xx.aux1, xx.vpes, log.txt, xx.m2v ja xx.mpg2.

    Se varsinainen sub (tai vastaava) jäi vielä puuttumaan, jotain lienee vielä pielessä.. vai onko noista päätteistä joku subi?
     
  6. Ohramies

    Ohramies Member

    Liittynyt:
    28.08.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Testatkaapa tätä division/vision/finnsat/medion käännöspakettia: http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=1049375&postcount=520

    Sen kanssa homman nimi on siis että siirrät explorerilla tiedostot kovalevylle sa syötät ne failit sellaisenaan ilman mitään konvertointeja sille skriptille.

    Tämän jälkeen normaali demux projectx:n kanssa ilman preprocessia ja subienkin pitäisi kulkea mukana ylen ohjelmissa.

    Tuossa viestissä vielä "oikeat" asetukset projectx:lle. http://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=1048362&postcount=516

    Huomaa että projectx nimeää ne tekstitystiedostot muotoon leffa.sup.sub joka on pielessä. Nimeä ne muotoon leffa.sub niin pitäisi alkaa toimia.

    Ja obs, mä tein sen frontend-skriptin, itse käännöspalikka on Lapin käsialaa.
     
  7. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve ja kiitos.
    Latasin zipin, pari eri kertaakin, mutta en saa sitä puretuksi.
    Millä tai miten se pitäisi purkaa?
    Joko mä oon kädetön, tai sitten siinä on joku vika?

    Jari
     
  8. sheme69

    sheme69 Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep. Sain kuin sainkin lähes kaiken toimimaan, vaikka hermot meinas mennä, enkä oikein vieläkään tiedä missä mätti. Kiitos vain Lapille ja ja Ohramiehelle hienosta ohjelmasta, toimi hyvin. Nyt on vain yksi pieni ongelma :} teksitit on erillisenä tiedostona, tarkistin asian DVdsubeditillä. No sitten menin ja poltin levyn nerolla (Pokka pitää joku jakso) videotiedosto olin tehnyt dvdshrinkillä. No sitten ei kun katsomaan dvd:tä. Soitin näytti hienosti tekstit n. 2 min ja sitten tekstit katosivat ja se siitä. PC:llä koitin useampia ohjelmia ja yhdelläkään tekstit eivät näkyneet. Eli minkä teen väärin kun tekstin noin katoaa....
     
  9. Ohramies

    Ohramies Member

    Liittynyt:
    28.08.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ei töistä ole kädenulottuvilla ohjelmaa jossa olisi ylesubit mukana mutta se subitiedosto on siis kolmessa palassa joiden päätteet on .idx, .sub ja .ifo .. Tuota päätettä lukuunottamatta niillä pitäisi olla sama tiedostonimi kuin itse demuxatulla videopätkällä.

    En osaa ottaa kantaa dvd-authorointiin kun en ole ikinä sellaista harrastanut. Tuolta oppaat-puolelta löytyy kuitenkin siihen ohjeita. Itse konvertoin kamat xvideiksi.. Xvidien kanssa ne sub-tekstit toimivat ihan sellaisenaan kunhan on ohjelmisto kohdallaan.

    Windowsin pitäisi kyllä ihan itse osata purkaa se zippi kun sitä oikealla hiirennapilla suostuttelee.
     
  10. sheme69

    sheme69 Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okei. Taidan olla so sekaisin kaikesta lukemisesta. Voisitko kertoa mihin muotoon demuxaat projectx:llä ja millä ohjelmalla sitten konvertoit tavara xvideiksi eli kyllä se minullekin käy. Jaksan kyllä itsekin selvitellä aika paljon, mutta nyt tuntuu hullun hommalta, jos joku itseäni viisaampi on jo hommassa onnistunut.

    Kävin jo lukemassa aikaisemmin tuolta dvdplaza asetukset tuolle PC:lle ja niiden pitäisi olla kohdallaan, mutta mitään .idx tiedostoa ei ulos tule, muut kyllä.
     
  11. Ohramies

    Ohramies Member

    Liittynyt:
    28.08.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Xvid-kompressointi on aika äkkijyrkkää hommaa vasta-alkajalle ja jos ei ole telkkarissa kiinni joku purkkia joka osaa niitä toistaa lähiverkon yli niin ei taida olla vaivan arvoista. Joka tapauksessa käytän AutoMKV:tä.

    Noista teksteistä sen verran että ne .sup -tekstit (joka on siis eri formaatti kuin .sub) ovat "ihan yhtä hyviä" kuin .sub -tekstit jos dvd-polttosofta niitä vaan tukee. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=68673
     
  12. Flatti

    Flatti Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En saanut sitä zippiä purettua toisellakaan koneella, täytynee perehtyä joskus paremmalla ajalla.
    Onko joku muu saanut ton linkin takana olevan zipin purettua?
     
  13. sheme69

    sheme69 Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen saanut ton zipin avattua ja ko ohjelmakin toimii ihan ok. Mutta osaisiko joku auttaa tuon jo aiemmin mainitsemani ongelman kanssa elikäs. Saan kyllä tekstitiedoston erilleen ja sielä on jopa kaikki teksti tallella kun sitä subedit kanssa katselee. Mutta kun sitten yrittää tehdä DVD:n homma ei pelaakaan, osa teksteistä on hävinnyt tai ne vain vilahtavat kuvassa. Olen kokeillut aikas monta Authorointi ohjelmaa (Rejig, Authogui, muxman jne) ja hermot alkaa mennä.

    Itse olen sen verran saanut pähkäiltyä, että vois johtua jossain määrin ajoituksesta. Sillä Jos ohjelman kääntää Divisionin omalla softalla kuva ja ääni on hyvä. Mutta kun käyttää PX:ää ja muita softia välissä kuva töksähtelee vähän ja siinä voinee tulla ajoitus virheitä jotka vaikuttavat sitten tekstitykseen. Kyse ei siis ole Ylen ohjelmista,vaan MYV3 paketin maksullisista ohjelmista.

    Asetukset yms olen kokeillut myös aika monta kertaa erilaisilla versioilla, joten jos joku on saanut homman pelittämään noilla MTV3sarja yms kanavilla ottaisin vinkkejä mielelläni.
     
  14. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yllätys yllätys, Medion päivitti itsensä kaapelista ensimmäisen kerran tänään. Versio 1.64. Ainakin alku sujui hyvin, värit ja tekstit mukana heti alussa. Ainoa moka? toissa viikolla, kuplan nauhoitus ohjelma oppaan mukaan. Tulos 0 minuuttia, eli nauhoitus löytyi ohjelma kirjastosta, mutta ohjelmaa ei.
     
  15. teuvo2

    teuvo2 Member

    Liittynyt:
    21.01.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  16. ffc

    ffc Member

    Liittynyt:
    27.01.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulle tuli kanssa päivitys ja sama ongelma ilmeni..nyt tänään huomasin seuraavaa..kaikki pelittää hyvin, mutta kun yritän katsoa canal+ first, hits ja action kanavia, ei kuulu ääntä..muilta canaleilta kuuluu! Ja kun yritän lisätä ääntä tulee Tiedotus: Ääni toiminto ei valittavissa optinen ulostulo.

    Osaakos kukaan kertoa mikä avuksi?
     
  17. terohe

    terohe Member

    Liittynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ymmärsinkö oikein että tallennus vanhalla versiolla ei toiminut? Nimittäin mulla oli sama vika vanhalla versiolla 1-2 kertaa, tiedoston koko 0kb. Eli ei voi syyttää päivitystä.
     
  18. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, tämä oli ainoa kerta, kun nauhoitus jäi nollaan. Uudella 1.64 (tarkistin koneesta)versiolla en ole vielä ehtinyt kokeilla.
     
  19. Ohramies

    Ohramies Member

    Liittynyt:
    28.08.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koita tuolta dvdplazan puolelta johon linkki tuossa aiemmin olikin. Siellä ilmeisesti oli saatu homma enemmän tai vähemmän toimimaan. Edelleenkään en osaa dvd softien osalta ottaa kantaa mutta ilmeisesti se .sup tiedosto on oikea vaihtoehto "suositulle" ilmaissoftalle..
     
  20. terohe

    terohe Member

    Liittynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä player älyää .subien päälle? Etsin aikanaan, mutta en löytänyt.
     
  21. egyre4aa

    egyre4aa Member

    Liittynyt:
    18.04.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys kaikille. Ongelma oli kuinka saan Vision VDT4040 :sta siirretyä leffat DVD:lle joka näkyisi PS2:lla. Eli kerjäsin mahdollisimman paljon verta nenästäni. Lueskelemalla tätä viestiketjua löysin pala palalta ratkaisut ongelmiini. Tästä yhdessä ja erikseen kaikille parhaat kiitokset.
     

Jaa tämä sivu