1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SNES ei toimi

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi TheLucky 19.07.2012.

  1. TheLucky

    TheLucky Regular member

    Liittynyt:
    01.06.2006
    Viestejä:
    738
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ehkä niin kuvaava otsikko mutta lähin ongelmaa, eli se että SNES ei anna minkäänlaista ulosantoa. Se on ollu mulla laatikossa about 6-7 vuotta ja tässä lähdin testailee että pyöriikö. Laitteeseen tulee virta ja niin edespäin, mutta kuvaa en saanut ulos. Pelin äänet kyllä kuuluivat kun laitoin RCA-liittimen oikeaan kohtaan (eli kokeilin painaa sitä ylös, alas, sivuille koska se antaa tilaa tehdä sen, se ei uppoa sinne sillein että se olisi kiinni vaan hieman löysällä, eli se lähtee melko helposti irti) ja silloin sain äänen kuuluviin, mutten kuvaa. Sitten kokeilin sillä "alkuperäisellä" menetelmällä eli semmoinen... ööö kolmio jossa on kaks ympyränmuotoista liitäntäkohtaa, ja johdon toinen pää on punainen mikä menee kiinni koneeseen ja se kolmio menee telkkariin, mutta sekin oli hukka reissu.

    Joten, mitä mieltä olette asiasta?
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Hmm, en minä kyllä ainakaan ymmärtänyt tuosta sepustuksesta paljon mitään, mutta yritetään.

    Tuo "kolmio" viittaisi jotenkin hämärästi SCART-adapteriin, ja "kaksi ympyränmuotoista liitäntää" on ilmeisesti RCA-liittimiä. SCART-adapterissa pitäisi olla keltainen ja valkoinen/punainen liitin, joista keltaiseen tulisi videosignaalin keltapäinen johto ja tuohon toiseen liittimeen äänijohto. Kun johdot on liitetty näin, telkkarista oikea SCART-tulo päälle ja homman pitäisi toimia.
     
  4. TheLucky

    TheLucky Regular member

    Liittynyt:
    01.06.2006
    Viestejä:
    738
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tän "kolmion" punasessa päässä lukee "Japan" ja se menee RF OUT-kohtaan.
     
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    En tiedä Snesin kohdalla mutta osa vanhoista konsoleista ei toimi taulutöllöllä jostain ihmesyystä, vaatii kuvaputkitöllykän. Kokeileppa sellaseen sitä kiinni.
     
  6. TheLucky

    TheLucky Regular member

    Liittynyt:
    01.06.2006
    Viestejä:
    738
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu semmonen löytyy, 30 vuotta vanha :D Sillähän mä olen yrittänytkin saada jotain aikaa. Pitänee vissiin hommata uudet piuhat.

    EDIT: Tässä vielä kyseinen piuha mistä olen puhunut: http://imgur.com/94p1V,vUREJ#0
     
    Viimeksi muokattu: 22.07.2012

Jaa tämä sivu