1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Multiplayerissä netin nopeus

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi koodi5150 05.01.2014.

  1. koodi5150

    koodi5150 Member

    Liittynyt:
    22.12.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen tässä jonkin aikaa tutkiskellut eräissä peleissä tälläistä tapausta. Ammun vihollista päin, lipas on täysin tyhjä ja alan lataamaan, ollaan niinku vihollisen kanssa nenät vastakkain ja se tappaa sitten minut. Katson killcamista kuolemani, mutta tässä kuolen vähän ennen kuin lipas on tyhjä. Vastaavanlaisia tapauksia on tullut muutamia, tai ehkä kuvittelen.

    Mietin vain että onko aiheesta enempää keskustelua jossain, kun en löytänyt. Voiko netin nopeus vaikuttaa?
     
  2.  
  3. HiTex1983

    HiTex1983 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kuulostaa siltä, et vastustajallasi on ollut parempi pingi (eli vasteaika) pelipalvelimeen, kuin sulla. Nopeus toki vaikuttaa, jos pelaamisen aikana kaistankäyttö on tapissa. Tärkein on kuitenki tuo pingi, joka aiheuttaa tuollaisia tilanteita.
     
  4. koodi5150

    koodi5150 Member

    Liittynyt:
    22.12.2011
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos vastauksesta, näin arvelinkin, itse olen vielä pc pelaamisen suhteen aika alussa vaikka ollut peli kone jo pitkään. Voikohan tuohon pingiin vaikuttaa jotenkin itse? Miten? Itse googlailin ja meneillään olevan pelin kanssa muokkasin multiplayer config tiedostoa, jossa maxping oli 800. Laitoin 120 tilalle. Auttoi jopa hieman. Mutta samankaltaista efektiä näyttäs vielä olevan pelaamisen kanssa.
     
  5. HiTex1983

    HiTex1983 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ei voi vaikuttaa. Se on ihan kiinni nettioperaattorista ja siittä missä asut.
     
  6. umrej

    umrej Regular member

    Liittynyt:
    07.05.2007
    Viestejä:
    618
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eipä pingiin voi oikeen muuten vaikuttaa kuin etsiä palvelin joka on mahdollisimman lähellä paikkaa jossa asut
     
  7. Legitti

    Legitti Active member

    Liittynyt:
    12.10.2008
    Viestejä:
    1,176
    Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    78
    Kyllähän pingiin voi vaikuttaa, tähän vaikuttaa mm. modeemi ja se millaisia verkkokaapeleita (tai WLAN) yhteyttä käytät.
     
  8. HiTex1983

    HiTex1983 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Toivottavasti aloittaja ei enää seuraa tätä ketjua. Ja jos seuraa, niin ÄLÄ huomioi mitä Legitti väittää. Esim. verkkokaapeleilla ei ole mitään tekemistä pingin kanssa, paitsi silloin jos kaapeli on poikki :D.
     

Jaa tämä sivu