1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Maximum C-3001 CX kellonaika väärin

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi hospoti 11.04.2010.

  1. hospoti

    hospoti Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyseessä on kaapeliverkon digiboxi jossa ei ole tallennusta.
    Kesäajan asetus on päällä mutta silti info-nappi ja EPG näyttävät molemmat tunnin liian pientä kellonaikaa sekä GMT:lle että paikalliselle ajalle (Suomi, Helsinki).
    Olen yleensä ottanut yksi sähköt pois tv:stä ja digiboxi:sta jatkojohdon ON/OFF kytkintä
    käyttäen.

    Laitoin ajan kokeeksi manuaalisesti ylläpidettäväksi.
    Silloin kun seuraavan kerran laitoin tv:n päälle (yöllä oli sähköt
    poissa digiboksista) niin kellonaika näytti jotain ihan puppuaikaa.
    Nyt se toistaiseksi näyttää tasan 1 tuntia liian vähän.

    Ei kai digiboksissa ole mitään varmistuspatteria piirilevyllä
    niin kuin PC:n emolevyllä on? Toisaalta, eikö kellonaika tule kaapeli-tv
    signaalin mukana? Mikä pitää esim. kanavat muistissa mutta kuitenkin kellonajan
    saa sekaisin?
     
  2.  
  3. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla on tämä sama ongelma Handan 6000 boxissa.
     
  4. hospoti

    hospoti Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuliko sinun digiboksiisi vika vasta tämän vuoden kesäajan alettua?
    Eri merkkisissä bokseissa voi hyvinkin olla saman tekijän softa.

    Itse muistelen nyt, että joissain UNIX-käyttiksissä oli päivämäärä/kellon ajan
    laskemisissa virhe. Ajan laskennan virhe piti ilmetä melko pian, eli juuri
    v. 2010, 2012 tai sinnepäin. Voisi olla että digiboksin softan päivitys auttaisi.
    Maximumin Suomen maahantuoja on konkurssissa ja tanskalainen merkin jakeluyhtiö ei ole vastannut mailiini, jonka laitoin muistaakseni viime sunnuntaina. Oli aika vaikeaa löytää mitään sähköpostiosoitetta heille.
    Tämä boksini ei ole nauhoittava, joten ongelma ei ole suuri, mutta
    herätti mielenkiintoni. Olen itse ohjelmoijan (oikeastaan sovellusuunnitelijan)
    hommissa antiikkisessa IBM:n keskuskoneympäristössä.
    Boxi on ehkä parinkympin arvoinen nykyään, joten kannattaakohan siihen edes kaapelia hommata softapäivitystä varten. Sitäpaitsi, minulla ei ole yhtään sopivaa
    läppäriä kotona. Miniläppärissä ei ole sopivaa liitäntää kaapelille.

    Muuten, tuntuu tämäkin forum hiljenneen. Taitaa olla sama syy kuin Maximumin maahantuojan konkurssi: Kaikilla on jo digiboksi, ja niiden ongelmat ratkenneet.
    Digibokseja ei enää mene varmaan paljoakaan kaupaksi. Tietysti voisihan sitä tallentavan ostaa seuraavaksi. Haluaisin mielellään vaihtaa tv:n esim. 32" kokoiseen litteäruutuiseen. Tykkäisin pienestä määrästä kaapeleita, joten tv:n sisään integroitu kiintolevy tms. on myös se jota haluaisin. Sen pitäisi myös olla äänetön.
    Nyt on tietokoneisiin ollut markkinoilla ainakin 2 v SSD-kiintolevyjä, mutta ne ovat vieläkin kalliita. Ne ovat ainakin hiljaisia, koska niissä ei ole mitään pyöriviä levyjä. LG:llä on ollut joku tv-malli nimeltä Time Machine markkinoilla jo pari vuotta.
    Siinä on perinteinen (äänekäs) kiintolevy ja jotain muutakin ominaisuutta, josta en pitänyt. Jos nukkuu samassa huoneessa kuin missä tv on, niin nauhoituksen alkaminen ei saa pitää ääntä!
     
  5. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mulla on ilmennyt tämä sama ongelma jo paljon aikaisemmin.

    Itse en kyllä ostaisi telkkaria, jossa on kiintolevy. Ne tuntuvat aika vikaherkiltä laitteilta. Kaiken lisäksi sen "äänekkään" digiboxin saa mukavasti piiloon vaikka telkkaritason lasin taaksi, jolloin ääni ei kantaudu kovinkaan hyvin.

    Nuo SSD-levyt kuulostavat äärimmäisen mielenkiintoisilta, mutta menee vielä vuosia, ennen kuin ne ovat kohtuuhintaisten digiboxien tallennusvälineenä. Kaiken lisäksi HD-lähetykset yleistyvät pikkuhiljaa, jolloin digiboxeissa tarvitaan entistä enemmän tallennustilaa ja isot SDD-levyt maksavat maltaita vielä vuosia.
     
    Viimeksi muokattu: 17.04.2010

Jaa tämä sivu