1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVB-T2-viritin

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi ettane 19.11.2013.

  1. ettane

    ettane Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Olen katsellut televisiota Pixmaniasta. Miltei kaikissa televisioissa maininta: Tässä televisiossa ei ole DVB-T2-viritintä.

    Eli mikä merkitys tuolla virittimellä on ja onko se välttämätön olla Suomessa. Onko jotain muuta mikä tulisi huomioida kun ostaa töllöä ulkomailta? Kiitän vastauksista.
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,491
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Ilman T2-viritintä jää antenniHD haaveeksi...

    T: Vesku
     
  4. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Erillisen digiboksin voi aina ostaa. Ulkomailta T2-viritin ei aina takaa CI+ -kortinlukijaa joka vaaditaan suureen osaan HD-kanavia tällä hetkellä.

    Kanavien haku ja numerointi voi myös olla aika sekavaa. Saatat joutua käsin hakemaan kanavat oikeilla taajuuksilla ja sen jälkeen itse järjestelemään kanavat. Joissain vastaanottimissa (tv/digiboksi/bd-soitin) on mahdollista lisätä suomi laitteen tietoihin tehdasvalikon kautta.
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,491
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Jolloin jotkut toiminnot (appsit) voi jäädä toimimatta...
    En nyt muista tarkkaan, mutta yksi verkkokauppa.comin harmaatuoma oli sellainen...

    T: Vesku

    Editti: Tuo tapaus....
     
    Viimeksi muokattu: 20.11.2013
  6. HifiTollo

    HifiTollo Member

    Liittynyt:
    08.04.2009
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuulin viime viikolla, että kristillinen Alfa-TV alkaa näyttää antenniverkossa maksutonta ohjelmaa DVB-T2 -formaatissa, ja minua alkoi kiinnostaa vallankin sarja "Bible", mitä mainostetaan USA:n katsotuimpana sarjana v 2013.

    Bible-sarjan 1.osa lähetettiin eilen klo 21.00.

    http://www.bc-tv.eu/index.html

    Olin ostanut kesällä Topfield -merkkisen HD-digiboxin, lähinnä tosin sen takia, että sillä pystyi tallentamaan niin monia yhtaikaisia eri kanavia, mutta nyt päätin kokeilla sen DVB-T2 vastaanottokykyäkin.

    Tyhjensin kanavalistan ja hain kanavat uusiksi. Sieltähän se löytyi se Alfa-TV ja asettui kanavapaikalle 15, kuten Alfa-TV kertoo nettisivullaan. Toppari kertoi kanavan lähettävän DVB-T2 signaalia, ja sen ajastus ja tallennus sujui kuten muittenkin kanavien. Suomalainen tekstitys ok jne.

    Antenniin ei ole tehty mitään muutoksia.
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2013

Jaa tämä sivu