1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vahingoittaako NTSC-Dvd PAL televisiota?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi stylor 18.10.2010.

  1. stylor

    stylor Member

    Liittynyt:
    18.10.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ostamassa aluevapaata dvd-soitinta ja siihen R1 dvd:tä, jossa NTSC-värijärjestelmä, mutta televisioni tukee PAL-värijärjestelmää. Voiko siis NTSC-dvd vahingoittaa jotenkin PAL televisiota? Ja onko kuvalaatu hirveästi huonompi kuin PAL-dvd:itä pyörittäessä?
     
  2.  
  3. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei.

    Kuva on todennäköisesti mustavalkoinen... Niin ainakin minulla vanhalla tv:llä joka ei tukenut NTSC:tä.
     
  4. jms1

    jms1 Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    189
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    DVD formaatti ei tunnusta mitään värijärjestelmää vaan leffa on levyllä MPEG muodossa.
    ELi jos sinulla on Region vapaa DVD soitin joka antaa ulos PAL signaalia toistuvat minkä tahansa Regionin levyt ihan normaalisti PAL TV:n kanssa.
    Ainoa ero kuvanlaadussa R2 ja R1 levyjen kanssa voi olla se että R1 levyillä oleva MPEG video voi olla koodattu NTSC resoluutiolle joka on hieman alhaisempi kuin PAL 720 x 576i resoluutio,mutta en ole itse huomannut levyissä mitään merkittävää eroa.
    Minulla on ollut vuosia käytössä Suomesta ostettu Phillipsin region vapaa DVD soitin ja R1 levyjäkin muutamia kymmeniä.
     

Jaa tämä sivu