Toivottavasti tää on oikea paikka tälle kysymykselle? Miksi tallentava dvd/vhs ei löydä kanavia? Eli kytkettävät laitteen ovat tallentava digiboksi(2 viritintä) LCD-TV ja sit toi tallentava dvd/vhs yhdistelmä. Kytkennät olen tehnyt näin Komponentti kaapeli: dvd -- tv Audio kaapeli: dvd -- tv Scart kaapeli: Digib. -- tv Antenni kaapeli: seinä -- digib. -- dvd -- tv Mikäköhän mahtaa olla ongelmana? Olen kokeillut 3 eri kytkentä ohjetta. Muuen toimii hyvin mutta toi dvd ei löydä kanavia.
Olisko niin, että tuo ei sisällä digiviritintä, jolloin se tietenkään ei löydä yhtään mitään kun analogiset (entiset) kanavat on lopetettu... Muuten, laita antennijohto kiinni myös siihen... T: Vesku
Eikai dvd laitteessa digiviritintä tarvita jos kerran on digiboksi? Ja kyllä joka laitteelle tulee antennin johto. seinä -- digib. -- dvd -- tv Olen myös kokeillut laittaa antennin johdon suoraan tohon dvd laitteeseen.
No ei tarvita jos et sillä halua katsella digikanavia eikä tallentaa niiltä ohjelmia. Mutta miksi sitten ihmettelet ettei se löydä kanavia?
Kannattaa harjoitella ehkä vähän tota lukemisen ymmartämistä. Helvettiiks selasii laitteita myydään sit mitkä ei toimi nykypäivänä?
[/quote]Kannattaa harjoitella ehkä vähän tota lukemisen ymmartämistä. Helvettiiks selasii laitteita myydään sit mitkä ei toimi nykypäivänä?[/quote] Niin, ja mun tota oikein kirjoitusta.
Osuit asian ytimeen! Yksinkertaistetaan jos et ymmärtänyt lukemaasi: Analoginen viritin = Ei näy Digiviritin = näkyy, jos kytket piuhat oikein ja viritin on oikeaa tyyppiä DVB-T/DVB-C. Saitko?
Joo, tietenkin sillä tallentaa voi, mutta ei se silti omalla virittimellään kanavia löydä. Tuohonkin yhdyn kyllä täysin!
Scart johto digiboksista dvd tallentimeen.Katso käyttö-ohjeesta voiko /tarviiko dvd tallentimen sisäänmenon vaihtaa talentaessa.