1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Televisio ja vahvistin kytkentä

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pioneer2 29.09.2012.

  1. pioneer2

    pioneer2 Member

    Liittynyt:
    29.09.2012
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi kaikki!

    Minulla on LG:n 42" led tv, ja nyt ostin Pioneer merkkisen viritin vahvistimen. Niissä hieman ongelmaa, johon haluaisin jotain vinkkejä :)

    Eli televisiossa on HDMI 1 liitännässä ARC ääni kanava, myös vahvistin tukee tätä ARC toimintoa. Television äänen olen saanut pari kertaa kuulumaan vahvistimen kautta, mutta ei yleensä kuulu mitään, kytkennät on oikein.

    Televisiossa oleva Simplelink ei tunnista siis vahvistinta. Kun olen laittanut ARC:n pois päältä ja uudestaan kytkenyt sen päälle asetuksista, niin sain sen toimimaan. Silloin simple linkissa lukee HT-kaiutin.. Laitteet oli tunnin sammuksissa, ja sen jälkeen ei enää laitteet toimineet keskenään...

    HDMI kaapelina on High Speed kaapeli, ja kokeiltu myös toisella kaapelilla tuloksetta...

    Onko toinen laittesta viallinen, vai onko jotain muuta vinkkiä???

    T:Tuomas
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    mahtaakohan telkusta löytyä optista lähtöä(optical out)? sillä saisi ainakin varmasti toimimaan ilman säätämistä.
     

Jaa tämä sivu