Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.
Subrip
13.10.2009 @ 17:12
AapeliAna
Lähetä yksityisviesti
Junior Member
Eikö Subrip ohjelma ole niin hieno, että oppisi kerralla?
Viitiseen leffaan pitäisi onkia tekstit, mutta täytyykö tosiaan jok´ikisellä kerralla koneelle opettaa aakkosia, eikö opi kerrasta?
Viitiseen leffaan pitäisi onkia tekstit, mutta täytyykö tosiaan jok´ikisellä kerralla koneelle opettaa aakkosia, eikö opi kerrasta?
AfterDawn
Ilmoitus
14.10.2009 @ 10:42
microbi
Senior Member
Mistä sinun niitä tekstejä pitää saada - lähde? DVD vaiko jokin eri tekstiformaatti esim. *.idx => sub/srt?
Itse olen vääntänyt dvd:t avi:ksi teksteineen AutoGK:lla, tekstit tulee samalla.
Joskus ottanut VAIN tekstit dvd:ltä => VobSub Ripper on nopea, ongelma on että tekstit ovat *.idx muodossa => nämä olen konvertoinnut Subresync softalla (on osana VobSub-ohjelmaa) => tässä kohtaa pitää kerta taas mikä kirjain/merkki on mitäkin, kuten SubRip ohjelmassakin.
Luin juuri että DVDSubEdit softalla saisi DVD:stä suoraan tekstit esim. *.srt muotoon. En ole testannut (koska vanha tapa ei nin vaikea ole + se on aina toiminut :p). Ohjeet täältä
Niin ja kysymyksesi, mistä ikinä otatkin tekstit SubRip:llä, sinun täytyy AINA kertoa aluksi nuo merkit sille, mutta ei se nyt niin iso homma ole. SubRip on hiukan "tyhmä" + leffoissa on eri fontteja&fonttikokoja joten sen joutuu "kärsimään".
Itse olen vääntänyt dvd:t avi:ksi teksteineen AutoGK:lla, tekstit tulee samalla.
Joskus ottanut VAIN tekstit dvd:ltä => VobSub Ripper on nopea, ongelma on että tekstit ovat *.idx muodossa => nämä olen konvertoinnut Subresync softalla (on osana VobSub-ohjelmaa) => tässä kohtaa pitää kerta taas mikä kirjain/merkki on mitäkin, kuten SubRip ohjelmassakin.
Luin juuri että DVDSubEdit softalla saisi DVD:stä suoraan tekstit esim. *.srt muotoon. En ole testannut (koska vanha tapa ei nin vaikea ole + se on aina toiminut :p). Ohjeet täältä
Niin ja kysymyksesi, mistä ikinä otatkin tekstit SubRip:llä, sinun täytyy AINA kertoa aluksi nuo merkit sille, mutta ei se nyt niin iso homma ole. SubRip on hiukan "tyhmä" + leffoissa on eri fontteja&fonttikokoja joten sen joutuu "kärsimään".
"Experientia docet stultos"
14.10.2009 @ 11:22
pentsu
Senior Member
Kyllähän se muistaa ne, kun vaan muistaa tallentaa välillä sen character matrixin, ja myöskin LADATA sen ennenkuin aloittaa työstämään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.10.2009 @ 11:23
14.10.2009 @ 11:57
microbi
Senior Member
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Kyllähän se muistaa ne, kun vaan muistaa tallentaa välillä sen character matrixin, ja myöskin LADATA sen ennenkuin aloittaa työstämään.
:o
Aij?
Täytyy testata - hyvä tieto (tosin kun olen vääntänyt idx-sub niin tuo Subresync on ainakin niin tyhmä(?) että aina uusiksi).
Tuli vain mieleeni, että AutoGK:ssa kun laittaa ruksin kohtaan "External subtitles" - softa tekee suht. alussa tuon sub-tiedoston (minulla ainakin muotoa tekstit.rar, jonka sisällä tekstit.sub), jonka jälkeen softan voi pysäyttää mutta tekstit on tallessa.
//no nyt alkaa muistua mieleeni miksi tuota Subresync:ä olen käyttänyt - olen vain löytänyt idx-tekstit jotka pitänyt saada sub-muotoon, tuli tosin testattua tehdä kuten aiemmin kirjoitin... :s
Tuo SubRip oli se kadonnut softa jota joskus käyttänyt muuten - tosin koska väänään dvd:stä ave:ja - AutoGK tehnyt muut softat suht. tarpeettomiksi.
Taas näitä juttuja "joskus olen tehnyt/osannut mutta miten se nyt meni?" ;)
Varmaan taas vuoden kuluttua ihmettelen samaa asiaa kun se eteen tulee :D
///hmm SuRip väittää että tuo "Character Matrix" filu on eri joka dvd:lle? Perustuu varmaan tuohon kun fontti ei aina ole vakio? Noh katsotaan....
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 14.10.2009 @ 12:04
"Experientia docet stultos"
15.10.2009 @ 14:47
pentsu
Senior Member
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti microbi:Jep, kyllä se kyselee niitä alkuun "joka levylle" , mutta oppii siten jatkuvasti lisää.
hmm SuRip väittää että tuo "Character Matrix" filu on eri joka dvd:lle? Perustuu varmaan tuohon kun fontti ei aina ole vakio? Noh katsotaan....
Tämä viestiketju on suljettu, johtuen siitä, että ketjun uusimmasta viestistä on kulunut yli 180 vuorokautta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että et voi vastata tähän viestiketjuun lainkaan.
Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.
Mikäli sinulla on lisättävää tai kysyttävää tähän samaan aiheeseen liittyen, ole hyvä ja aloita aiheesta uusi viestiketju tämän sivun kautta.