1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Subrip

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi AapeliAna 13.10.2009.

  1. AapeliAna

    AapeliAna Member

    Liittynyt:
    23.03.2008
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö Subrip ohjelma ole niin hieno, että oppisi kerralla?
    Viitiseen leffaan pitäisi onkia tekstit, mutta täytyykö tosiaan jok´ikisellä kerralla koneelle opettaa aakkosia, eikö opi kerrasta?
     
  2.  
  3. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Mistä sinun niitä tekstejä pitää saada - lähde? DVD vaiko jokin eri tekstiformaatti esim. *.idx => sub/srt?

    Itse olen vääntänyt dvd:t avi:ksi teksteineen AutoGK:lla, tekstit tulee samalla.

    Joskus ottanut VAIN tekstit dvd:ltä => VobSub Ripper on nopea, ongelma on että tekstit ovat *.idx muodossa => nämä olen konvertoinnut Subresync softalla (on osana VobSub-ohjelmaa) => tässä kohtaa pitää kerta taas mikä kirjain/merkki on mitäkin, kuten SubRip ohjelmassakin.

    Luin juuri että DVDSubEdit softalla saisi DVD:stä suoraan tekstit esim. *.srt muotoon. En ole testannut (koska vanha tapa ei nin vaikea ole + se on aina toiminut :p). Ohjeet täältä

    Niin ja kysymyksesi, mistä ikinä otatkin tekstit SubRip:llä, sinun täytyy AINA kertoa aluksi nuo merkit sille, mutta ei se nyt niin iso homma ole. SubRip on hiukan "tyhmä" + leffoissa on eri fontteja&fonttikokoja joten sen joutuu "kärsimään".
     
  4. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Kyllähän se muistaa ne, kun vaan muistaa tallentaa välillä sen character matrixin, ja myöskin LADATA sen ennenkuin aloittaa työstämään.
     
    Viimeksi muokattu: 14.10.2009
  5. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    :eek:
    Aij?
    Täytyy testata - hyvä tieto (tosin kun olen vääntänyt idx-sub niin tuo Subresync on ainakin niin tyhmä(?) että aina uusiksi).

    Tuli vain mieleeni, että AutoGK:ssa kun laittaa ruksin kohtaan "External subtitles" - softa tekee suht. alussa tuon sub-tiedoston (minulla ainakin muotoa tekstit.rar, jonka sisällä tekstit.sub), jonka jälkeen softan voi pysäyttää mutta tekstit on tallessa.

    //no nyt alkaa muistua mieleeni miksi tuota Subresync:ä olen käyttänyt - olen vain löytänyt idx-tekstit jotka pitänyt saada sub-muotoon, tuli tosin testattua tehdä kuten aiemmin kirjoitin... :s

    Tuo SubRip oli se kadonnut softa jota joskus käyttänyt muuten - tosin koska väänään dvd:stä ave:ja - AutoGK tehnyt muut softat suht. tarpeettomiksi.

    Taas näitä juttuja "joskus olen tehnyt/osannut mutta miten se nyt meni?" ;)

    Varmaan taas vuoden kuluttua ihmettelen samaa asiaa kun se eteen tulee :D

    ///hmm SuRip väittää että tuo "Character Matrix" filu on eri joka dvd:lle? Perustuu varmaan tuohon kun fontti ei aina ole vakio? Noh katsotaan....
     
    Viimeksi muokattu: 14.10.2009
  6. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Jep, kyllä se kyselee niitä alkuun "joka levylle" , mutta oppii siten jatkuvasti lisää.

     

Jaa tämä sivu