1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Silverlight ongelma (Vai liekö lainkaan softapuolen ongelma)

Viestiketju Videon toisto -osiossa. Ketjun avasi Glyxis 18.02.2014.

  1. Glyxis

    Glyxis Member

    Liittynyt:
    18.02.2014
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hellurei ja hellät tunteet!

    Ensimmäistä kertaa täällä kirjoittelen ja ongelmanani on silverlightin toiminta, tai pikemminkin se toimattomuus.

    Okei, asiaan. Jostain kumman syystä Silverlight ei ole toiminut enään noin vuoteen minun koneellani. Päätarkoituksena minulla olisi vain katsoa MTV3 Katsomosta ohjelmia, mutta silverlight lisäosa ei vastaa ja kaatuu joka kerta kun yritän käynnistää videon. Siinä rytäkässä menee yleensä ihan selainkin jo nurin.

    Olen tätä ongelmaa selvitellyt jo 2013 lähtien tarkemmin kysymällä katsomon asiakaspalveluista, ynnä muualta internettiä, mutta ratkaisua ongelmaan ei ole löytynyt. Jopa eräs ATK-tuttuni nosti kädet pystyyn.
    Päätin nyt pitkästä aikaa taas kaivaa tämän ongelman esille ja kysyä täältä.

    Listaan tähän mahdollisimman paljon asioita, mitä tämän ongelman korjaamisen eteen on tehty, joten älä ehdottele näitä, ellei sinulla ole jotain lisättävää näihin:

    - Kokeiltu MONELLA selaimella (Mm. Mozzilla, Chrome, Safari, Opera)
    - Evästeet tyhjennetty jokaisesta selaimesta -> Kaikkie selainten poistaminen/uudelleenasennus.
    - Silverlightin poistaminen/uudelleenasennus -> ATK-tuttu poisti jotenkin ns. manuaalisesti. (Itsellä ei ole hajuakaan mitä tuo tarkoittaa) -> Kokeiltu muitakin versioita.
    - Ccleaner ajettu.
    - Virustentorjuntaohjelmat ajettu (Malwarebytes, Avira)
    - Näytönohjaimen yms. ajurit päivitetty.
    - Kokeiltu palomuurin ja virustentorjunnan ollessa pois päältä.
    - Flash Player asennettu uudestaan. (Ei pitäisi olla mitään tekemistä asian kanssa.)
    - Kokeiltu laitteistokiihdytyksen ollessa pois päältä/päällä.

    Ja LUKUISIA muita juttuja mitä nyt en edes muista. Lisäilen jos muistuu mieleen

    Lisäksi olen kuullut, että jotkut lisäosat (mm. Adblock) haittaisi silverlightin toimintaa, mutta MITÄÄN ylimääräisiä lisäosia tai laajennuksia ei ole (Mozillassa, jota käytän pääselaimena)

    Tuli vain mieleeni, että voisiko MITENKÄÄN olla mahdollista jonkunlainen rautapuolen/yhteensopivuusongelma esim. näytönohjaimen kanssa tai voisiko se olla vioittunut? Itse en mikään tämän alan asiantuntija ole joten kysyisin nyt teiltä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2014
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    En tiedä, onko tämä aiheuttanut ongelmia Silverlightin kanssa, mutta jos Silverlightin toistoasetuksissa on valittu kohta "Ota käyttöön laitteistokiihdytetty toisto", niin poista sen valintatäppi ja kokeile sitten uudelleen.
     
  4. Glyxis

    Glyxis Member

    Liittynyt:
    18.02.2014
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En kyllä yhtään muista kokeilinko tätä joskus, mutta luulen niin. No joka tapauksessa se ei ollut päällä ja kokeilimpa huvikseen uudelleen se päällä. No ei tietenkään mitään vaikutusta :p
     

Jaa tämä sivu