1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MIDI äänitysohjelmia (Ilmaisia)

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi ep_ 02.11.2011.

  1. ep_

    ep_ Regular member

    Liittynyt:
    17.10.2010
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs tämmöinen MIDI-laitetta tukeva ohjelma olisi haun alla. Anvil studiota olen käyttänyt, mutta tuotokset ovat aika huonoja. Siis minulla on Yamahan sähköpiano joka toimii tietokoneen kanssa MIDI-laitteena (USB:n kautta) ja nyt kiinnostaisi saada nauhoitettua koneelle nuo sävellykset. Ohjelman pitäisi olla ilmainen ja sen olisi hyvä osata muuntaa tuotokset sellaiseen muotoon jota muutkin ohjelmat ymmärtävät. Olen yrittänyt muita ohjelmia katella mutta ei ole löytynyt hyviä. Niin ja windowwsille tietenkin. Onko ehdotuksia?
     
  2.  
  3. Prjanik

    Prjanik Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2011
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Etsit äänitysohjelmaa. Aika harvalle sellainen riittää. Suurin osa haluaa, että softa osaa piirtää sävellyksen nuoteiksi asti. Ja sävellys-ohjelmalla voit tehdä partituurin omasta biisistäsi vaikka sinfoniaorkesteria varten. Lisäilet hiirellä fagotit, käyrätorvet tai vaikka nauhattoman jazz-basson ja vielä rummutkin sekaan, niin johan on hesarin kriitikoilla ihmettelemistä.

    Jos et viitsi tehdä mitään tällaista, niin kyllä softalla voi äänittääkin: soitat sävellyksesi MIDIllä sisään, softa tekee siitä nuotit. Voit kuunnella sävellystäsi ja tallettaa sen ziljoonassa eri muodossa. Voit tallettaa sen partituurina ja kiikuttaa vaikka kaupunginorkesterille. Voit myös tallettaa biisisi pelkkänä ääniraitana, ainakin muodot FLAC, WAV ja Ogg Vorbis ovat tuettuja.

    Käytön opettelu ottaa aikansa. Kyllä siinä ainakin se puoli tuntia menee...

    Kyseessä on MuseScore sävellysohjelma, ehkä olet sitä kokeillutkin. Laillisesti ilmainen softa:
    http://musescore.org/fi

    Hyvä PDF-manuaali suomenkielisenä, saitilla havainnolliset "introduction 1-10" videopätkinä, englanniksi.
     

Jaa tämä sivu