1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ulkoisen kovalevyn formatointi digiboksille sopivaksi

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi silosimppu 10.02.2013.

1. silosimppu

silosimppu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yritin etsiä, josko ongelmani olisi vaivannut muitakin aiemmin mutten löytänyt vastauksia, siispä kysyn itse. Minulla on wd 1TB ulkoinen kovalevy (upouusi, tyhjä), joka on valmiiksi formatoitu NTFS:ksi ja haluaisin siirtää sille digiboksilta (Topfield trc-2400) tallenteita säilöön. Digiboksi haluaisi sen olevan jfs tai ext2/3. Niin tuota noin, mitä eroa noilla on keskenään? Onko väliä mihin muotoon sen formatoin? Tarkoitus olisi myös varmuuskopioida sille tiedostoja (kuvia, tekstitiedostoja) tietokoneelta, niin siihenkö olisi kuitenkin tuo ntfs paras? Onnistuuko formatointi tietokoneellani (vanha, vanha windows xp)? Olen siis ihan ummikko ja täältä kaivelemalla olen vasta oppinut mitä formatointi on, niin jos joku auttaa niin HYVIN SELKOKIELISESTI, kiitoos..

2.  
  3. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    241
    Pisteet:
    93
    Formatoidaan sillä digiboksilla, ei tietokoneella...
    Miten, sitä en tiedä, mutta eiköhän ne toimenpiteet jostain menujen syövereistä löydy...

Ja jos kuvittelet saavasi tallennuksia jotenkin jatkokäsiteltyä, unohdä!
    Ei tule onnistumaan, koska kys. poksi on *ReadyHD-mallia joka salaa tallenteensa laitekohtaisella avaimella, joka johtaa taas siihen, että ne tallenteet ovat ikuisesti "naimisissa" sen tallenteen tehneen laiteyksilön kanssa...
    Edes toinen identtinen laite ei niille tallenteille osaa tehdä mitään...

T: Vesku

Viimeksi muokattu: 11.02.2013
  4. silosimppu

silosimppu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok. Siellä on kyllä joku alusta kovalevy tms. mutta varoittaa sitten vain, että kaikki tiedot poistetaan ja haluatko varmasti jatkaa, niin en ole tohtinut. Se kuitenkin tarkoittaa vain digiboksin omaa kovalevyä, koska ei erikseen kysy, että minkä kovalevyn haluan alustaa. Kuulemma ehkä päivitys auttaisi mutta uusimmassa päivityksessä vanhojen tallenteiden toistaminen ei enää onnistu. ARGH.
    Joo ei tarkoitus ollutkaan kun säilöä niitä ulkoisella kovolla siihen asti, että tenava on kasvanut tarpeeksi isoksi katsomaan piirrettyjä.. hmm. Kenties yritän ottaa jonkun välipäivityksen ja kokeilla uudemman kerran. Tai jotain. Tai sitten kyllästyn tähän venkoiluun ja tyhjennän koko toosan.

Jaa tämä sivu