1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Langatonta verkkkorttia huonoon kenttään

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi jms1 14.12.2013.

1. jms1

jms1 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Eli tilanne on sellainen että äitimuorin netin käyttö on nykyään niin vähäistä ettei oikein kannattaisi maksaa omasta nettiyhteydestä joten hakusessa on langaton verkkokortti joka toimisi luotettavasti huonossa kentässä jolla voisin liittää äidin koneen omaan langattomaan verkkooni.

Äiti asuu viereisessä rapussa pari kerrosta alempana talo on tiili kerrostalo jossa on runsaasti muita langattomia verkkoja häiritsemässä.

Reitittimenä tomii Asus RT-N66U.

Olen testannut omalla Asus USB-N66 verkkokortilla verkon toimivuutta,mutta vaikka yhteys periaatteessa toimii nopeudet tuntuvat vaihtelevan reilusti ja nettisivut latauvat viiveellä yms,
    Windows ilmoittaa signaalin voimakkuudeksi "melko hyvä"

Osaisiko joku suositellä parempaa vaihtoehtoa kuin Asus USB-N66??!!

Verkkokortti saisi mielellään olla USB liitäntäinen tai mikäli on pci/pcie niin pitäisi sopia low profile korttipaikkaan!!

edit typo

Viimeksi muokattu: 14.12.2013
  2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,227
    Pisteet:
    243
    Hieman asian vierestä, mutta kuitenkin itse asiaan liittyen: Oletko koittanut vaihtaa reitittimen kanavia? Koska talossa on useita WLAN-verkkoja, pitäisi etsiä sellaista kanavaa, jolla ei ole ainakaan lähellä sijaitsevaa toista lähetintä.

Itse laiteasiaan en osaa ottaa kantaa. Aivan mutu-pohjalta valmistajan antamien tietojen perusteella tuo Asus USB-N66 vaikuttaa kyllä kelpo laitteelta.

Jaa tämä sivu