1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kaiuttimet

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi iTwone 11.06.2012.

  1. iTwone

    iTwone Regular member

    Liittynyt:
    20.12.2007
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Etsisin alle 100e kaiuttimia korvaamaan nämä mun nykyiset Logitechin Z523-kaiuttimet. Pitäisi mielellään olla ainakin yhtä hyvä tai jopa parempi basso kuin noissa. Onko edes järkevää lähteä vaihtamaan näitä, ja jos on niin ehdotelkaapas jotain. Musiikin kuunteluun siis lähinnä tarkoitettu (drum and bass, dubstep yms. muu konemusa), pelattaessa käytän kuulokkeita. Äänikorttina tollanen Asus Xonar DX/XD jos se nyt johonkin vaikuttaa.
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2012
  2.  
  3. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 11.06.2012
  4. iTwone

    iTwone Regular member

    Liittynyt:
    20.12.2007
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon kyllä katellu noita aikasempia ketjuja, mutta tän mun ketjun tarkotus oli lähinnä kysyä korvaavia kaiuttimia noille mun nykysille (Logitech Z523) muiden käyttäjien kokemusten perusteella tai ihan vaan muuten. Eli onko järkeä alkaa vaihtamaan noita tolla budjetilla ja jos on niin mihin?
     
  5. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    IMO t10, t20 ja t40 on parhaimmillaan akustisessa musassa, mutta halutunlaiseen musaan alapää jää vain liian pieneksi. Voithan toki kokeilla :) Itse kokeilisin ehkä tuota m-audiota, kun se basso ilma vain sattuu liikkumaan isommalla elementillä enemmän...
     
  6. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä on. Oikeastaan mihin vain, itse menin tuollaiset Z523 ostamaan joskus tarjouksesta 49e, kun vaikuttivat lupaavilta. Musiikki päälle ja ensimmäisenä huomasin että subbarista puuttuu kaikki puhti ja tarkkuus (kyllä sieltä ääntä tuli, mutta se oli sitten mitä oli..) ja satelliitit olivat jotenkin epämääräiset. Vertailukohtana Gigaworks T20. Siihen jäi sitten niillä Logitecheilla kuuntelu.. eivät sopineet mihinkään. T20 kaikiltaosin parempi.

    aba laittoikin ne hyvät vaihtoehdot tuohon ylemmäs.

    No joo, jää niillä alimmat bassot kuulumattomiin mutta onneksi yläbassoista löytyy puhtia eivätkä nyt ihan mahdottomasti sentäs kumisekaan vrt. monet muut. Itse T20:sillä kuuntelin power metallia jne.. ja kyllä ne siihenkin soveltuvat.
     
  7. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Meinasin että se "punch" jää uupumaan, tosin vielä pahemmin nuilla halvoilla 2.1-seteillä. Powermetal nyt on niin keskialuevoittoista yleensä ja läpybasarit, että ei ole vertailukelpoista haetunlaiselle musiikille :D Tarkkuuttahan noissa on, itselläkin t10 käytössä, ja en ole vaihtamassa mihinkään, jos en t20:n, tai sit mennään reilusti nokkimisjärjestyksessä ylöspäin (lue Adam yms). Mut kun juuri se basso on näissä se heikoin alue, keskialue on taas huippua, niin kannattaa vähän miettiä mihin käyttöön.
     
  8. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Powermetallilla mitä kuuntelen (Stratovarius & Sonata Arctican uusimmat levyt), löytyy kyllä matalabassoa ihan riittävästi. Mutta juu, ymmärrän mitä tarkoitit.

    E; Itsellä vaihtu T20:set jo television kaveriksi, tietokoneella kuunnellaan nyt erillissetillä, joka tarjoaa hieman eri tavalla ääntä =)
     
    Viimeksi muokattu: 11.06.2012
  9. iTwone

    iTwone Regular member

    Liittynyt:
    20.12.2007
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko mitään järkeä laittaa esim. noita mun Logitechejä + Creativen T20 samaan aikaan? Mulla on toi äänikortti (Asus Xonar DX/XD) ja tuolta Xonar DX Audio Centeristä ainakin saisi laitettua jonkun 4 speakers configin.
     
  10. Xucoatl

    Xucoatl Regular member

    Liittynyt:
    21.09.2007
    Viestejä:
    542
    Kiitokset:
    89
    Pisteet:
    38
    Ei ole kyllä oikein järkeä laittaa noita Logitechin ja Creativen kaiuttimia samaan settiin.

    Jos meinaa jotain multi-kajari-settiä virittää, niin kaikkien kaiuttimien tulisi olla mahdollisimman samankaltaisia ääneltään.
     
  11. L4re111

    L4re111 Member

    Liittynyt:
    27.05.2012
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse suosittelisin Sony SRS-D8 -settiä. Subbari on oikeasti paljon parempi kuin Z523:n yläbassoa korostava kumisijasubbari. Muutenkin satelliittien ääni on noissa Sonyissa parempi kuin Z523:ssa. Joo, ja jos et kauheata amisjumputusta tai aivan matalampia murinoita halua, niin nuo Gigaworks T40/T20 olisivat hyvät. Tosin itselle ei ainakaan Gigantin testauksen perusteella riittänyt basso noissa :)
     

Jaa tämä sivu