1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Canon PIXMA MP210 / error 5 korjaus

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi gratnak 15.05.2013.

  1. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaako kukaan auttaa kyseisen ongelman kanssa? Olen yrittänyt löytää ratkaisua netistä, mutta muutamaa neuvottua konstia kokeiltuani E5 vilkkuu laitteen näytössä ja värikasetin merkkivalo vilkkuu. En halua vaihtaa kasetteja, tarvitsen laitetta lähinnä skannailuun.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Et halua vaihtaa värikasettia, vaikka vika on siinä? Kuvauksestasi päätellen laitteessa on kauan käyttämättömänä olleet värikasetit. Ilmeisesti toisen muste on nyt kuivunut. Jos ongelma kuitenkin tuli värikasetin vaihdon jälkeen, voi syynä olla väärin asetettu tai yhteensopimaton kasetti.
     
  4. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, en halua maksaa kasetista jolla en tee mitään - en tarvitse itse tulostinta vaan skanneria. Varsinkin kun kasetin hinta on puolet uuden tulostimen hinnasta.

    Toki olisin voinut tämän todeta aiemminkin, kuin myös sen että kasetit on hyvin paikoillaan. Olen myös putsannut haalealla vedelle ja nukkaamattomalla rätillä kasetin räkimisaukot. Seuraavaksi ajattelin kokeilla liottaa vielä hieman pidempää vedessä niitä aukkoja, kuten ennenvanhaan kasetit huollettiin. Myös kasetin kosketuspinnat on putsattu hapettumista.

    Kasetit on loppunut aikaa sitten ja laite toimi hyvin ilman musteitakin aiemmin. Sitten ilmestyi ykskaks tuo E5-vikailmoitus ja koko laite on juntturassa. Oon kokeillut kaikenmaailman nappiyhdistelmiä ja nyt olen yrittänyt etsiä service-modea jotta vois service toolilla yrittää resetoida laitetta.

    Surullista että maailma hukkuu tähän elektroniikkajätteeseen jotka on suunniteltu jo romuksi eikä käyttötavaraksi. Näppärää tuotesuunnittelua yhdeltä suurimmalta elektroniikkavalmistajalta ettei skanneria voi käyttää jollei kasetit ole kunnossa. With Canon you Can.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
  6. gratnak

    gratnak Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2010
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin laitteen aiemmin kun tarvitsin satunnaisesti tulostinta ja enempi skanneria. Tasoskannerin osto on mitä ilmeisimmin edessä kun pixmalla ei tee mitään ilman kasetteja.
    Löysin itsekin tuon linkin ja kokeilin tuota homma, mutta ei ollut minulle apua. Sain myös vihdoin yhteyttä Canonin asiakastukeen josta todettiin että laittella ei tee mitään ilman värikasetteja. Rehellisen oloisesti kertoivat myös että vika saattaa olla itse laitteessakin.

    Laittomaksi pitäisi tällainen älytön kerskakulutusmeininki saada. Vaan ei taida olla paluuta entiseen.

    Luulen että ongelma on ratkaistu heittämällä laite portaikkoon kuten eräässä E5-virheilmoituksen korjausohjeessa mainittiin. Kiitos kuitenkin avustusyrityksestä.
     

Jaa tämä sivu