1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MKVtoolnix ongelma

Viestiketju Matroska (.mkv) -osiossa. Ketjun avasi josbe 20.06.2011.

  1. josbe

    josbe Member

    Liittynyt:
    29.06.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun poistan ohjelmalla elokuvasta tekstit pois ja laitan ulkoiselle kovolle jonka yhdistän kotiteatteriin niin elokuva ei lähde pyörimään! Mistäköhän vois johtua ja mitä tuo ohjelma loppuen lopuksi muuttaa elokuvasta?
     
  2.  
  3. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Samaa ongelmaa oli joskus myös minulla. Joskus taas katosi ääni. En tiedä mikä oli vikana mutta jotkut elokuvat onnistui haali mediasplitterillä ja jotkut taas MKVToolnixillä. Joskus kun toolnixillä epäonnistui kerran niin toisella kerralla sama elokuva onnistuikin.

    Kokeile tuota haalia.
     
  4. admins

    admins Guest

    Voi olla että media soittimesi ei tue headerin pakkausta.
    on kaksi vaihtoehtoa, käytää 4.0 versiota tai vanhempaa tai asetuksista valita asetus (v 4.8).
    Options -> "disable header removal compression for audio and video tracks by default"

    edit:
    Lisäys jos muutat avi:n tms. mkv muotoon, mkvtoonix ei tee sitä oikein että kaikki soittimet toistaisi tiedoston.
    AVI-Mux_GUI-1.17.8.3 tekee tiedoston jossakin mkv v1 muodossa jolloin nekein pelaa ok.
    http://www.alexander-noe.com/video/amg/
    eli jos ei toimi yllämainitun ohjeen jälkeen, kannattaa kokeilla kyseistä ohjelmaa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.06.2011
  5. admins

    admins Guest

    eikö haali ole vain koodekki joka tarvitaan elokuvien katsomiseen ja mkvtoonix on muxaamiseen käytetty ohjelma?
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Matroska
     
  6. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Kyllä haalista löytyy myös muxaustoiminto. Ei ehkä niin täydellinen kuin MKVToolnix mutta olen sillä käsitellyt .mkv filuja niinkuin tuossa kirjoitin.
     
  7. admins

    admins Guest

    ok
    Itse tunnistan vain Haalin jolla tarkoitan media splitteria
    http://haali.su/mkv/
    voi olla että tarkoitat jotain toista ohjelmaa vai miten teet?
     
  8. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2006
    Viestejä:
    254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri sama ohjelma. Menet vaan kansioon Haali mediasplitter ja klikkaat GDSMux ja avautuvassa ikkunassa oikea hiiren nappi ja add source. Sitten siihen avautuu koko filu teksteineen/kielineen ja ne tekstit voi siitä poistaa. Äläkä väitä ettei onnistu koska olen ihan aikuisten oikeasti sillä tehnyt niin.
     
  9. josbe

    josbe Member

    Liittynyt:
    29.06.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo eli mediasoitin ei ymmärtänyt tuota header pakkausta! Nyt onnistuu mkvtoolnixilla ja kiitos tuosta tiedosta.
     

Jaa tämä sivu